تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی شادگان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی شادگان را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر در استان خوزستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان خوزستان یکی از استان های زیبا بر کرانهٔ خلیج فارس و مقصد محبوب گردشگری است. علاوه بر جاهای دیدنی بسیار و منحصر به فرد در شهرهای مختلف، این استان از نظر طبیعی شامل دو منطقه کوهستانی و جلگه ای است. بیشتر مناطق آن جلگه ای است که باعث به وجود آمدن طبیعتی زیبا و سرسبز در بسیاری نقاط استان شده است. یکی از شهرهای این استان زیبا شادگان است. در ادامه با ما باشید تا با بهترین جاهای دیدنی شادگان بیشتر آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

شادگان (Shadegan) در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز و ۵۰ کلیومتری آبادان واقع شده و آب و هوای آن گرم و بیابانی است. در شادگان و پیرامون آن نخلستان‌های گسترده‌ای وجود دارد که به زیبایی این شهر افزوده اند. همچنین این شهر در زمینه شعر در خوزستان مشهور است. این شهر جاذبه های زیادی دارد و گردشگران بسیاری از سراسر ایران به آن سفر می کنند.

دیدنی های شادگان

تالاب شادگان

تالاب شادگان از مناظر طبیعی و زیبای جنوب استان خوزستان و یکی از تالاب‌های بین‌المللی ثبت شده در یونسکو، نام آشنایی است که نتیجه ۵ میلیون سال دست در کار بودن طبیعت است. تالاب شادگان، تالاب بزرگی است که تماشای آن، چه از دور و چه در میان آب ها، لذت بخش است. صدای پرندگان مهاجر و تماشای پروازشان، از دیگر زیبایی های این تالاب است. قایق سواری در میان آب های شادگان، می تواند تجربه بی نظیری از یک ایرانگردی جذاب باشد. قایق سواری در تالاب شادگان حدودا نیم ساعت طول می کشد. در مسیر چوب نی های بزرگی را می بینید که سر از آب بیرون زده اند و درختانی که برگ هایشان روی آب شناور مانده اند. معمولا به انتهای مسیر که میرسید، صاحب قایق، قایق خود را خاموش می کند و چندین دقیقه اجازه می دهد در میان آب های ساکن بمانید و نیزار زیبا و چشم انداز خانه های روستایی را تماشا کنید.

جاهای دیدنی شادگان
جاهای دیدنی شادگان

روستای سراخیه

روستای سراخیه، ونیز ایران است. سراخیه نام یکی از روستاهای خوزستان است که در نزدیکی تالاب شادگان در بخش خنافره، دهستان ناصری شادگان واقع شده است. این روستا به عنوان یکی از روستاهای دارای جاذبه گردشگری خوزستان معرفی شده‌ است. در این روستا مهاجرت کمتر صورت می‌گیرد، اهالی سراخیه روستای خود و زندگی در کنار تالاب را به مهاجرت ترجیح می‌دهند. بسیاری از جوانان سراخیه با ماندن در روستا و ازدواج‌های بومی باعث افزایش جمعیت بومی آن نیز شده‌اند. معماری روستای سراخیه، با دستان بومی منطقه ساخته می‌شود و از این جهت اهمیت زیادی دارد. این معماری در امتداد معماری سنتی منطقه بوده و ساکنان روستا با استفاده از مصالحی همچون خشت و گل و نی که تالاب در اختیارشان قرار می‌دهد خانه‌های خود را می‌سازند.

جاهای دیدنی شادگان
جاهای دیدنی شادگان

بنای آرامگاه ملافاضل سکرانی 

ملافاضل سکرانی که به «عمید ابوذیه» و «امیر الشعرا» شهرت داشت در سال ۱۳۰۲ هجری شمسی در شادگان متولد شد و در ۲۸ دی ماه ۱۳۹۲ چشم از جهان فروبست. این شاعر نامدار در کشورهای عربی نیز به عنوان شاعری برجسته و صاحب سبک شناخته شده است.

جاهای دیدنی شادگان
جاهای دیدنی شادگان

اقامت در شادگان

یک محوطه نسبتا بزرگ در وسط تالاب و در نزدیکی روستا قرار دارد که خشک و با دیوار گلی حصارکشی شده است. تعداد زیادی کپر (خانه‌های ساخته شده با نخل خرما) به همراه سرویس های بهداشتی برای استراحت گردشگران وجود دارد که برای اقامت کوتاه مناسب است،‌ امکان چادر زدن در این منطقه هم وجود دارد.

برای تهیه مایحتاج خوراکی خود هم می‌توانید از قایقران‌ها کمک بخواهید. هر زمان که نیاز به کالایی داشته باشید، در کم‌ترین زمان ممکن آن را به شما می‌رسانند. روستای سراخیه در ۱۱۰ کیلومتری شهر اهواز و ۶۳ کیلومتری شهر خرمشهر قرار دارد که فاصله خیلی زیادی نیست. اگر قصد ماندن در روستا را ندارید، برای اقامت شبانه خود می‌توانید به شهر اهواز یا خرمشهر برگردید.

جاهای دیدنی شادگان
جاهای دیدنی شادگان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: