تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سالار د یونی

سالار د یونی، در کشور بولیویی قرار دارد، در این کشور پدیده و عجایب شگفت انگیز در خود دارد.در این شهر ، بزرگترین صحرا نمکی در این کشور است. منطقه  سالار د یونی  تا چشم میببیند سفید است.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این نقاشی طبیعی بیشتر آشنا شوید.

سالار د یونی

اجاره روزانه خانه در تهران

آدرس سالار د یونی

در جنوب غرب کشور در نزدیکی کوه  های آند قرار دارد.

سالار د یونی

معرفی سالار د یونی

این منطقه به وسعت 10582 کیلومتر مربع وسط دارد.و هر ساله 10 میلیون تن نمک استخراج می شد.در فصل تابستون هواخشک و گرم است و منطقه وسیع به نمک تبدیل می شود.اما در فصل بارانی در نزدیکی این منطقه دریاچه به اسم پوپو نام دارد. سرازیر می شود و روی زمین سفید لایه ای از آب می گیرد. و این موضوع موجب می شود تصویر آسمان و ابر ها را در زیمن منعکس شود بزرگترین آینه طبیعی در جهان نیز به شمار می رود.

در بولیوی عمق دریاچه شور به 2تا20 متر می رسد دریاچه از نمک سفت پوشید شده و لایه نمک به 10  سانتی متر تا چند متر نیز می رسد.در مرکز چند جزیره وجود دارد.

در این دریاچه مقادیر از سدیم، لیتیوم و پتاسیم، منیزیم و… پیدا شده است در این زمین 5400000 نمک دارد. نصف منبع لیتیوم جهان در اختیار  دارد،الان برنامه هایی  برای نگهداری اجرا شد و موفق بود است.

سالار د یونی

هتل های نمکی بولیوی

این منطقه خارج از شهر است در نزدیکی این زمین نمکی چنیدین هتل قرار دارد از جنس نمک،این هتل ها از همین زمین استخراج کنندو همه وسایل حتی ساخت اسکله و بدنه و حتی نمای هتل  و وسایل داخل هتل به کار رفته است.

سالار د یونی

سقف از جنس نمک  و اولین هتل  در سال1993 در وسط  زمین نمکی ساخته شد. در سفر به این  منطقه حتما  از هتل ها دیدن گرفتید.

سالار د یونی

در این دشت هیج گونه گیاهی و جانوری وجود ندارد.ولی کاکتوس غول پیکر استثنا هستند در سال 1 سانتی متر نیز رشد می کند و به 12 متر نیز میرسد.

سالار د یونی

به صورت فصلی در این منطقه پرنده هایی می ایند.فلامینگو صورتی ،رنگ آنها به خاطر جلبک صورتی است که می خوردند ، دیده می شود.

سالار د یونی