تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

هرساله گردشگران بسیاری به مناطق مختلفی از کشور ایران سفر می‌کنند و با آب و هوا و مناظر نقاط مختلف این کشور آشنا می‌شوند. اما بهتر است بدانیم که برای سفر بهترین مناطق و مناظر دیدنی در کدام قسمت قرار دارند و چه ویژگی‌هایی باعث جذب گردشگران به این قسمت‌ها شده است. در این مقاله می‌خواهیم راجع به روستای گلدیان رودبار صحبت کنیم و تمام ویژگی‌ها اعم از راه دسترسی، آب و هوا، مناطق دیدنی و… آن را برای شما شرح دهیم؛ پس تا انتهای مطلب با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

روستای گلدیان رودبار

روستای گلدیان در رودبار قرار دارد و یکی از برترین و زیباترین مناطق شمال کشور ایران می‌باشد که گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. این روستا آب و هوای بسیار تمیز و دلچسبی دارد که برای سفر در تمامی فصل‌های سال مناسب می‌باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

 بسیاری از لیدرهای تورهای مسافرتی روستای گلدیان را برای سفر تور انتخاب می‌کنند که به گفته‌ی آن‌ها، تمامی مسافران جذب مناظر دیدنی و جاذبه های این روستا می‌شوند. اما روستای گلدیان در کجای کشور ایران قرار دارد؟!

روستای گلدیان رودبار

روستای گلدیان کجاست؟

روستای گلدیان در شهرستان رودبار قرار دارد که یکی از شهرستان‌های واقع در استان گیلان است. در واقع این روستا یکی از خوش آب و هواترین مناطق شمال کشور ایران است که گردشگران زیادی برای سفر به این منطقه می‌روند. در واقع استان گیلان به دشت‌های پر شده از گل‌های سوسن چلچراغ معروف است و یکی از بهترین مکان‌های تفریحی کشور ایران می‌باشد.

آب و هوای روستای گلدیان رودبار

همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم، روستای گلدیان که در شهرستان رودبار واقع در استان گیلان قرار دارد، دارای آب و هوای بسیار مناسبی است که در تمام فصل‌های سال گردشگران بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند.

 در واقع می‌توان گفت که این منطقه بهترین آب و هوا را در تمامی نقاط کشور ایران دارد. این روستا دارای طبیعتی سبز و چشمگیر است و درختان و دارای گیاهان متنوع و بسیار زیادی می‌باشد. تمیزی هوای این روستا باعث می‌شود تا چند روزی ریه‌های شما به درستی کار خود را انجام دهند و یک پاکسازی طبیعی برای تمام بدن خود داشته باشید.

روستای گلدیان رودبار

بهترین زمان سفر به روستای گلدیان

روستای گلدیان به دلیل آب و هوای بکر و مناسبی که دارد، برای سفر برای تمامی فصل‌های سال مناسب می‌باشد؛ اما بهترین و ایده‌آل‌ترین فصل برای سفر به این منطقه، فصل بهار است که در این زمان پوشش گیاهی خاص و خیره‌کننده‌ای تمام این روستا را در بر می‌گیرد. در فصل بهار هوای این منطقه معتدل‌تر است و پوشش گیاهی سبز در تمامی نقاط آن دیده می‌شود. در این فصل می‌توانید انواع گیاهانی که در این منطقه رشد می‌کنند را ببینید و از سفر به این روستا لذت ببرید.

بسیاری از گردشگران در فصل تابستان به این منطقه سفر می‌کنند؛ زیرا در این فصل آب و هوای روستای گلدیان بسیار معتدل و خنک است؛ بنابراین اگر از گرمای محل زندگی خود خسته شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌دهیم که به این روستا سفر کنید.

با توجه به اینکه در حال خواندن این مقاله هستید احتمالا به سایر جاذبه های گردشگری استان گیلان نیز علاقه مند باشید که تعدادی از آن ها را معرفی می کنیم:

جاذبه‌های دیدنی روستای گلدیان

در واقع روستای گلدیان در دل خود دارای برکه‌ها و مناظری می‌باشد که گردشگران برای تفریح، عکاسی و استراحت به این روستا می‌روند. اگر از سمت روستا به سمت ارتفاعات بروید، می‌توانید چندین برکه چشم نواز را ببینید که در بین کوه‌های این منطقه قرار گرفته‌اند و این برکه‌ها باعث زیباتر شدن ارتفاعات این روستا می‌شوند. در نزدیکی این برکه‌ها، آب و هوا بسیار بهتر از بقیه قسمت‌ها است و به دلیل زیبایی منحصر به فردی که دارد، بهترین مکان برای عکاسی هستند.

 اگر از مسیر برکه‌ها به سمت ارتفاعات بروید، می‌توانید قله آسمان‌ سرا را ببینید و وقتی که به این قله برسید، خستگی شما به طور کامل در می‌رود. در واقع قله آسمان سرا بهترین منطقه دیدنی روستای گلدیان است که راجع به آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

روستای گلدیان رودبار

قله آسمان سرا

یکی از بهترین مناطق دیدنی روستای گلدیان قله آسمان سرا است که در ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سطح دریا قرار گرفته است و حدود ۱۵ کیلومتر از روستا فاصله دارد. مسیر رسیدن به این قله بسیار زیبا و لذت بخش است و شما در این مسیر می‌توانید جاذبه‌ها و پوشش‌های گیاهی منحصر به فردی را ببینید. در مسیر رسیدن به این قله، برکه‌های بسیار زیادی وجود دارند.

وزش باد در این قله کمی بیشتر است و شدت آن بین ۲۰ الی ۹۰ کیلومتر در ساعت می‌باشد. اگر بخواهید از سمت روستا به سمت قله آسمان سرا کوهنوردی کنید، یک مسیر ۶ ساعته خواهید داشت که به هیچ عنوان در این مسیر خسته نمی‌شوید زیرا زیبایی این مسیر تمام خستگی را از تن شما می‌گیرد.

دسترسی به روستای گلدیان

برای رفتن به این روستا راه‌های مختلفی وجود دارد اما بهترین مسیر آن از سمت رودبار به سمت جایگاه توربین‌های بادی می‌باشد. مسیر رودبار تا توربین‌های بادی یک مسیر کوهستانی و زیبا است که آسفالت کشی شده است و این مسیر حدود ۳ کیلومتر می‌باشد. بعد از رسیدن به توربین‌های بادی، حدود ۲۰۰ متر بالاتر می‌رویم که در این قسمت به یک دوراهی می‌رسیم و بعد از آن باید به سمت چپ برویم. در این مسیر بعد از دیدن آموزش و پرورش شهرستان رودبار، به سمت راست می‌رویم که در این مسیر پیچ و خم‌های بسیاری را می‌بینیم. در این مسیر پر پیچ و خم، خانه‌های مسکونی را می‌بینیم که باید از آن‌ها نیز گذر کنیم تا به سمت توربین‌های بادی برسیم که این مسیر دارای شیب ملایمی نیز می‌باشد. این مسیر زیبا دارای طبیعت بسیار چشم نوازی می‌باشد و در آن می‌توانید درختان ازگیل، آلوچه وحشی، راش و توسکا را ببینید.

پوشش گیاهی و جانوری در گلدیان

یکی از ویژگی‌های مشترک در تمامی جنگل‌های استان گیلان، وجود زمین‌های پوشیده شده از برگ خشک می‌باشد که روستای گلدیان نیز از این قاعده مستثنی نیست. در واقع تمامی مناطق این روستا را برگ‌های خشک پوشانده‌اند و درختان و گیاهان مختلفی در آن دیده می‌شوند که حتی بسیاری از آن‌ها در فصل پاییز و زمستان نیز همچنان سبز و چشم نواز هستند.

در واقع این روستا جزو مناطق همیشه سبز می‌باشد و این موضوع باعث شده است که حیوانات بسیار زیادی از جمله خرگوش، گراز، خرس، شاهین، موش کور و عقاب و در آن زندگی کنند.

روستای گلدیان رودبار

غذاهای سنتی روستای گلدیان

روستای گلدیان یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان رودبار است که دارای غذاهای سنتی و متنوعی می‌باشد که اغلب مورد پسند اکثر افراد می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت که غذاهای شمالی جزو خوشمزه‌ترین و بهترین غذاهای ایرانی هستند.

 یکی از دلایل جذب شدن گردشگران از نقاط مختلف به سمت مناطق شمالی کشور، غذاهای لذیذ این مناطق می‌باشد. در این قسمت غذاهای سنتی روستای گلدیان را به شما معرفی می‌کنیم.

باقلا قاتق: اگر طرفدار غذاهای شمالی باشید، قطعاً باقلا قاتق را می‌شناسید که یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای روستای گلدیان است. این غذا در واقع یکی خورش خوشمزه می‌باشد که از پاچه، باقلا، سیر، شوید، تخم مرغ و سیر تشکیل شده است.

میرزاقاسمی: میرزا قاسمی را می‌توان در تمام سفره‌های ایرانی پیدا کرد که دلیل آن طعم دلپذیر آن می‌باشد. این غذا از بادمجان، گوجه، تخم مرغ و سیر تشکیل است.

ترشی تره: معروف‌ترین غذای روستای گلدیان ترشی‌ تره است که از جعفری، گشنیز، برگ چغندر، تره، آب نارنج یا انار، برنج پخته، سیر، تخم مرغ و انواع ادویه تشکیل شده است. همانطور که از نام این غذا پیدا است، این غذا طعم ترش و مطلوبی دارد و آن را به عنوان یک ناهار و یا شام مجلسی می‌شناسند.

سیر قلیه: از دیگر غذاها و خورش‌های معروف روستای گلدیان، سیر قلیه است که از ترکیب گوشت مرغ، تخم مرغ، سیر، چاشنی آبغوره و لپه تشکیل شده است و بسیاری از گردشگران روستای گلدیان سیر قلیه را به عنوان یکی از وعده‌های غذایی خود انتخاب می‌کنند.

کال کباب: کال کباب نیز از غذاهای مخصوص روستای گلیان است که البته در تمامی شهرستان‌های استان گیلان این غذا طرفدار دارد. کال کباب از از سبزی معطر ،گردوی خرد شده، سیر، آب انار و انار تشکیل شده است که این غذا را معمولاً با برنج سرو می‌کنند.

سوغات روستای گلدیان

اگر قصد سفر به روستای گلدیان را داشتید و به فکر گرفتن سوغاتی‌های مخصوص این روستا هستید اما اطلاعاتی راجع به آن ندارید، به هیچ عنوان نگران نباشید؛ ما در این مطلب به طور کامل به شما توضیح می‌دهیم که سوغات این روستا شامل چه چیزهایی هستند تا بتوانید به راحتی سوغات خود را تهیه کنید.

 همانطور که می‌دانید مردمان روستای گلدیان بیشتر به کار دامداری و کشاورزی مشغول هستند بنابراین سوغات این روستا شامل محصولاتی می‌باشد که به کار افراد این منطقه بازمی‌گردد. سوغات این روستا شامل انواع ترشی‌های مختلف، زیتون و تمام فرآورده‌های آن مانند صابون زیتون و روغن زیتون، لباس محلی، دستباف پشمی، نمدمالی، جاجیم بافی، گلیم بافی و فرش بافی است.

روستای گلدیان رودبار

اگر به روستاهای استان گیلان علاقه مند هستید  مقالات زیر را پیشنهاد می کنیم:

کلام آخر در رابطه با روستای گلدیان در رودبار

در این مطلب راجع به روستای گلدیان شهرستان رودبار با شما صحبت کردیم که یکی از بهترین و پرجاذبه‌ترین مناطق گردشگری کشور ایران است و به شما توضیح دادیم که از چه طریقی می‌توانید به این منطقه سفر کنید و از جاذبه‌های دیدنی آن لذت ببرید. اگر قصد سفر به این منطقه را دارید،  از اطلاعات این مطلب استفاده کنید تا بتوانید غذاهای سنتی این روستا را بشناسید و سوغات مخصوص آن را تهیه کنید.