تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

دریاچه هیلیر

دریاچه هیلیر (Hillier) یک دریاچه از جنس آب شور است که در استرالیا قرار گرفته است. دلیل شهرت این دریاچه رنگ صورتی آن است و دانشمندان دلیل رنگ صورتی آن را وجود میکروجلبک هایی به نام  Dunaliella salina می دانند زیرا که توسط این جلبک ها رنگدانه به اسم کاروتنوئید تولیدمی شود.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این دریاچه صورتی در کشور استرالیا  بیشتر آشنا شوید.

دریاچه هیلیر

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی دریاچه هیلیر

دریاچه صورتی رنگ واقع در غرب استرالیا بسیار شور است اما شنا کردن در آن مشکلی ندارد و دریاچه در جزیره مرکزی (Middle Island ) قرار گرفته این جزیره در مجمع الجزایر Recherche  قرار گرفت است.

تضاد رنگ صورتی با اطراف و جنگل سراسر سبز بسیار عجیب به نظر میرسد.ابعاد این دریاچه در حدود 600*250 متر است

دریاچه هیلیر

دلیل نام گذاری دریاچه هیلیر

این دریاچه توسط  یک دریانورد و کاوشگر انگلیسی به نام متیو فلیندرز برای اولین بار در سال 1802 میلادی کشف شد و محل آن را بر روی نقشه مشخص کرد و اطلاعتی درباره دریاچه هیلیر نوشت. فلیندرز به جهت احترام به همکار خود که در پس از رسیدن به این دریاچه به دلیل بیماری گوارشی فوت کرده بود نام او را بر روی این دریاچه گذاشت.

دریاچه هیلیر استرالیا

دلیل صورتی بودن دریاچه هیلیر

در این دریاچه موجودات زنده میکروسکپی به نام Dunailella Salina وجود دارد. که در کنار نمک موجود رنگ قرمز را ایجار می کنند.و در ارتفاعات رنگ دریاچه  متفاوت است وقتی از بالا به آن نگاه میکنی تیره تر به نظر می آید.ولی از ساحل به دریاچه نگاه کنید روشن تر دیده می شود.

دریاچه هیلیر

حتی شما می توانید آب دریاچه درون بطری خود بریزید و رنگ صورتی آن را درون بطری خود ببینید و به دوستان و عزیزانی که در سفر همراه شما نبودند نشان دهید.

این دریاچه بسیار شور است به طوری که مقایسه آن با دریا مرده صورت میگیرد.اما شنا کردن امن است و خطری ندارد.

دریاچه هیلیر

دسترسی به دریاچه هیلیر

دسترسی بسیار سخت است و اکثرا به وسیله هیلوکوپتر به این منطقه می آیند.

دریاچه هیلیر

بهترین زمان سفر به دریاچه

شما می توانید به همراه عزیزان خود در اوایل بهار به این منطقه سفر کنید تا از سرسبزی اطراف دریاچه نیز لذت ببرید.

دریاچه هیلیر