تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

چمدان آماده کرده‌اید و قصد سفری تفریحی و به یادماندنی دارید اما هنور در انتخاب مقصد خود مردد هستید؟ اگر به دنبال مقصدی متفاوت برای سفر هستید و به سفرهای دریایی علاقه دارید، جزیره کورفو یونان بهترین گزینه برای شما است. این جزیره زیبا در دریای یونان قرار دارد و با سفر به آن می‌توانید در کنار زیبایی‌های طبیعت انواع سرگرمی‌ها را نیز تجربه کرده و سفری به یادماندنی داشته باشید. البته قبل از سفر به این جزیره رویایی بهتر است با مطالعه این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم ، اطلاعات خود را در مورد آن کامل کنید.

جزیره کورفو یونان کجاست؟

جزیره کورفو یونان که در زبان محلی به آن کرکیرا هم گفته می‌شود یکی از زیباترین جزایر این کشور است که به عنوان زمرد دریای یونان و بهشت یونان نیز شناخته می‌شود. این جزیره در میان مجمع الجزایر اقماری یونان، دومین جزیره از نظر وسعت و بزرگی است و به دلیل تاریخچه و قدمت طولانی خود علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی بسیار زیادی هم دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

تاریخ این جزیره زیبا در یونان با داستان‌های اساطیری، نبردهای بزرگ و حوادث و رویدادهای مهم پیوند خورده است و همه این موضوعات، این جزیره را به مقصد خاص گردشگری کشور یونان تبدیل کرده‌اند که در فهرست میراث فرهنگی یونسکو هم به ثبت رسیده است. این جزیره زیبا هم برای سفری دوستانه و هم برای سفری خانوادگی و تفریحی دلچسب مقصدی مناسب و به یادماندنی است.

جزیره کورفو یونان

آب و هوای کورفو

بیشتر نقاط کشور یونان آب و هوای مدیترانه‌ای دارد و با نزدیک شدن به دریا اقلیم مدیترانه‌ای بیشتر احساس می‌شود. تابستان‌های این جزیره گرم و مرطوب و زمستان‌ها نیز بارانی، دارای رطوبت زیاد و با هوای معتدل هستند. دمای این جزیره در بیشتر اوقات سال چیزی حدود 11-22 درجه است که دمایی بسیار مناسب برای استفاده از انواع تفریحات این جزیره به خصوص تفریحات آبی است. فصل تابستان در این جزیره اغلب بی‌باران است اما در دیگر فصل‌ها میزان بارش نسبتا مناسب است.

معرفی بعضی از تفریحات جزیره کورفو یونان

در سفر به دنبال چه نوع تفریحی هستید؟ به جاذبه‌های طبیعی علاقه دارید یا به دنبال کشف تاریخ یک منطقه سفر می‌کنید؟ در جزیره کورفو یونان هر چیزی که به دنبال آن باشید وجود دارد. در این جزیره می‌توانید از بناهایی دیدن کنید که قدمت آن‌ها به سال‌ها قبل و دوران جنگ‌های جهانی باز می‌گردد یا از نقاطی بازدید کنید که هنوز بشر موفق به تغییری در آن‌ها نشده و بکر و دست نخورده هستند. از جمله جاذبه‌های دیدنی این جزیره زیبا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساحل محبوب سیداری در نزدیکی شهر سیداری
  • تخت قیصر بنایی مربوط به سال 1908 و باقیمانده از قیصر ویلیام دوم و از زمان جنگ جهانی اول
  • پارک آبی آکوالند که بیش از 25 سال قدمت دارد
  • بخش قدیمی کورفو که قدمت آن به قرن 8 میلادی باز می‌گردد
  • ساحل صخره‌ای پورتو که یکی از بکرترین نقاط این جزیره است
  • قلعه جدید، مربوط به قرن 19 میلادی و دوران سلطه بریتانیا به یونان
  • موزه هنر آسیایی کورفو واقع در کاخ سنت مایکل و سنت جورج
  • آکواریوم کورفو، سازه‌ای شگفت‌انگیز برای تماشای دریای مدیترانه از زاویه‌ای دیگر
  • ساحل گاردنوس
  • پناهگاه الاغ کورفو، اولین پناهگاه حفاظت شده از الاغ‌ها
  • صومعه پالئوکاستریتسا، قدیمی‌ترین بنای کورفو و…

سواحل جزیره کورفو یونان

جاذبه‌های تاریخی جزیره کورفو یونان

تنوع جاذبه‌های دیدنی جزیره کورفو یونان بسیار زیاد است. هر نقطه از این جزیره به دلیل داشتن طبیعت بسیار زیبا یک جاذبه طبیعی و تماشایی است اما اگر به دیگر جاذبه‌ها مانند بناهای تاریخی و قدیمی علاقه داشته باشید هم در این جزیره، مقاصدی برای شما وجود دارد. از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره زیبا می‌توان به بخش قدیمی جزیره اشاره کرد که در آن می‌توانید معماری سنتی یونان با مصالح و بافت قدیمی شهری را مشاهده کنید و تصاویر زیبایی به یادگار ثبت کنید.

جزیره کورفو یونان

از دیگر جاذبه‌های بهشت یونان می‌توان به موزه کازا پارلانت اشاره کرد. پناهگاه الاغ کورفو، قلعه آنجلوکسترو، کلیسای سنت اسپایریدون، تخت قیصر و صومعه پالئوکاستریتسا از دیگر جاذبه‌های تاریخی و دیدنی جزیره کورفو یونان هستند که در صورت سفر به این جزیره باید از آن‌ها دیدن کرد.

جزیره کورفو یونان

جاذبه‌های طبیعی جزیره زمرد

دیدنی‌های این جزیره خاص و به یادماندنی در جاذبه‌های تاریخی خلاصه نمی‌شوند و طبیعت آن هم یک جاذبه مهم و تماشایی محسوب می‌شود. در این جزیره زیبا می‌توانید از مناظر شگفت‌انگیزی دیدن کنید که بعضی از آن‌ها تنها روی کارت پستال‌ها قابل مشاهده هستند. کوچه‌های باریک، دهکده‌های زیبا که در پس زمینه آن‌ها کوه‌های بلند و ناهموار قرار دارد و در کنار همه این‌ها ساحل شنی سفید، منظره‌ای شگفت‌انگیز است که تا مدت‌ها آن را فراموش نخواهید کرد.

ساحل پورتو تیمونی، گاردنوس، پالئوکاستریتسا و دهکده کاسیوپی از دیگر جاذبه‌های طبیعی و تماشایی جزیره کورفو یونان هستند. با سفر به این شهر همچنین می‌توانید سری به قلعه قدیمی و جدید بزنید یا اگر قصد بازدید از یک جاذبه تفریحی را دارید به آکواریوم کورفو یا پارک آبی آکوالند بروید تا روزی هیجان‌انگیز را تجربه کنید.

جزیره کورفو یونان

بهترین زمان سفر به جزیره کورفو یونان

انتخاب بهترین زمان برای سفر به جزیره کورفو یونان یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در برنامه‌ریزی خود برای سفر به این جزیره زیبا باید در نظر داشته باشید. این جزیره از ابتدای آوریل تا اکتبر پذیرای گردشگران است اما پیدا کردن هتل قبل از می و بعد از سپتامبر کمی مشکل است، بنابراین بهتر است سفر خود را به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنید که بین ماه‌های می تا سپتامبر به این جزیره سفر کنید. این ماه‌ها معادل اردیبهشت تا مهر ماه در تقویم شمسی هستند.

سوغاتی‌های کورفو

جذاب‌ترین بخش سفر یعنی خرید سوغاتی را هم نباید نادیده گرفت و جزیره کورفو یونان از این نظر هم مقصدی خوب برای سفر و گردشگری است. در این جزیره فروشگاه‌های مختلفی وجود دارند که بعضی از آن‌ها مدرن و امروزی و برخی دیگر سنتی و با بافت قدیمی و تاریخی جزیره هماهنگ هستند. در فروشگاه‌های مدرن می‌توانید انواع کالاهای لوکس و امروزی مانند پوشاک برند، کیف، کفش، زیورآلات و… را خریداری کنید اما اگر قصد خرید صنایع دستی یا سوغاتی را دارید که خاص این منطقه باشد هم جای نگرانی نیست.

در بیشتر فروشگاه‌های محلی به خصوص فروشگاه‌هایی که در مناطق روستایی و قدیمی جزیره وجود دارند، امکان خرید محصولات سنتی و صنایع دستی بومی‌های کورفو هم وجود دارد. زیتون و محصولات مختلفی که از چوب زیتون تهیه می‌شوند، رومیزی‌های دست دوز و بسیار زیبا، انواع کمپوت‌های خانگی و مرباهایی که با میوه‌های مخصوص و تولید باغ‌های این جزیره تهیه شده‌اند و بسیاری محصولات دیگر سوغاتی‌های محلی و خاص این جزیره را تشکیل می‌دهند.

حمل و نقل در کورفو

جزیره کورفو یونان دارای فرودگاهی است که در 2 کیلومتری جنوب این شهر قرار دارد و پروازهای آن از مبدا شهرهایی مانند آمستردام، بروکسل، ایروان، دوبلین، وین و.. هستند. از این جزیره همچنین می‌توان با سفر دریایی و از طریق کشتی به ونیز ایتالیا یا پاترا در یونان هم دسترسی داشت. سیستم حمل و نقل داخل شهری این جزیره پیشرفته و مناسب است و در تمام نقاط جزیره سرویس‌دهی دارد. برای سفرهای درون شهری و رفتن از نقطه‌ای به نقطه دیگر امکان استفاده از اتوبوس‌های عمومی که سرعت نسبتا مناسبی دارند، تاکسی و حتی دوچرخه‌های کرایه‌ای وجود دارد.

نکاتی برای سفر راحت‌تر به این جزیره

اگر جزیره کورفو یونان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده‌اید اما شناختی از آن ندارید، جای نگرانی نیست. در ادامه نکاتی را به شما خواهیم گفت که به اقامت بهتر و راحت‌تر شما در این جزیره کمک زیادی می‌کنند. این نکات عبارتند از:

  • قبل از سفر به این جزیره اطلاعات تماس‌های ضروری مانند آتش نشانی، پلیس و اورژانس را در تلفن خود ثبت کنید
  • اختلاف ساعت یونان با ایران 2+ است و برای زمان‌بندی پرواز و ارتباط با عزیزان خود در طول سفر این موضوع را در نظر داشته باشید
  • لباس پوشیدن در این جزیره قوانین خاصی ندارد و پوشیدن لباس‌های معمولی بلامانع است اما مردان به غیر از محدوده سواحل اجازه پوشیدن شلوارک در دیگر بخش‌های جزیره را ندارند و انجام این کار نوعی بی‌احترامی به ساکنین جزیره محسوب می‌شود
  • در بیشتر هتل‌ها تاکید می‌شود که افراد در زمان سرو غذا، لباسی غیررسمی اما مناسب به تن داشته باشند
  • وضعیت رانندگی در این شهر چندان مناسب نیست، به همین دلیل گردشگران باید هنگام عبور از خیابان دقت زیادی داشته باشند
  • آب و هوای جزیره مناسب است اما اگر در فصل تابستان به آنجا سفر می‌کنید بهتر است وسایلی مانند کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه آفتابگیر مناسب به همراه داشته باشید
  • گاهی بازدید از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری زمان‌بر می‌شود بنابراین در زمان خروج از هتل یک خوراکی سبک و بطری آب به همراه داشته باشید

جزیره کورفو یونان

حرف آخر | جزیره کورفو یونان

جزیره کورفو یونان یکی از بکرترین و زیباترین جزایر یونان است که سال‌ها است مقصد مسافرانی است که این کشور قدیمی را برای تفریح و گردش انتخاب می‌کنند. در این جزیره هر چیزی که یک گردشگر برای سفری خاطره‌انگیز به دنبال آن است، وجود دارد. از مناظر شگفت‌انگیز طبیعی گرفته که نمونه آن‌ها در کمتر جایی از دنیا قابل مشاهده است تا جاذبه‌های تاریخی که در هر کدام از آن‌ها تاریخچه یونان قابل مشاهده است، جاذبه‌های فوق‌العاده این جزیره زیبا را تشکیل می‌دهند.