تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

خوشمزه ترین غذاهای محلی مشهد

غذاهای محلی مشهد :: مشهد یکی از قطب های گردشگری کشور ایران است که هر ساله افراد زیادی از سراسر کشور به این شهر سفر می کنند و بیشتر این گردشگران هم هدفشان از سفر زیارت و بازدید از حرم مطهر امام رضا است.مشهد علاوه بر حرم جاذبه های گردشگری دیگری نیز دارد که هر کدام از آن ها می توانند جذابیت های خاص خود را داشته باشند.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

همانطور که گفتیم مشهد جاذبه های گردشگری زیادی دارد و خود این شهر یکی از جاذبه های گردشگری ایران به شمار می رود ، اما ما در این مطلب قصد نداریم مکانی را معرفی کنیم.یکی از مهمترین بخش های سفر شکم گردی است و همه ما دوست داریم غذاهای مخصوص هر شهر را امتحان کنیم.در این مطلب شما را با خوشمزه ترین غذاهای محلی مشهد آشنا می کنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

کمه جوش

کمه جوش

کمه جوش یکی از بهترین غذاهای محلی مشهد است که البته ریشه ای سبزواری دارد.کمه جوش که بیشتر به عنوان پیش غذا استفاده می شود را با نوعی ماست چکیده سرو می کنند.مردم اهل سبزوار این پیش غذا را در کنار خوراک اصلی میل می کنند و این باعث می شود حال و هوایی سنتی به سفره های آن ها بدهد.این غذا از گوجه فرهنگی ، گردو ، نعناع ، ماست چکیده و کشک تهیه می شود.

حلیم عدس

غذاهای محلی مشهد

همه ما ایرانی ها حلیم را می شناسیم و می توان گفت یکی از غذاهای محبوب در بین ما است اما در مشهد نوعی حلیم خاص درست می شود که حلیم عدس نام دارد.این غدا از ارزن پوست کنده ، عدس ، گوشت ، سیر ، پیازداغ ، نعناع و کشک تهیه می شود.پیشنهاد می کنیم در سفر به شهر مشهد حتما این غذا را امتحان کنید.


همچنین بخوانید : پارک ملت مشهد


قروتو

قروتو

یکی دیگر از بهترین غذاهای مشهد قروتو است که در لیست خوشمزه ترین غذاهای محلی مشهد نیز جا می گیرد.این غذا از کشک ، نعناع ، گردو و پیاز داغ تهیه می شود و در رستوران های محلی شهر مشهد نیز می توان این غذا را سفارش داد.قروتو یکی از محبوب ترین غذاهای مشهد در بین گردشگران است.

ساطری پلو

ساطری پلو

ساطری پلو که یکی از لذیذ ترین غذاهای محلی مشهد است از ترکیب گوشت ، هویج ، برنج زعفران ، چرخ کرده و کشمش تهیه می شود.شبیه به این غذا در شیراز و استان فارس نیز تهیه می شود که هویج پلوی شیرازی نام دارد.اما این غذا با هویج پلوی شیرازی تفاوت هایی دارد.این غذا را می توانید در کنار سایر غذاهای مشهد در رستوران های این شهر سفارش داده و لذت ببرید.


همچنین بخوانید : بوستان مینیاتوری مشهد


توگی سرداغی

این غذا با حلیم عدس شباهت های زیادی دارد و در فصل های پاییز و زمستان و در واقع در هوای سرد در شهر مشهد طبخ می شود.توگی سرداغی به دلیل داشتن ترکیباتی مانند عدس ، گوشت ، ارزان و … طبعی گرم دارد.توگی سرداغی از غذاهای محلی مشهد محسوب می شود.

کباب شیشلیک شاندیز

کباب شیشلیک شاندیز

اگر از افرادی باشید که زیاد به مشهد سفر می کنند حتما برای یکبار هم که شده کباب شیشلیک شاندیز را امتحان کرده اید و با آن آشنایی دارید.این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای مشهد است که در اکثر رستوران های مشهد به فروش می رسد.پیشنهاد می کنیم حتما در سفر به مشهد آن را امتحان کنید و لذت ببرید.

چنگالی

چنگالی یکی دیگر از غذاهای محلی مشهد است که در واقع به عنوان عصرانه شناخته می شود.چنگالی به دو روش مشهدی و سیستانی تهیه می شود که البته تهیه آن هم بسیار سریع است.علت نامگذاری این غذا به عنوان چنگالی به دلیل چنگال مال شدن آن می باشد.

آش ماستی

آش ماست

معمولا مردم ایران علاقه زیادی به این غذا یعنی آش ماستی دارند.این غذا در جاهای مختلف ایران به شکل های متفاوتی تهیه می شود.در استان خراسان رضوی و شهر مشهد هم آش ماستی طرز تهیه خاص خود را دارد.برای تهیه این غذا از سینه مرغ ، برنج ، شوید خشک ، نعنا ، ماست و ادویه استفاده می شود.

این آش که در لیست بهترین غذاهای محلی مشهد قرار دارد در واقع از سبزوار به این شهر رسیده است.این آش طرفداران زیادی دارد و گاهی به عنوان غذای کامل استفاده می شود.

شله مشهدی

یکی از معروف ترین غذاهای مشهد شله مشهدی است که ارزش غذایی بسیار بالایی دارد.قدمت این غذای لذیذ به دوران قاجار باز می گردد.برای تهیه این غذا از انواع حبوبات استفاده می شود و به همین دلیل یک غذای سنگین است و پیشنهاد می کنیم آن را به عنوان ناهار استفاده کنید.شله مشهدی معمولا به عنوان وعده غذایی کامل در نظر گرفته می شود.

شله مشهدی در خیلی از مراسمات مذهبی به عنوان نذری مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را جزو رایج ترین غذاها در مشهد نامید.برای تهیه این غذا از گوشت ، لوبیا چیتی ، ماش عدس ، بلغور گندم ، لوبیا سفید ، برنج نیمه و .. استفاده می شود.البته از ادویه های مختلفی مانند فلفل قرمز و سیاه و دارچین نیز در آن استفاده می شود.

مقالات بیشتری بخوانید