تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

از گذشته تا حال تغییرات زیادی را در هر زمینه‌ای شاهد هستیم. بشر امروز بیشتر از دیروز و فردا بیشتر از امروز به سمت پیشرفت و رفاه و علم قدم بر می‌دارد. انسان‌ها غیر ممکن‌ها را ممکن می‌سازند. ضرب‌المثل معروفی است که می‌گویند وقت طلاست، اما باید بگوییم که حتی بهتر از طلا است. درست است نمی‌شود دقیقه‌ها را متوقف کرد اما می‌توان به جایی رفت که بتوان در کمترین زمان بیشترین اطلاعات را به دست آورد. ساخت پارک‌های مینیاتوری همچون پارک مینیاتوری مشهد این کمک را به بشر کرده‌اند که در کمترین زمان از بسیاری از جاهای دیدنی و تاریخی کشور ایران بازدید کنید. بنابراین زمان آن رسیده است که به بازدید از این پارک و کسب اطلاعات بیشتر درباره آن بپردازید.پس همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید.

آشنایی با بوستان مینیاتوری مشهد

بوستان مینیاتوری مشهد اولین بوستان مینیاتوری شرق کشور است که در منطقه 12 شهر مشهد قرار دارد.در ابتدای افتتاح این بوستان 9 ماکت از تخت جمشید ، آرامگان فردوسی ، پل خواجو ، آرامگاع عطار ،فرودگاه مشهد ، سد کارون ، روستای کندوان ، راه آهن مشهد ، و باغ شاهزاده ماهان موجود بود و قرار است به مرور تعداد ماکت های این مجموعه به عدد 58 برسد.

اجاره روزانه خانه در تهران

این بوستان دارای 2095 متر وسعت است که رودخانه ای به طول 216 متر را در خود جای داده است.از امکانات موجود در این مجموعه می‌توان به زمین ویژه بازی کودکان، پارکینگ ، مسیر قطار به طول 920 متر ، زمین مخصوص بازی های محلی ایرانی ، 12 سرویس بهداشتی ، سکوی مراسمات و نمایش ها و پیست برگزاری مسابقه برای ماشین های کنترلی اشاره کرد.

بوستان مینیاتوری مشهد

در این بوستان 58 نماد فرهنگی ، مذهبی و دیدنی های شهرهای مختلف ایران به صورت مینیاتور شده در معرض دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.اما همانطور که گفتیم در زمان افتتاح تنها دارای 9 المان بود.

در این بوستان 43 هزار متر مربع فضای سبز با بهره گیری از سیستم آبیری تحت فشار طراحی و اجرا شده است.همچنین 96 متر رمپ تماشا برای شهروندان در نظر گرفته شده که در نوع خود جالب است.فضای پارکینگ و پارک خودروی شهروندان به مقدار 4928 متر مربع است که تعداد زیادی خودرو را در خود جای می‌دهد.در کنار این ها مسیری 920 متری مخصوص قطار ساخته شده است که گردشگران می‌توانند با سوار شدن بر قطار از ماکت های این مجموعه بازدید کنند.

عکس بوستان مینیاتوری مشهد

هدفی پنهان در احداث پارک مینیاتوری مشهد!

اگر کسی به فکر انتقال فرهنگ و آداب و رسوم کشور خود به آیندگان نباشد قطعاً بعد از مدتی دیگر اثری از فرهنگ و سنت ایرانی در میان نخواهد بود. ساخت و ساز موزه‌ها و دیگر بناهای تاریخی شهر‌های مختلف و فرهنگ‌های گوناگون بهترین راه برای انتقال تاریخ و فرهنگ به نسل جدید هستند. هدف از ساخت پارک‌های مینیاتوری نیز همین است و در این راه می‌تواند کمک شایانی انجام دهند و شما می‌توانید بناهای تاریخی را در ابعاد کوچک‌تر ببینید.

بوستان مینیاتوری مشهد نیز با نشان دادن مکان‌های تاریخی از تمام نقاط کشور، رونق گردشگری، گسترش فضای سبز اوقات فراغت خوشی را برای شما بسازد. به علاوه اینکه افراد را با فرهنگ‌های بومی و غیر بومی آن مرز و بوم نیز آشنا می‌کند، بنابراین می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید. پارک مینیاتوری مشهد از نظر اکثر گردشگران جذاب‌ترین و بهترین پارک این شهر به حساب می‌آید. شما می‌توانید با رفتن به این پارک زیبا اطلاعات زیادی درباره تاریخ و هویت کشورتان کسب کنید و همچنین تفریحی سالم و شاد را در آن تجربه کنید.

بازدید از این مجموعه تفریحی به شما کمک خواهد کرد در کوتاه‌ترین زمان بسیاری از جاهای دیدنی ایران را ببینید. پس زمان را از دست ندهید و اقدام به بازدید از پارک کنید.

بوستان مینیاتوری مشهد

چرا بوستان مینیاتوری مشهد را انتخاب کنیم؟

زمانی که حرف از پارک می‌شود بیشتر به یاد یک فضای سرسبز و تفریحی خواهید افتاد؛ اما پارک مینیاتوری مشهد علاوه بر امکانات تفریحی فرهنگ و تاریخ را هم نشان می‌دهد. ماکت‌ها و المان‌های فرهنگی و تاریخی که در کنار تجهیزات تفریحی در این پارک هستند کمک زیادی در بالا رفتن اطلاعات شما خواهند کرد. رودخانه‌ای به طول 216 متر و دریاچه‌ای با وسعت 2095 متر مربع را در این پارک زیبا می‌بینید.

یکی از امکانات جالبی که برای راحتی بیشتر طراحی شده است ساخت قطارهایی هستند که در میان ماکت‌ها حرکت می‌کنند و فرد می‌تواند از آن‌ها استفاده کنند. همچنین زمین‌های بسیار بزرگی نیز برای بازی‌های مختلف و اصیل ایرانی به مساحت 408 مترمربع احداث شده است. پیست مسابقه ماشین‌های کنترلی به شکل نقشه ایران و همچنین یک مسیر جذاب 1264 متری برای پیاده روی نمونه‎هایی از امکانات پارک مینیاتوری مشهد به شمار می‌روند. کافی شاپ، شهربازی کودکانه، شربت سرای مخروطی، تعداد 12 عدد سرویس بهداشتی و یک پارکینگ بزرگ 4928 متر مربعی نیز در این پارک وجود دارند.

بوستان مینیاتوری مشهد

خود را به پارک مینیاتوری مشهد دعوت کنید!

پس از گذراندن روزمرگی‌ها یا بازدید از اماکن مختلف نوبت تفریح جانانه دیگری خواهد بود که لحظاتی متفاوتی را رقم بزند. پارک مینیاتوری که در مرکز شهر مشهد قرار دارد می‌تواند یک انتخاب عالی و متفاوت باشد. دسترسی به بوستان مینیاتوری مشهد بسیار راحت بوده و شما می‌توانید با ماشین‌های شخصی یا وسیله‌های نقلیه به دنیای دیگری از جذابیت برسید. علاوه بر این اگر با تور به به این شهر زیبا سفر کرده باشید به راحتی می‌توانید به مقصود خود برسید.

گذشتن از بزرگراه آیت الله رفسنجانی شما را به بلوار الهیه خواهد رساند. پس از آن تقاطع سجادیه را خواهید دید و بلوار اقدسیه پیش روی شما قار می‌گیرد. در نهایت نبش سجادیه 26 را با خودروی شخصی خود بپیمایید تا به پارک برسید. اگر قصد داشته باشید با وسیله‌های نقلیه همچون اتوبوس‌ها به بوستان مینیاتوری بروید؛ می‌بایست با خود را به خط چهارم اتوبوس‌های تندرو را برسانید و در پایانه الهیه پیاده شوید. پس از رسیدن به الهیه از طریق اتوبوس‌های سجادیه به مقصد خود خواهید رسید.

ناگفته نماند که مسیر دسترسی دیگری به بوستان مینیاتوری مشهد وجود دارد که مترو است. برای انجام این امر نیاز است که شما خود را ابتدا به ایستگاه آزادی برسانید و از آنجا سوار بر اتوبوس‌های سجادیه شوید. بهتر است برای اینکه سردرگم نشوید قبل از رفتن از قسمت پذیرش پارک اطلاعات کافی را درباره باز یا بسته بودن پارک مینیاتوری مشهد اطمینان حاصل کنید.

بوستان مینیاتوری مشهد

چه زمان و با چه هزینه ای شما می توانید از پارک مینیاتوری مشهد بازدید کنید؟

پارک مینیاتوری مشهد هر روزه از 8 صبح تا 22:30 شب آماده پذیرایی از مسافران و گردشگران خواهد بود. همچنین برای ورود به این پارک یک هزینه جداگانه و برای استفاده از امکانات تفریحی این مجموعه نیز بلیط‌هایی را تهیه کنید گه از طریق سایت‌ها نیز امکان‌پذیر است.

چه زمانی را برای رفتن به بوستان مینیاتوری مشهد انتخاب کنیم؟

بازدید از سایر قسمت‌های این پارک به هنگام شب به دلیل نورپردازی‌هایی که وجود دارند از جلوه خاصی برخورداراند. سعی کنید خود را همزمان با غروب آفتاب به این پارک برسانید تا از زیبایی غروب خورشید در این مکان نیز لذت ببرید.

پارک مینیاتوری مشهد به گونه‌ای ساخته شده است که علاوه بر روزها، شب‌های قشنگ و جذابی هم دارد که شما می‌توانید شبانه نیز به این پارک بروید. برخی از سازه‌های این پارک مانند المان‌های پارک در روشنایی خورشید بهتر و دقیق‌تر قابل مشاهده هستند. فصل بهار و تابستان برای بازدید از بوستان مینیاتوری مشهد فوق‌العاده بوده و در این زمان تمام بوستان سرسبز و در اوج شکوه خود خواهد بود. فصل پاییز نیز برای قدم زدن در مسیرهای پیاده‌روی که آماده شده‌اند بهترین زمان به شمار می‌رود و  شما از قدم زدن خود لذت می‌برید.

بوستان مینیاتوری مشهد

اطلاعات دیگر از بوستان مینیاتوی مشهد

بوستان مینیاتوری یا پارک ایران کوچک در مشهد در خرداد سال 1395 با 9 المان ایرانی افتتاح و به بهره برداری رسید.در سال 92 ، میزا 70 هکتار گل کاری در سطح شهر مشهد وجود دارشت که این عدد در سال 95 به 100 هکتار رسید.

آدرس : مشهد ، بزرگراه میثاق ، بلوار الهیه ، بلوار سجادیه ، سجادیه 26

کلام پایانی

آیا تا به حال از بوستان مینیاتوری مشهد دیدن کرده‌اید؟ به راستی که دیدن این پارک یک تیر و دو نشان است. تفریحات در کنار آموزش و به دست آوردن اطلاعات از تاریخ و فرهنگ ایرانی برای هر گردشگری جذاب خواهد بود. آیا فکر می‌کنید ماکت‌ها تمامی جزئیات بناهای تاریخی را به شما نشان می‌دهند یا خیر؟ دوست دارید کدام فرهنگ و بنای باستانی را به ماکت‌های موجود در پارک مینیاتوری مشهد اضافه کنند؟ پیشنهاد شما برای بهتر شدن آن چیست؟ هدف از ساخت این مدل پارک‌ها زنده کردن فرهنگ و تاریخ گذشتگان به نسل جدید و انتقال آن به آیندگان است. بنابراین در حفظ آن کوشا باشیم.