تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک ملت مشهد

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی مشهد شما را با پارک ملت مشهد که یکی از جاهای تفریحی در شهر مقدس مشهد به حساب می آید آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به مشهد را دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

اجاره روزانه خانه در تهران

برخی فکر می کنند که مشهد تنها به حرم امام رضا و مقبره‌ی فردوسی خلاصه می‌شود اما سخت در اشتباهند چراکه شهر مشهد دارا پارک ها،آبشارها و جاذبه های تاریخی بسیار زیادی است که می توانید در سفر به مشهد از آن ها بازدید کنید.

پارک ملت مشهد

پارک ملت مشهد یکی از بزرگترین شهربازی های ایران و خاورمیانه می باشد که در غرب این شهر قرار دارد.مسافرانی که به قصد زیارت به مشهد می روند می توانند از این شهر بازی و پارک بزرگ نیز بازدید کنند و از گذراندن یک شب عالی در آن لذت ببرند.در این شهربازی چرخ و فلک متفاوتی وجود دارد که شما را هیجان زده خواهد کرد؛چرخ و فلک پارک ملت مشهد به عنوان هجدهمین چرخ و فلک مرتفع جهان شناخته می شود.

این پارک که از لحاظ قدمت نیز یکی از قدیمی ترین پارک های مشهد است در سال 1343 در دوره پهلوی ساخته شد.در ابتدا این پارک خارج از شهر قرار داشت ولی با گذر زمان و توسعه‌ی شهر در داخل شهر قرار گرفت.آدرس این پارک در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی قرار دارد و میدان آزادی به دلیل قرار داشتن در کنار این پارک به “فلکه پارک” نیز مشهور است.

پارک ملت مشهد

ایده ساخت پارک ملت مشهد توسط دو مهندس از کشور انگلستان آغاز شد و در ادامه مهندسان ایرانی توانستند پروژه ساخت آن را در دست بگیرند و آن را با اتمام برسانند.این بوستان دارای مساحتی بالغ بر 72 هکتار می باشد و بیش از 35 هزار درخت قدیمی را در خود جای داده است.همچنین دریاچه ای در ضلع شرقی پارک قرار دارد که می توانید از آن هم بازدید بفرمایید.

شهربازی پارک ملت در سال 1351 احداث شد و اولین شهربازی مشهد نام گرفت.شهربازی این مجموعه با داشتن قطری 80 متری بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه می باشد که قادر است 450 نفر را در خود جای دهد و تا 80 متر بالا ببرد.گفتنی است که این مجموعه در سال 1390 به عصویت اتحادیه جهانی IAAPA درآمده است.

وسایل بازی شهربازی ملت مشهد شامل وسایل هیجانی،خانوادگی و مخصوص کودکان است و نشان از این دارد که می توانید شبی کاملا خانوادگی را در این مجموعه سپری کنید و خاطره‌ی خوبی از سفر به مشهد داشته باشید.


مقالات بیشتر بخوانید :