تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهار فصل شکوفه‌ها، سرسبزی و زیبایی است. در این فصل، طبیعت جان دوباره می‌گیرد و عطرافشانی گل‌ها و درختان، روح انسان را جلا می‌دهد. اگر به دنبال سفری کوتاه و خاطره‌انگیز در فصل بهار هستید، اطراف تهران پر از جاذبه‌های دیدنی و طبیعی است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید. در این مقاله، برنامه سفر دو روزه اطراف تهران در بهار را به شما معرفی می‌کنیم. پس اگر می‌خواهید با جاهای دیدنی اطراف تهران در بهار آشنا شوید و از طبیعت تهران برای پیک نیک استفاده کنید، ادامه این مطلب را به هیچ وجه از دست ندهید.

آبشار تل تنگه

شمیرانات یکی از نقاط گردشگری برجسته و با آب و هوای خوش کشور می‌باشد. در این منطقه، جاذبه‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که هر ساله گردشگران زیادی را جذب می‌کند. آبشار تل تنگه یکی از زیباترین مناظر طبیعی در شمیرانات است که در نزدیکی دره‌ی تل تنگه دربندسر، منطقه تل تنگه شمشک قرار دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

این آبشار در طول تمام فصول سال از آب فراوانی برخوردار است و گردشگران بسیاری به‌ویژه در بهار و در ایام نوروز و سیزده بدر، برای لذت بردن از هوای خنک و ایستادن زیر آبشار و خلق خاطرات خوش با آب‌هایی که از قله کوه سرازیر می‌شود به این منطقه سفر می‌کنند.

برای رسیدن به این آبشار، باید از یک مسیر کوهنوردی با شیب ملایم عبور کنید که با پیاده‌روی تند حدود نیم ساعت و با پیاده‌روی آرام حدود یک ساعت طول می‌کشد. مسیر انتهایی به این آبشار نیز دارای جلوه‌هایی زیبایی مانند گل‌های وحشی چشم‌نواز، آب زلال و تونل‌های یخی با ارتفاع ۶ تا ۱۰ متر است.

بیشتر بخوانید

آبشار تل تنگه

دریاچه گاجره

دریاچه گاجره، یکی از جاذبه‌های زیبا و رؤیایی در منطقه دیزین، است. زیبایی این دریاچه، با طبیعت فوق‌العاده‌ای که در اطراف آن گسترش یافته، به طور چشمگیری افزایش می‌یابد. این دریاچه، همچون یک جواهر درخشان، در میان کوه گاجره و در انتهای منطقه باستانی ده تنگه، در روستای آهار واقع شده است و با طبیعت بی‌نظیر و آب‌وهوای دلپذیر خود، گردشگران زیادی را در همه فصول سال، به ویژه در بهار، به خود جلب می‌کند. در فصل تابستان، آب این دریاچه به طور کامل خشک می‌شود و در زمستان نیز تماماً یخ می‌زند. این دریاچه از جمله مقاصد معروف و مورد توجه تهران بوده و دارای شکل دایره‌ای با قطر حدود ۳۰ متر است. آب این دریاچه از ذوب برف‌های قله دیزین تأمین می‌شود.

دریاچه گاجره

تنگه واشی

در ادامه مقاله سفر دو روزه اطراف تهران در بهار باید بگوییم که تنگه واشی، یکی از مناطق زیبا و منحصربه‌فرد گردشگری در اطراف تهران است که در فاصله 20 کیلومتری فیروزکوه واقع شده است. این تنگه، در واقع دو تنگه به نام‌های واشی و سا است که با طبیعت فوق‌العاده و زیبای خود، صخره‌های پیچیده، دشت‌های سبز وسیع، رودخانه‌های جاری و آبشارهای شورانگیز خود، گزینه مناسبی برای سفرهای آخر هفته برای ساکنان تهران و حومه می‌باشد. با این حال، این منطقه به دلیل مسیرهای پیاده‌روی دشوار و چالش برانگیز، برای کودکان و افراد پیر مناسب نیست.

زیبایی‌های تنگه واشی بی پایان است؛ دیواره‌های بلند تنگه‌ها، رودخانه‌های پرآب که از طول تنگه عبور می‌کنند، کتیبه‌های تاریخی دوران فتحعلی شاه که بر روی صخره‌ها به یادگار باقی مانده‌اند، دشت ساواشی که در میان این دو تنگه واقع شده است، و آبشار ساواشی که در انتهای تنگه سا واقع شده، همگی از جاذبه‌های دیدنی تنگه واشی به شمار می‌روند.

تنگه واشی

دشت شقایق‌های کالپوش

دشت شقایق‌های کالپوش، یکی از جاذبه‌های دیدنی شاهرود است که هر سال از اواسط اردیبهشت تا اواسط خرداد، با گل‌های شقایق که در آن رویش می‌کنند، زیبایی خاصی به این منطقه می‌بخشد. این دشت، در حد فاصل بین شهرستان شاهرود و گنبد کاووس دارد و در فصل بهار، همچون لباسی قرمز به نظر می‌رسد.

وجود چند آبشار و چشمه اطراف این منطقه، از آن یک دشت عادی خارج کرده و آن را به یک منطقه سرسبز و باغی برای تفرج در فصل بهار تبدیل کرده است. همچنین، بازدید از آرامگاه شیخ ابوالحسن خرقانی، مجموعه تاریخی بسطام و آرامگاه سلطان العارفین، رنگ و بویی تاریخی و مذهبی به سفر شما می‌بخشد.

دشت شقایق‌های کالپوش

کاشان

هر ساله، کاشان و روستاهای اطراف آن در فصل بهار، هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کنند. این منطقه به دلیل گلاب‌گیری در این فصل، در سراسر ایران شناخته شده است.

در بازدید از کاشان، نباید از روستای ابیانه غافل شوید. این روستا در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال غربی نطنز واقع شده است. معماری جذاب، آب و هوای دلپذیر و بناهای تاریخی فراوان، ابیانه را از جمله روستاهای استثنایی ایران می‌سازد که هر ساله گردشگران برای تماشای تاریخ این منطقه به اینجا می‌آیند.

بیشتر بخوانید

کاشان

لواسان

لواسان یکی از شهرستان‌های کوچک تهران است که در منطقه‌ای به نام لواسانات واقع شده و شهری است که بسیاری از مردم ایران با نام آن آشنا هستند. این شهر کوچک اما پرآوازه به لطف آب‌وهوای مطبوع و دل‌نشین، طبیعت سرسبز، چشم‌اندازهای زیبا، جاذبه‌های طبیعی و چشمه‌ها و رودخانه‌های فراوان ازجمله رودخانه جاجرود که طراوتی دل‌نشین به این منطقه بخشیده، به مقصد سفر بسیاری از گردشگران و مسافران تبدیل شده است.

لواسان در دامنه رشته‌کوه‌های البرز قرار گرفته و با تهران تنها 14 کیلومتر فاصله دارد؛ بنابراین مقصد مناسبی برای سفر دو روزه اطراف تهران در بهار به شمار می‌رود. زیبایی لواسان در هر فصلی به چشم می‌خورد؛ اما در فصل بهار با آب‌وهوای خوش و ییلاقی‌اش حال‌وهوای رویایی و دل‌چسبی دارد و با درختان سرسبز خود جلوه‌ای دیگر از طبیعت را به رخ گردشگران می‌کشد.

لواسان

سد لتیان

در این بخش از مقاله سفر دو روزه اطراف تهران در بهار به معرفی سد لتیان پرداخته‌ایم. این سد یکی از سدهای معروف در اطراف پایتخت است که در جنوب لواسان و در مسیر رودخانه جاجرود واقع شده است. این سازه ارزشمند از بتن با مساحتی بالغ بر ۷۰۰۰۰ کیلومترمربع ساخته شده است و ارتفاع آن به ۱۰۷ متر و طول آن به ۴۰۵ متر می‌رسد. سد لتیان در گذشته با هدف تأمین آب آشامیدنی برای ساکنان تهران و آبیاری زمین‌های کشاورزی، بر روی رودخانه جاجرود احداث شده بود و به نام سد فرحناز شناخته می‌شد.

دلیل تغییر نام این سد به لتیان، وجود روستایی به نام لتیان در نزدیکی آن بود که پس از ساخت سد و ایجاد دریاچه در پشت آن، به طور کامل زیر آب رفت. امروزه، این سد و دریاچه‌ای که در پشت آن ایجاد شده، با داشتن آب‌وهوای مطبوع و دل‌انگیز کوهستانی، چشم‌اندازهای سرسبز، مناظر شگفت‌انگیز و امکانات تفریحی گوناگون از جمله ماهیگیری، طبیعت‌گردی و کوهنوردی در تپه‌های سبز، به یکی از مقاصد بکر طبیعت‌گردی در نزدیکی شهر تهران تبدیل شده است و هر ساله، به‌ویژه در فصل بهار، طبیعت دوستان زیادی را به‌سوی خود جذب می‌کند.

سد لتیان

هفت چشمه میگون

هفت چشمه، یکی از برجسته‌ترین و زیباترین منابع آب در اطراف تهران محسوب می‌شود که در نزدیکی منطقه فشم و در روستای میگون واقع شده است. این چشمه‌های خروشان و دیدنی، در منطقه‌ای به نام تالار سر میگون قرار دارند و در فصل بهار دارای آب و هوای خنکی هستند؛ به همین دلیل، در تعطیلات آخر هفته، مقصدی محبوب سفر برای ساکنان پایتخت و گردشگران مناطق ییلاقی و محلی می‌شوند. این چشمه‌ها از تعدادی سرچشمه تشکیل شده‌اند که از دل کوه سرچشمه می‌گیرند و مانند آبشارهایی سرازیر می‌شوند و در انتها در پایین دست روستا و در یک حوضچه به یکدیگر می‌پیوندند. بعد از آن، آب این حوضچه به دو شاخه تقسیم می‌شود، یکی از آن‌ها به‌سوی زمین‌ها و باغات تالار سر جنوبی و دیگری به سمت یک استخری که در فاصله بیست متری از آن واقع شده، جهت هدایت و نگهداری آب می‌رود.

هفت چشمه میگون

آبشار سنج

آبشار سنج، یکی از مکان‌های دنج و خلوت اطراف تهران محسوب می‌شود که در روستای سنج واقع شده است. این آبشار در منطقه‌ای کوهستانی و خوش آب و هوا در دل یک دره با دیواره‌های سنگی قرار گرفته. آبشار از ارتفاعات بالادست روستا و از رود سنج که از سرشاخه‌های رودخانه برغان است سرچشمه می‌گیرد. تماشای سرازیر شدن آب از ارتفاع 15 متری و سفر آن به سمت پایین در دل دره و متصل شدن به چشمه‌ای در کف دره، همراه با گوش دادن به صدای غرش آب که نماد حیات دوباره  طبیعت می‌باشد، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای بازدیدکنندگان به ارمغان می‌آورد. آبشار سنج دارای آبی زلال و شفاف است و به دلیل موقعیت جغرافیایی، آب و هوایی مطبوع و دلنشین و وجود درختان سرسبز در اطراف آن، مقصدی محبوب برای سفر دو روزه اطراف تهران در بهار می‌باشد.

بیشتر بخوانید

روستای افجه

روستای زیبا و سرسبز افجه، در دامنه کوه‌های البرز واقع شده و فاصله آن از شمال شرقی تهران حدود ۳۰ کیلومتر است. این روستا از جمله مناطق دیدنی نزدیک به تهران محسوب می‌شود؛ همچنین با داشتن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان، هوای مطبوع، دشت‌های سرسبز، باغ‌های گیلاس، کوچه‌پس‌کوچه‌ها و خانه‌های قدیمی و درختان چنار ۴۰۰ ساله، به یکی از بهترین روستاهای دیدنی اطراف تهران در بهار تبدیل شده است. در این فصل، تماشای شکوفه‌های درختان روستای افجه و چشمه‌ها و آبشارهای پرآب آن که باعث به وجود آمدن دشت‌های سبز و باغ‌های میوه فراوان شده، تجربه سفری فراموش ناپذیر را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ بدون شک روستای افجه یکی از بهترین مقاصد برای سفر دو روزه اطراف تهران در تابستان به حساب می‌آید.

روستای افجه

جمع‌بندی

سفر دو روزه اطراف تهران در بهار یک تجربه فوق‌العاده و شگفت‌انگیز است. در این فصل، طبیعت شکلی جذاب و رنگارنگ به خود می‌گیرد و مناظری فراوان و دل‌انگیز را برای گشت‌وگذار فراهم می‌کند. با گذشت از حومه شهر، می‌توان به شهرهای نزدیک تهران برای مسافرت در بهار سفر کرد. در این سفرها، امکان لذت بردن از تالاب‌ها، جنگل‌ها، باغ‌های گل و گیاهان بهاری و آبشارهای زیبا فراهم می‌شود؛ لذا در این مطلب سعی کردیم به معرفی جاهای دیدنی اطراف تهران و کرج بپردازیم. امیدواریم که مطالعه مقاله سفر دو روزه اطراف تهران در بهار برایتان مفید واقع شده باشد.