تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی سمیرم

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی سمیرم را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی این شهر در استان اصفهان در ادامه با ما همراه باشید.

اصفهان استانی در مرکز ایران است. مرکز این استان، شهر اصفهان می‌باشد. این استان ششمین استان پهناور و سومین استان پرجمعیت ایران است. شهر اصفهان یا همان نصف جهان، با توجه به معماری بی نظیر و جاذبه های گردشگری متنوعش یکی از شهرهای پر رفت و آمد از نظر صنعت توریستی می باشد. استان اصفهان یکی از مهم‌ترین استان های تاریخی کشورمان است و هر ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی برای بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری این استان به اصفهان سفر می کنند.

اجاره روزانه خانه در تهران

سِمیرُم (Semirom) شهرستانی در جنوب استان اصفهان واقع شده و از قطب‌های توریستی استان می‌باشد. «بام ایران» و «سرزمین هزار چشمه» از لقب‌های این شهر است، سمیرم نگین گردشگری استان اصفهان، شهری است که در ۱۶۵ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. این شهر با ارتفاع بیش از ۲٬۴۶۰ متر از سطح دریا به عنوان یکی از بلندترین شهرستان‌های ایران محسوب می‌شود. شهرستان سمیرم، شهری کوهستانی، با آب‌وهوای سرد و دارای پستی و بلندی‌های بسیاری است. قدمت سمیرم به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. شهرستان سمیرم از نظر منابع آبی و طبیعی، بهترین شهرستان استان اصفهان محسوب می‌شود و رتبه اول تولید سیب مرغوب در کشور را دارا می‌باشد. در ادامه این مقاله با جاذبه های دیدنی سمیرم آشنا می شویم.

دیدنی های سمیرم

چشمه ناز

چشمه ناز ونک که در حقیقت از چند چشمه تشکیل شده، چشمه‌ای پرآب با طبیعی زیبا در اطراف خود است. این چشمه پر آب که مانند یک رودخانه به نظر می‌رسد، در ۱۹ کیلومتری جنوب شرقی روستای ونک قرار دارد. در اطراف این چشمه آب خنک و گوارا در نقاط مختلف دل صخره‌ها و سنگ‌ها را شکافته و منظره‌های جالبی خلق کرده است.

جاهای دیدنی سمیرم
جاهای دیدنی سمیرم

آبشار سمیرم

آبشار سمیرم که آن را عروس زاگرس نیز می‌نامند، یکی از  پرطرفدارترین جاذبه‌های طبیعی سمیرم محسوب می‌شود. این آبشار که در چهار کیلومتری شرق سمیرم و ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است. در یک دره واقع شده و با شکوه تمام از میان دو دیواره سنگی به پایین فرو می‌ریزد. آبشار سمیرم یکی از بهترین مکان‌های طبیعی سمیرم برای شب‌مانی است. صخره‌های اطراف آبشار که در زیر فرشی مخلمین از خزه‌ها پنهان شده‌اند، صلابت و زیبایی آن را به کمال رسانده‌اند. آب این آبشار که ارتفاع آن ۳۵ متر است، پس از فرو ریختن از بالای دره، حرکت خود را به صورت یک چشمه پلکانی در میان تفرجگاه ادامه می‌دهد و در اطراف آن سکوهایی ایجاد شده که برای نشستن و استراحت کاملا مناسب هستند. در اطراف این آبشار تمام امکانات رفاهی لازم از جمله رستوران، مغازه‌های اغذیه‌فروشی، نمازخانه، سرویس بهداشتی و حتی باربیکیو فراهم شده است.

سمیرم

پارک دریاچه

پارک دریاچه سمیرم مکانی آرام با دریاچه‌ای نیلگون در میان درختان قد برفراشته و منظره‌ای تماشایی از کوه با صلابت دنا است. در این دریاچه می‌توانید از قایق‌سواری هم لذت ببرید. این پارک در جنوب شهر سمیرم و در خیابان شورا واقع شده است.

جاهای دیدنی سمیرم
جاهای دیدنی سمیرم

چالقفا

دشت لاله‌های واژگون و گل‌های وحشی یکی از جاهای قشنگ این منطقه ییلاقی است. در چالقفا گذشته از لاله واژگون، چند چشمه هم جاری‌ست که معروف‌ترین آنها چشمه سرد است. درخت‌های تنک و سرو کوهی باعث شده، چالقفا، منطقه‌ای باشد سرسبز در حاشیه شهر.

چالقفا

دریاچه سد حنا

دریاچه‌ سد حنا جای آرامش‌بخش و دیدنی‌ایست. این سد که در سال ۱۳۷۳ ساخته شده، روخانه‌ای هم به اسم حنا دارد. می‌شود کنار دریاچه چند ساعتی بنشینیم و بازتاب نور آفتاب روی آب را تماشا کنیم، بدون اینکه سروصدا و رفت و آمد ماشین‌ها مزاحم‌مان باشد. شنا در دریاچه سد ممنوع است و دریاچه در منطقه شکار ممنوع حنا قرار گرفته که حیات وحش و بافت گیاهی خاص خودش را دارد.

جاهای دیدنی سمیرم
جاهای دیدنی سمیرم

آبشار آب ملخ

آبشار آب ملخ یکی از شگفتی‌های طبیعت است که از دل غار بیرون می‌آید و به رودخانه می‌ریزد. این آبشار به دلیل نزدیکی به تختگاه و قدمگاه تخت سلیمان در سمیرم اصفهان هم به آبشار تخت سلیمان نیز شناخته شده است. البته در عین حال پشت آبشار پرتگاه خطرناک و زیبایی وجود دارد که آب ملخ را به یکی از خطرناک‌ترین آبشارهای ایران و حتی دنیا تبدیل کرده است. بهترین زمان برای بازدید از آبشار آب ملخ فصل‌های بهار و تابستان است. گاهی اوقات اگر پایین این دریاچه خلوت باشد می‌توان آبی به تن نیز زد.

آبشار بی بی سیدان

این آبشار در فاصله ۳۰ کیلومتری از روستای بی بی سیدان سمیرم قرار گرفته است  و از مکان های گردشگری سمیرم است که  در تنگه نازی می توان این آبشار مرتفع را مشاهده کرد. قسمت های پایین آبشار که به شکل دریاچه است محلی برای تفریح و شنای گردشگران است.

جاهای دیدنی سمیرم
جاهای دیدنی سمیرم

روستای خینه

اگر بخواهیم باغ‌های سیب را ببینیم یکی از راه‌ها رفتن به روستای خینه است. روستای خینه، جدا از باغ‌های سیب، آب و هوایی کوهستانی دارد و در دامنه‌ دنا قرار گرفته است. در این روستا چند چشمه جاریست که یکی از معروف‌ترین‌هایش چشمه کلوخ‌شکنی است. آبشار کجو، غارهای هفت‌دری و غار لای نخود، طبیعت‌گردهای زیادی را به سمت خودش می‌کشاند. این روستا در ۷۵ کیلومتری جنوب شهر است.

روستای خفر

روستای خفر در ۷۵ کیلومتری مرکز شهر و آبشار خفر، معروف‌ترین جاذبه‌ نزدیک به شهر هستند. در روستای سیور که ۵۸ کیلومتر، یعنی ۵۴ دقیقه از شهر دور است هم، جاهای دیدنی زیادی مثل آب اسپید، چشمه کهریز، تنگ بالا، حوض دل و تنگ رزک قرار گرفته است.

چشمه ناز ونک

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: