تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

استانبول

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی دارد. از این شهر به‌عنوان روح و قلب ترکیه یاد می‌شود و در همه دوران‌ها یکی از شهرهای مهم و توریستی بوده است. طی چندین سال گذشته، سلطان‌های مختلفی روی این شهر حکومت داشته‌اند و به‌دلیل موقعیت مهم جغرافیایی، استانبول جنگ‌های زیادی را به خود دیده؛ همه این‌ها دست به دست هم داده‌اند تا کاخ و ساختمان‌های باشکوه متعددی در این شهر بنا شود. مسجد سلطان احمد، مسجد ایاصوفیه، برج گالاتا و… ازجمله مهم‌ترین سازه‌های ساخته شده در استانبول محسوب می‌شوند. اگر قصد دارید از این شهر زیبا دیدن کنید، در ادامه همراه ما باشید تا با سه مورد از بهترین مکان های دیدنی استانبول و آشنا شوید. ما در این مطلب بهترین موزه های استانبول را معرفی خواهیم کرد.

اجاره روزانه خانه در تهران

مکان‌های دیدنی استانبول

استانبول بزرگ‌ترین شهر در کشور ترکیه محسوب می‌شود و جاذبه‌های دیدنی بسیاری دارد. این شهر بندری بوده و به‌همین‌ دلیل سواحل و مراکز برای انجام تفریحات آبی دارد. این‌ها همه تازه بخشی از زیبایی‌های استانبول به‌شمار می‌روند. اگر می‌خواهید از بهترین جاذبه‌های دیدنی این شهر باخبر شوید، بخش‌های بعدی را تا پایان بخوانید.

کاخ توپکاپی

این مکان برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ یکی از بهترین پیشنهادها محسوب می‌شود. این کاخ یکی از باشکوه‌ترین جاهای دیدنی استانبول به‌شمار می‌آید و افراد زیادی هنگام سفر به این شهر از آن بازدید می‌کنند. شواهد نشان می‌دهد که سال 1478 میلادی، سلطان محمد دوم دستور ساخت قصر توپکاپی را داد و عثمانی‌ها بین قرن‌های 15 تا 19 میلادی، این کاخ را به‌‎عنوان مرکز سیاسی و حکومت خود انتخاب کرده بوده‌اند. پس از این دوران، همزمان با روی کار آمدن آتاتورک، این مکان به موزه تبدیل شد. سال 1924 مصطفی کمال پاشا دستور داد کاخ توپکاپی و چند مورد از مکان‌های تاریخی این شهر به موزه تبدیل شود.

این کاخ وسیع بخش‌های مختلفی دارد که درگذشته هرکدام از آن‌ها کاربردی داشته‌اند. مکان‌های دیدنی توپکاپی به‌قدری زیاد است که در یک بازدید دو ساعته، نمی‌توان همه آن‌ها را دید. پس اگر می‌خواهید از همه بخش‌های این کاخ به‌طورکامل دیدن کنید، باید حدود نصف روز خود را به این کار اختصاص دهید.

کاخ توپکاپی

این قصر روی یک شبه جزیره ساخته شده کوچک ساخته شده و به دماغه طلایی، دریای مرمره و بسفر اشراف کامل دارد. توپکاپی در زبان ترکی به معنای 12 توپ است، توپ‌های جنگی بسیاری اطراف این کاخ بوده و همین موضوع باعث شده که محلی‌ها آن را توپکاپی بنامند. توپ‌های جنگی اطراف قصر، نشان‌دهنده فتوحات و پیروزی پادشاه در جنگ‌ها هستند. شما می‌توانید پس از بازدید از این کاخ باشکوه از سواحل استانبول نیز بازدید کنید.

مسجد سلطان احمد

بدون شک مشاهده یک مسجد عظیم با کاشی‌هایی آبی رنگ و چینشی خلاقانه هربیننده‌ای را به وجد می‌آورد. این مسجد یکی از زیباترین مکان های دیدنی در استانبول است که باید حتما از آن دیدن کرد. به‌دلیل استفاده از کاشی‌هایی آبی رنگ در ساخت مسجد سلطان احمد، این مکان به مسجد آبی نیز معروف بوده و بازدیدکنندگان زیادی دارد. قرن 17 میلادی، سلطان احمد دستور ساخت مسجدی را داد که بتواند با ایاصوفیه رقابت کند. معمارها طرح‌های متعددی برای این مسجد کشیدند؛ درآخر یکی از طرح‌ها پذیرفته شد و ساخت آن را شروع کردند.

زمانی که به مسجد ایاصوفیه نزدیک می‌شوید، ناخودآگاه چشمتان به سمت رنگ آبی گنبد این مسجد خواهد رفت و تا وقتی که از آن بازدید نکنید، آرام نمی‌شوید. برخی از گردشگران مسجد سلطان احمد را باشکوه‌تر از ایاصوفیه می‌دانند و برخی دیگر با این نظر مخالف هستند. پیشنهاد می‌کنیم با سفر به استانبول، حتما از این مکان دیدن کنید.

این سازه کم‌نظیر توسط معماری عثمانی به نام محمد صدفکار ساخته شده و فاصله کمی با مسجد ایاصوفیه دارد. اگر یک درصد هم شک داشته باشید که سلطان احمد برای فخرفروشی این مسجد را ساخته، هنگام مشاهده فاصله کم این دو مسجد به این حرف باور پیدا خواهید کرد! بدون شک مسجد سلطان احمد یکی از بهترین موزه های استانبول محسوب می‌شود و بازدید از آن را باید در برنامه سفر خود قرار دهید.

مسجد سلطان احمد

موزه پرا استانبول

علاوه‌بر ساختمان‌های قدیمی که به موزه تبدیل شده‌اند، تعداد زیادی ساختمان و موزه هنری در شهر استانبول وجود دارد. موزه پرا یکی از معروف‌ترین موزه‌های این شهر محسوب می‌شود. این مکان را به‌نوعی می‌توان یک کلکسیون دانست، پرا درواقع کلکسیونی برای نگهداری اشیای مختلفی مانند نقاشی، ابزارآلات، تصاویری از گذشته استانبول، سرامیک، موزاییک و… است که بعضی از روزهای سال در آن نمایشگاه‌های هنری برگذار می‌شود. بسیاری از نقاشان و علاقه‌مندان به هنر، این موزه را انتخاب می‌کنند. این موزه در بخش اروپایی شهر و با اندکی فاصله از سواحل استانبول واقع شده است.

ما در این مطلب سه مورد از پرطرفدارترین مکان های دیدنی در استانبول را به شما معرفی کردیم، اگر تجربه بازدید از موزه پرا، مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی یا دیگر موزه های استانبول را داشته‌اید، نظرات خود را با ما به‌اشتراک بگذارید. همچنین خوشحال می‌شویم نظراتتان را درباره سواحل استانبول برای ما ارسال کنید.