تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

آشنایی با روستای افراچال ساری

در این سری از مقالات ایرانگردی قصد معرفی و آشنایی با یکی دیگر از جاهای دیدنی شمال را داریم . در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

روستای افراچال ساری

اجاره روزانه خانه در تهران

شهر ساری دارای تاریخی کهن می باشد، این شهر محل تاج گذاری آقا محمد خان قاجار بوده است.یکی از جاهای دیدنی ساری میدان ساعت این شهر است که هر ساعت صدای زنگش به گوش ساکنین و مسافرین این شهر زیبا می رسد

خارج از شهر ساری جاذبه‌های طبیعی زیادی در انتظار شما خواهد بود. اگر بخواهیم نام تعدادی از جاذبه های گردشگری ساری را نام ببریم می توان به چشمه‌های پلکانی باداب‌ سورت، سد سلیمان تنگه با امکان اسکی روی‌آب و قایق‌سواری در روستای افراچال، مجموعه‌ی تاریخی فرح‌آباد با آثاری متعلق به دوره‌ی صفوی (مسجد جامع، مدرسه و کاخ جهان‌نما که تنها ویرانه‌های از آن باقی مانده است)، دریاچه‌ی چورِت و میانشه، برج رِسکِت که در قرن پنج هجری ساخته شده است، اشاره کرد.

روستای افراچال ساری

روستای افراچال یکی دیگر از جاهای دیدنی ساری است . این روستا از روستاهای بخش کلیجان رستاق و از توابع ساری می باشد که در 45 کیلومتری ساری قرار گرفته است و از لحاظ موقعیتی این روستا ، از شمال به سد شهید رجایی ، از جنوب به روستای پرکوه ، از غرب به روستای قراق سرا و از شرق به جاده ساری به دودانگه متصل می شود

در نزدیکی روستای افراچال سدی به نام سد شهید رجایی وجود دارد که به آن سد سلیمان تنگه نیز گفته می شود و  جنگل های زیبا و انبوهی از درختان رنگارنگ در کنار این سد باعث شده است که این روستا به یکی از محبوب ترین روستاهای منطقه برای گردشگران تبدیل شود.

سد سلیمان تنگه | سد شهید رجایی | افراچال

روستای افراچال از لحاظ موقعیت جغرافیایی،کوهپایه ای است و از مواهبی مانند سد و جنگل برخوردار است. شغل اصلی مردم این روستا کشاورزی ، دامداری ، کشت سیاه ریشه ، باغداری و زنبورداری است.

در خارج از روستاى افراچال، در بین جنگل و تپّه اى مشرف بر آب هاى سد شهید رجایى، بقعه ى قدیمى امامزاده صالح واقع شده است که مورد احترام اهالی روستا و روستاهای اطراف می باشد.

روستای افراچال ساری

جالب است که بدانید مهران و ابراهیم نصیری افراچالی از قهرمانان آزاد کار کشتی می باشند که اهل روستای افراچال می باشند.

روستای افراچال به دلیل داشتن جاذبه های طبیعی مثل کوه، جنگل، دره و آبشار اوشرشری افراچال و رودخانه پر آب تجن و با قرار گرفتن در کنار سد شهید رجایی می تواند قطب توانمندی در جذب توریست و گردشگری باشد .

مقالات بیشتر