تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سرزمین سیاه

سرزمین سیاه ، در تاریخ 17 مرداد پیشنهاد دادن که  ثبت ملی بشود و این سرزمین جز لیست اثار ملی کشورمان به ثبت رسید.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این  سر زمین  بیشتر آشنا شوید.

سرزمین سیاه

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی شهر طبس

در استان خراسان جنوبی در غرب منطقه کویری  شهر طبس  قرار گرفته است.آب و هوای  طبس بیابانی ست،خود شهر طبس قدمتی سه هزار ساله دارد ،و می توانید در این شهر پدید زمین شناختی زیادی را با چشمان خود ببینید.

وجود معادن زغال سنگ نشان می دهد در قدیم این منطقه جنگل انبوه و دریاچه های وسیع در این منطقه بود است.

سرزمین سیاه

معرفی سرزمین سیاه

سرزمینهای سیاه یکی از نادر ترین پدید زمین شناختی منطقه است در 120 کیلومتری جنوبی طیس قرار گرفته و در شمال بخش پناهگاه حیات وحش نابیدان قرارگرفته است.

در جنوب شرق کویر طبس روستا پروده قرار دارد ،که در بخش جنوب غرب ان معادن زغال سنگ  دیده می شود ،در بخش میان این تو پدیددر دامنه کوه ها سنگ سیاه دیده می شود،این منطقه همان سر زمین سیاه است.

این زمین حاصل آخرین فعالیت عای آتشفشانی در دوره کواترنر است،که سر تا سر آن از سنگ و گداز آتشفشانی سیاه پر شده است ،و دلیل نام گذاری آن به این علت است.

این سرزمین با گندوم بریان شهداد کرمان شباهت دارد از نظر ظاهری میتوان با آنجا مقایسه کرد.

سرزمین سیاه

در خراسان جنوبی این منطقه بسیار پر اهمیت است و در بین آثار طبیعی اهمیت ویژه دارد.سنگ منطقه از جنس پازالت  ،در دسته سنگ آذرین قرار میگیرد.

فعالیت های گسل نایتد و فوران سنگ های توسط چند آتشفشان در سطح زمین  باعث پراکنده شدن میشود. و منطقه همچون سطح کرات منظومه شمسی را پدید می آورد.

محیط منطقه 16*15 کیلومتر است،منطقه به وسعت 240 کیلومتر سنگ ها فراوان هستند و وسط کلی منطقه حدود 400 کیلومتر  مربع است.

رود بسیار شوری به نام قوری چای،به حوضه آبگیر میریزد و آب این منطقه را تامین می کند،سرزمین سیاه با کویر طبس یکسان نیست و هر دو منطقه با یکدیگر فاصله زیادی دارند.

سرزمین سیاه

ثبت در لیست آثار ملی

این سر زمین در 17 مرداد 1396 به دست کمیته ثبت میراث طبیعی و …. برسی شد و در لیست آثار طبیعی و ملی کشور به ثبت رسید.