تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

روستای سیبن در گیلان

مناطق شمالی کشور عزیزمان همیشه جزو محبوب ترین و دیدنی ترین بخش های کشور بوده و هر ساله افراد زیادی برای دیدن مناطق بسیاری از استان های شمال کشور راهی شمال می شوند.در شمال کشور روستاهای بکر و جذاب زیادی وجود دارد که یکی از آن ها روستای سیبن گیلان است.در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم با ما همراه باشید تا با این روستای دیدنی آشنا شویم.

آشنایی با روستای سیبن گیلان

همانطور که گفتیم شمال کشور دارای مناطق زیبای زیادی است که روستای سیبن یکی از آن هاست.این روستا با داشتن آب و هوایی مطلوب و دلپذیر توانسته یکی از بهترین مناطق برای طبیعتگردی باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

روستای سیبن در استان گیلان و در توابع شهرستان رودبار واقع شده است.این روستا با شهر رودبار 8 کیلومتر و با شهر رستم آباد 40 کیلومتر فاصله دارد.ارتفاع آن نسبت به سطح دریا 1450 متر است و از جنوب غربی به روستای چهیش منتهی می شود.

روستای سیبن

همچنین از سمت شرق با روستای گلنگش و از سمت جنوب با روستای گوفل و در آخر از سمت شمال با جنگل های راش و صخره های مرتفع کرمبن همسایه است.

با توجه به قرار گیری این روستا در بین جنگل ها و جاذبه های طبیعی می توان آن را بهشت کوچکی در استان گیلان دانست.این روستای قدیمی در تمام طول سال به دلیل دارا بودن پوشش های گیاهی انبوه از درختان و گیاهان در اطراف خود یکی از تماشایی ترین روستاهای شمال ایران به حساب می آید.


از دست ندهید : غذاهای محلی لاهیجان


در فصل بهار و تابستان به دلیل مطلوب بودن آب و هوای این منطقه ، بهترین زمان برای سفر به این روستا به شمار می رود و به همین دلیل جمعیت 480 نفری این روستا در دو فصل بهار و تابستان سه برابر می شود.

این را هم بدانید که در فصل زمستان سرمای خشک و بسیار شدیدی در این منطقه ایجاد می شود که زندگی در آن را بسیار سخت می کند به طوری که برخی از بومیان روستا نیز در این فصل آنجا را ترک می کنند.

روستای سیبن گیلان، با دارا بودن دشت هایی وسیع در حوالی روستا و آب و هوای مناسب جایی عالی برای تفریح در کنار خانواده یا دوستا می‌باشد. گل های با طراوت شقاقل، بابونه، گل چای و گل گاوزبان از گیاهان خاص این منطقه بومی است.

روستای سیبن گیلان

نام این روستا از ترکیب دو کلمه “سی” و “بن” تشکیل شده است. این نام به زبان کردی اهالی روستاست. سی به معنای سایه و بن به معنای پایین یا زیر معنا می‌شود. با توجه به نوع پوشش این روستا که توسط جنگل های راش در جنوب احاطه شده است معنای این اسم را برای ما مشخص می‌کند.

بهترین زمان سفر

منظقه روستایی سیبن دارای آب و هوایی کوهستانی است. بنابراین، در فصول پاییز و زمستان هوای سرد طاقت فرسایی را شاهد خواهیم بود. اما در مقابل در فصل های بهار و تابستان هوایی خنک و معتدل تری را تجربه خواهید کرد که بسیار مناسب برای برنامه ریزی سفر است.


همچنین بخوانید : آشنایی با ماسوله


جاذبه های دیدنی روستای سیبن

روستای سیبن علاوه بر چشم انداز طبیعی، مناطق قدیمی همچون خانه های روستایی و کوچه و پس کوچه ها و معماری جالبی داراست که نظر هر بازدیدکننده‌ای را به خود جذب می‌کند.

می توانید با قدم زدن در این روستا از خانه های دیوار سقفی، طاق چوبی و شیروونی یا حتی خانه های آجری لذت ببرید. همچنین حمامی قدیمی در مرکز این روستا است که با قدمتی طولانی مواجه است و بخش زیادی از آن در خاک فرو رفته است.

اهالی روستای سیبن همچون دیگر افراد روستایی به کشاورزی و دامپروری مشغول اند. در کنار آن صنایع دستی همچون لباس بافی نیز از کار های زنان روستا است. محصولات محلی مثل شیرو پنیر و.. را میتوانید سر سفره هر خانواده‌ای پیدا کنید.

سیبن

دسترسی به روستای سیبن

به منظور دسترسی به روستای سیبن گیلان دو مسیر پیش روی شماست:

در مسیر اول به خورگام، در شهرستان رودبار بروید. از چند شهر از جمله رستم آباد و حشمت آباد و گوفل عبور کنید تا به روستای سیبن برسید.

در مسیر دوم از رستم آباد به سمت دفراز و طالکوه بروید و خود را به سیبن برسانید.

در طول هر دو مسیر می توانید از طبیعت بکر و جنگل های زیبا لذت ببرید.

مقالات بیشتری بخوانید