تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

همان‌طور که می‌دانید سواحل، چشم‌انداز زیبا و دلنوازی دارند و حتی خطرناک ترین سواحل دنیا نیز توریست‌های فراوانی را به خود جذب می‌کنند. بسیاری از سواحل دنیا و همچنین چندین ساحل ایران، در فصول مختلف سال ممو از توریست‌هایی می‌شوند که برای تفریح، موج‌سواری و شنا به آنجا می‌آیند. صحبت از دریا که به میان بیاید، در ذهن اغلب افراد تصویری از مناظر امواج و تفریحات تابستانی نقش می‌بندد.

با این حال، برخی از دریاها و اقیانوس‌ها دارای جوانب و خطرات بسیار زیادی هستند که بهتر است از رفتن به آنها دوری کنید. در این مطلب از مجله هم اقلیم، قصد داریم به معرفی ۱۰ تا از  خطرناک ترین سواحل دنیا بپردازیم؛ پس در صورت تمایل، تا انتهای مطلب مجله گردشگری هم اقلیم را همراهی کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

خطرناک ترین سواحل دنیا | 10 ساحل زیبا ولی مرگبار در دنیا

خطرناک ترین سواحل دنیا کدامند؟!

  • ساحل کیپ Tribulation، کوئینزلند، استرالیا
  • ساحل نیو اسمیرنا، فلوریدا، آمریکا
  • ساحل شنژن، چین
  • ساحل هاناکاپی آی، هاوایی
  • ساحل استایت، یورکشایر
  • ساحل بیکینی آتول، جزایر مارشال BIKINI ATOLL BEACH, MARSHALL ISLANDS
  • ساحل سکند، آفریقای جنوبی، SECOND BEACH, SOUTH AFRICA
  • ساحل تاماراما، استرالیا، TAMARAMA BEACH, AUSTRALIA
  • ساحل کیلائو، هاوایی، KILAUEA BEACH, HAWAII
  • ساحل پلایا زیپولایت، مکزیک

ساحل کیپ Tribulation، کوئینزلند، استرالیا

کیپ Tribulation مکانی جنگلی و بسیار زیبا است که به علت مسیرهای پیاده‌روی، کایاک، اسب سواری، پیست‌های ۴ × ۴ و… محبوب خاصی در میان توریستان دارد و هرساله گردشگران فراوانی را از جای‌جای جهان به استرالیا می‌کشاند.

با این حال، ساحل این منطقه، محیطی خطرناک محسوب می‌شود؛ چرا که در دسترس مارهای مسموم، تمساح‌ها چتر دریایی و کایاک سواری‌ها است؛ بنابراین توصیه می‌کنیم که گردشگران حتی‌الامکان از مراجعه به چنین مناطقی خودداری کنند چرا که خطرات بی‌شماری برای آنها به همراه دارد.

ساحل کیپ Tribulation، کوئینزلند، استرالیا

ساحل نیو اسمیرنا، فلوریدا، آمریکا

ساحل امریکا نیو اسمیرنا، یکی از مشهورترین سواحل فلوریدا است؛ اما این شهرت به علت ویژگی‌های مثبت آن نمی‌باشد. در سال ۲۰۰۷ میلادی، در کل جهان ۱۱۲ حمله کوسه گزارش شده بوده که  ۱۵% از این حمله‌ها و یا به عبارتی  ۱۷ تا از آن‌ها، در ساحل نیو اسمیرنا در فلوریدا رخ داده بود.

کوسه‌های فراوانی در آب‌های نزدیک به ساحل این منطقه زندگی می‌کنند؛ بنابراین موج سواران و شناگران می‌توانند به‌آسانی طعمه چنین کوسه‌هایی قرار بگیرند.  جالب است بدانید که در کتاب رکوردهای گینس، نام ساحل نیو اسمیرنا فلوریدا با عنوان پایتخت کوسه‌های جهان ثبت شده است.

ساحل نیو اسمیرنا، فلوریدا، آمریکا

ساحل شنژن، چین

ساحل شنژن هم که فهرست خطرناک ترین سواحل دنیا قرار می‌گیرد، در نزدیکی شهر هنگ‌کنگ کشور چین واقع شده است و در ایام مختلف سال، گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. در واقع این ساحل به دلیل شهرتش خطرناک شده است؛ چرا که به طرز خطرناکی شلوغ می‌شود و در فصل توریستی سال، جای سوزن انداختن در آب و در ساحل آن وجود ندارد.

از این رو، تصادفات انسانی بسیار زیادی در آن رخ می‌دهد و تلفات زیادی نیز با خود به همراه دارد. به‌هرحال، ساحل شنژن نیز به شیوه‌ای دیگر جزء خطرناک ترین سواحل دنیا شده است و توصیه می‌کنیم که در سفر به چین گذرتان به این ساحل نیفتد چرا که شلوغی زیاد آن ممکن است شما را آزار دهد.

ساحل شنژن، چین

ساحل هاناکاپی آی، هاوایی

این ساحل هم بسیار باشکوه و زیبا بوده  و بااین‌حال، دسترسی به آن اصلاً کار آسانی نیست. برای رسیدن به ساحل هاناکاپی آی باید حدود ۳ کیلومتر مسیر را کوهنوردی کنید؛ ولی طبیعت آن به‌قدری زیبا است که ارزش طی‌کردن این راه دشوار را دارد.

اما در نظر بگیرید که به دلیل دور افتاده بودن این ساحل، هیچ نجات غریقی در آن یافت نمی‌شود و احتمالاً در نگاه نخست، آب آن امن و آرام به نظر برسد؛ با این حال جریانات قوی در آب‌های آن وجود دارد و امکان دارد  شناگران و حتی بازدیدکنندگان را از محدوده این ساحل خطرناک دور کند.

بیشتر بخوانید

در صورتی که چنین اتفاقی برای شخصی بیفتد و وارد دریای آزاد شود، هیچ‌گونه راه نجاتی برای آن فرد باقی نمی‌ماند؛ زیرا نزدیک‌ترین خشکی قابل دسترس بیش از  ۹ کیلومتر با ساحل هاناکاپی آی فاصله دارد.

متأسفانه، در سال‌های گذشته بیش از ۸۳ نفر در ساحل مذکور غرق شده‌اند و به همین دلیل است که افراد ساحل هاناکاپی آی را به‌عنوان یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا می‌شناسند. در حالت کلی توصیه می‌کنیم که در مکان‌ها و دریاهای ناشناخته و حتی در سدها نیز اقدام به شنا نکنید؛ زیرا خطرات فراوانی در کمین است.

ساحل هاناکاپی آی، هاوایی

ساحل استایت، یورکشایر

ساحل بسیار جذاب استایت در کشور انگلستان و ایالت یورکشایر واقع شده است. این ساحل جزء سواحل گرم جهان نیست، ولی به دلیل شرایط خوب آن، برای موج سواری شهرت یافته است. البته این مسئله هم جای بحث داشته و برخی از موج‌سواران عقیده دارند که ساحل استایت بدترین ساحل اروپا بوده و آب‌های آن از آب بدترین اقیانوس جهان هم آلوده‌تر است.

در حالت کلی آب این منطقه فاصله بسیار زیادی با فاکتورهای استاندارد اروپا دارد. طی بررسی‌های متعدد، مشخص گردید که پس‌آب‌هایی از مزرعه‌های اطراف به داخل آب ساحل استایت یورکشایر ریخته می‌شوند و منجر به آلودگی آن شده‌اند.

تفریح در این ساحل، میان موج‌سواران و طرف‌داران ورزش‌های پدالی بسیار رایج است؛ ولی به‌ندرت مشاهده می‌شود که فردی در آن شنا کند؛ چرا که ممکن است با شنا کردن در این منطقه آلوده، شخص شناگر را به بیماری‌های متعددی دچار کند. به‌هرحال آلودگی بسیار زیاد این ساحل سبب شده که در فهرست یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا قرار بگیرد.

ساحل استایت، یورکشایر

ساحل بیکینی آتول، جزایر مارشال BIKINI ATOLL BEACH, MARSHALL ISLANDS

ساحل زیبا و شنی ماسه‌ای بیکینی آتول تقریباً خشک شده و خالی باقی مانده است؛ بنابراین در طی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ میلادی، کشور ایالات متحده آمریکا از این موضوع سوءاستفاده نمود و در این جزیره بیش از ۲۳ بمب هسته‌ای را آزمایش کرد تا تکنولوژی سلاح‌های جدید خود را مورد آزمایش قرار دهد.

بیشتر بخوانید

در نهایت بقایای زباله‌های هسته‌ای و تشعشعات هسته‌ای موجود در این جزیره، حداقل تا ۶۰ سال آینده نیز پاک نخواهند شد؛ لذا ساحل بیکینی آتول یکی از خطرناک ترین جزیره دنیا محسوب می‌شود و مراجعه به آن نیز ممکن است گردشگران را در معرض خطرات ناشی از باقیمانده سلاح‌های هسته‌ای قرار دهد.

ساحل بیکینی آتول، جزایر مارشال BIKINI ATOLL BEACH, MARSHALL ISLANDS

ساحل سکند، آفریقای جنوبی، SECOND BEACH, SOUTH AFRICA

رتبه نخست بالاترین میزان تلفات جانی حملات کوسه به شناگران، به ساحل سکند آفریقای جنوبی تعلق دارد؛ لذا ورزشکاران و شناگران بایستی مراقب خود باشند و به هیچ عنوان وارد آب نشوند. در طی پنج سال گذشته تا کنون، بیش از ۸ مرگ و میر ناشی از حمله کوسه در این منطقه گزارش شده است. در ساحل سکند آفریقای جنوبی، کوسه‌های بزرگ گاوی زیادی یافت می‌شوند که در این ناحیه می‌چرخند و به دنبال شکار هستند.

جالب است بدانید که کوسه‌های بزرگ گاوی از خطرناک ترین و پرخاشگرترین نوع کوسه‌ها به‌حساب می‌آیند که حتی می‌توانند در آب‌های شیرین هم شنا کنند. در نتیجه، شناگران در هیچ کدام از آب‌ها، نمی‌توانند از این نوع کوسه در امان باشند؛ بنابراین شنا کردن در خطرناک ترین سواحل دنیا را  اصلاً به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

ساحل سکند، آفریقای جنوبی، SECOND BEACH, SOUTH AFRICA

ساحل تاماراما، استرالیا، TAMARAMA BEACH, AUSTRALIA

ساحل تاماراما نیز از جمله معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین سواحل استرالیا است که محبوبیت زیادی را در میان گردشگران و توریست‌ها دارد. با این حال، ساحل مذکور، راز مرگباری را همراه خود دارد. قسمت‌های خشن ساحل و جریان‌های تندی که به سمت درزها و شکاف‌های سنگی حرکت دارند، این منطقه را برای شنا کردن خطرناک نموده و افراد نمی‌توانند بدون هیچ حادثه‌ای و به‌راحتی در آن شنا کنند.

ساحل تاماراما استرالیا نیز یکی از خطرناک ترین سواحل دنیا به شمار می‌آید و گارد ساحلی بسیار فعالی دارد. عکس و فیلم ساحل خطرناک تاماراما در اینترنت موجود بوده و شما می‌توانید محیط آن را نیز از طریق فضای وب تماشا کنید.

ساحل تاماراما، استرالیا، TAMARAMA BEACH, AUSTRALIA

ساحل کیلائو، هاوایی، KILAUEA BEACH, HAWAII

ساحل کیلائو هاوایی، یک ساحل جذاب اما همراه با خطرات پنهان است. آب این ناحیه بسیار شفاف و کم‌عمق بوده و در کنار آن نیز یک کوه آتشفشانی وجود دارد.

این ساحل کم‌عمق، جریان‌های قوی زیرآبی دارد. در نهایت روزانه اتفاقاتی در این ساحل کیلائو رخ می‌دهد. آتشفشان موجود در نزدیکی ساحل، گدازه‌های داغ را به درون آب رها می‌کند و شناگران نیز به علت آگاه نبودن از این موضوع، دچار آسیب می‌شوند و حتی گاهی اوقات هم می‌میرند.

ساحل کیلائو، هاوایی، KILAUEA BEACH, HAWAII

ساحل پلایا زیپولایت، مکزیک

شاید باور نکنید؛ اما ساحل شنی زیبای پلایا زیپولایت، به نام ساحل مرگ شهرت دارد. ممکن است تصور کنید که این ساحل به علت داشتن چنین نامی، محبوبیتی میان توریستان ندارد و هیچ‌کس هم برای تفریح به این منطقه مراجعه نمی‌کند. اما زیبایی بهشت گونه ساحل پلایا زیپولایت مکزیک، هر ساله گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید

در واقع ساحل شنی مذکور امنیت مناسبی دارد؛ ولی دریای آن بسیار خطرناک بوده و موج‌های سنگینش نیز افراد شناگر را در معرض مرگ‌ومیر قرار می‌دهد. خوشبختانه این روزها حادثه‌های مرگبار این ساحل به دلیل وجود نجات‌غریق‌ها به‌شدت کاهش یافته‌اند؛ با این حال، گردشگران باید تا جایی که امکان دارد، در این منطقه اقدام به شنا نکنند.

ساحل پلایا زیپولایت، مکزیک

جمع بندی

در این مطلب از وب سایت هم اقلیم به معرفی خطرناک ترین سواحل دنیا پرداختیم و ۱۰ تا از ساحل‌هایی که مراجعه به آنها ممکن است خطرات زیادی را برایتان به همراه داشته باشد را برایتان معرفی کردیم تا شما نیز آشنایی مختصری با این مکان‌های خطرناک بیابید.

در هر صورت توجه داشته باشید که در مکان‌های ناشناخته و خطرناک ترین دریای ایران شنا نکنید و بی‌گدار به آب نزنید چرا که در صورت هرگونه سهل‌انگاری، ممکن است اتفاق ناخوشایندی پیش بیاید. از این که تا انتهای مقاله معرفی خطرناک ترین سواحل دنیا ما را همراهی کردید، سپاسگزاریم.