تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اکثر افراد زمانی که نام ایتالیا به میان می‌آید، ناخودآگاه تصاویر آثار بستانی و بناهای تاریخی باشکوه آن مقابل چشمانشان ظاهر می‌شود. این موضوع در حالی است که از جزیره زیبا و سرسبزی مثل کاپری غافل هستند. جزیره کاپری ایتالیا همراه با طبیعت بکر و تماشایی خود می‌تواند هر گردشگری را مجذوب خود کند. تعداد افرادی که به قصد تماشای این جزیره هر سال از نقاط مختلف جهان به ایتالیا سفر می‌کنند بسیار زیاد است. چشم‌اندازهای دیدنی این جزیره سرسبز، حتی برای افراد بومی ساکن در محله‌های جنوبی ایتالیا نیز جذاب به نظر می‌رسد.

جزیره کاپری در جنوب ایتالیا قرار دارد. ترکیب مناظر زیبا، سواحل رویایی، صخره‌های باشکوه و آثار باستانی رومی در کنار یکدیگر جذابیت این جزیره را چندین برابر کرده است. برای اینکه بهتر متوجه طبیعت خیره کننده این جزیره شوید بهتر است به عکس‌هایی که از آن موجود است مراجعه کنید. در این صورت قطعا عاشق آن خواهید شد. در ادامه این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی کامل جزیره کاپری ایتالیا و جاذبه‌های گردشگری آن خواهیم پرداخت.

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی جزیره کاپری

جزیره کاپری ایتالیا، یکی از جزایر جنوبی این کشور اروپایی است. این جزیره در ورودی خلیج ناپل قرار دارد. همچنین شهر ناپل نیز در نزدیکی آن است. طول و عرض جزیره کاپری به ترتیب برابر با 6 و 2.5 کیلومتر است. بنابراین می‌توان این گونه گفت که کاپری جزیره کوچکی است. اما در همین مساحت کم، جاذبه‌های گردشگری زیادی وجود دارد. دو شهر آناکاپری و کاپری جزو شهرهای اصلی این جزیره هستند.

برای رفت و آمد به این جزیره باید از قایق استفاده کنید. این قایق‌ها از دو شهر سورنتو و ناپل به جزیره کاپری می‌روند. نزدیک‌ترین مسیر از شهر سورنتو و بیشترین مسیر از شهر ناپل است. در زمان روم بستان بسیاری از امپراطورها برای رسیدن به آرامش و استراحت به این جزیره سفر می‌کردند. اگر تصاویر طبیعت بکر آن را دیده باشید، قطعا متوجه دلیل این انتخاب از سوی امپراطوری‌ها خواهید شد. برای مثال امپراطور تیبریوس ده سال از حکومت خود را در این جزیره گذراند. او در این مدت زمان 12 ویلای باشکوه در کاپری ساخت. اکنون بازمانده آن 12 ویلا به عنوان بخشی از آثار باستانی قابل رویت است.

جزیره کاپری ایتالیا

جالب است بدانید که در جزیره کاپری ایتالیا، هیچ رودخانه یا چشمه‌ای وجود ندارد. اما با این وجود بارندگی‌های متعددی در این منطقه وجود دارد. بنابراین کاملا طبیعی است که تبدیل به منطقه‌ای حاصل‌خیز شود. به همین دلیل است که از جزیره کاپریس به عنوان یکی از مراکز تولید روغن زیتون و میوه‌های مختلف یاد می‌شود. با تمام این موارد، باز هم اصلی‌ترین منبع درآمد افراد ساکن این جزیره مربوط به امور گردشگری می‌شود.

جزیره کاپری ایتالیا مکان مورد علاقه بسیاری از هنرمندان معروف است. این جزیره همه چیز را در کنار هم دارد. آثار باستانی، طبیعت بکر، مناظر خیره کننده، غذاهای لذیذ، مراکز خرید مجهز و… در کنار هم مجموعه بی‌نقصی را برای سفر ارائه می‌دهد. شهرت و محبوبیت این جزیره نیز دقیقا به همین دلیل است.

جاذبه‌های گردشگری کاپری

درست است که جزیره کاپری ایتالیا مساحت کمی دارد؛ اما از جاذبه‌های گردشگری متعدد و متنوعی برخوردار است. طبق آخرین آمار موجود، این جزیره چیزی حدود 7500 نفر جمعیت دارد. علاوه بر آن سالانه گردشگران زیادی به قصد بازدید از جاذبه‌های جزیره کاپری به آن سفر می‌کنند. در ادامه به چند مورد از این جاهای دیدنی اشاره خواهیم کرد.

جزیره کاپری ایتالیا

غار آبی

غار آبی همان طور که از نامش پیدا است، غاری در آب است. ورود این غار نیز تنها از راه دریا امکان پذیر است. قایق‌های مجهز زیادی در کنار ورودی آن قرار دارند که گردشگران را به داخل غار می‌برند. انعکاس نور خورشید باعث می‌شد که فضای داخل غار کاملا به رنگ آبی دیده شود. بنابراین شک نکنید که منظره‌ای غیرقابل‌تصور مقابل چشمانتان قرار خواهد گرفت. قسمت ورودی این غار ارتفاع کمی دارد و هنگام عبور از آن باید کاملا خم شوید. شما می‌توانید با اتوبوس‌های آناکاپری یا قایق‌های مارینا گرند به این قار برسید.

باغ آگوستو

یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری جزیره کاپری ایتالیا، باغ آگوستو (Gardens of Augustus) است. این باغ گیاه شناسی در زمان امپراطور اگوستوس ساخته شد. قطعا زمانی که در این باغ قدم بگذارید خیال می‌کنید که وارد سرزمین رویاهایتان شده‌اید. منظره باغ‌های آگوستو درست شبیه به کارتون‌های دوران کودکی است. ایوان‌هایی پر از گل در این باغ قرار دارند. شما از این ایوان‌ها می‌توانید سه جزیره صخره‌ای آهکی را در وسط دریا مقابل چشمانتان داشته باشید و از منظره آن لذت ببرید. جزیره‌های کوچکی که در وسط دریا سر از آب بیرون آورده‌اند و به عنوان جزایر فارالیونی معروف هستند.

باغ آگوستو

کاخ جویز

در زمان گذشته امپراطوری‌های مختلف روم باستان علاقه زیادی به جزیره کاپری ایتالیا داشتند. نتیجه این علاقه، وجود تعداد زیادی کاخ و ویلای باشکوه در این جزیره است. یکی از معروف‌ترین و بزرگترین این بناهای تاریخی، کاخ جویز (Villa Jovis) است. مساحت این بنای تاریخی چیزی حدود 18 هزار متر مربع است. کاخ جویز بالای یک تپه قرار دارد. بنابراین منظره‌ای تماشایی در انتظار شما خواهد بود. همچنین جالب است درباره صخه بلندی که در این کاخ قرار دارد نیز بدانید. طبق روایات موجود، امپراطور افرادی که قصد مجازات آن‌ها را داشت از این صخره به پایین می‌انداخت!

کاخ جویز

ساحل مارینا پیکولا

مگر می‌شود درباره جزیره‌ای با طبیعت بکر صحبت کنیم و از سواحل زیبای آن چیزی نگوییم! ساحل رویایی مارینا پیکولا (Marina Piccola) در نزدیکی شهر کاپری قرار دارد. در واقع فاصله آن دو تنها چند دقیقه است. این ساحل زیبا قطعا یکی از هیجان‌انگیزترین و دوست‌داشتنی‌ترین جاهای دیدنی جزیره کاپری ایتالیا محسوب می‌شود. شناگران در هر فصلی از سال می‌توانند در این ساحل شنا کنند. زیرا صخره‌های بلندی که اطراف آن وجود دارد، مانع از وزش بادهای شدید می‌شود. همچنین بسیاری از گردشگرانی که به این جزیره سفر می‌کنند، بخش زیادی از سفر خود را در حال آفتاب گرفتن در ساحل مارینا هستند. علاوه بر این موارد شما می‌توانید با استفاده از قایق‌های کوچکی در این ساحل قرار دارند، گشت و گذاری کوچک ولی به یادماندنی‌ داشته باشید.

جزیره کاپری ایتالیا

طاق طبیعی

یکی دیگر از جذابیت‌های جزیره کاپری ایتالیا، طاق طبیعی (Arco Naturale) آن است. به عبارت طبیعی در نام آن توجه کنید! متوجه داستان خواهید شد! این طاق به صورت کاملا طبیعی و خودجوش و در اثر گذر زمان این شکل را به خود گرفته است. طاق طبیعی در گوشه‌ای از جزیره کاپری قرار دارد. شما از کاخ جویز هم می‌توانید آن را ببینید. زیرا چیزی حدود 20 متر ارتفاع و 12 متر عرض دارد. قطعا فرسایش‌های طبیعی پس از هزاران سال توانستند این اثر جذاب را ایجاد کنند. کافی است مدت کمی به شکل آن خیره شوید. آن وقت خواهید دید که شکوه و عظمت آن شما را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

طاق طبیعی

میدان پیاتزا اومبرتو

شاید فکر کنید که سفرتان به جزیره کاپری ایتالیا به چشم‌اندازهای ساحلی خلاصه می‌شود. اما کاملا در اشتباه هستید! شما می‌توانید بخشی از سفر خود را در مرکز شهر کاپری بگذرانید. میدان پیاتزا اومبرتو (Piazza Umberto)  معروف‌ترین میدان این شهر است. کافه‌ها و رستوران‌های زیادی اطراف آن وجود دارد. این قسمت از جزیره کاپری در عین شلوغ بودن، بسیار دنج است و می‌تواند اوقات خوشی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین جالب است بدانید که برج ساعت بزرگی در نزدیکی این میدان وجود دارد. قدمت این برج حدودا به قرن 17 بازمی‌گردد و خود به تنهایی می‌تواند یکی از جاهای دیدنی جزیره کاپری ایتالیا محسوب شود.

میدان پیاتزا اومبرتو

کلیسای سانتو استفانو

درست است! حتی در جزیره سرسبزی مثل کاپری هم دست خالی بیرون نمی‌روید! معماری خاص ایتالیایی و آثار باستانی آن در جزیره کاپری ایتالیا هم شما را شگفت‌زده خواهد کرد. کلیسای سانتو استفانو یکی از همین شگفتی‌ها است. زمان ساخت این کلیسا به قرن 17 میلادی بازمی‌گردد. طراحی این کلیسا کاملا شبیه به طراحی کاخ جویز است. زمانی که وارد ای کلیسا شدید به زیر پای خود نگاه کنید. نمایی از سنگ‌های مرمر را خواهید دید و محو زیبایی آن‌ها می‌شوید. همچنین مجسمه کاستانزو نیز در این کلیسا نگهداری می‌شود. جالب است بدانید که این مجسمه به مجسمه نگهبان مقدس کاپری نیز معروف است.

مارینا گرانده

در زبان فارسی عبارت مارینا گرانده به عنوان بندر بزرگ معنا می‌شود. یکی از مهم‌ترین لنگرگاه‌های جزیره کاپری ایتالیا مارینا گرانده است. جذابیت خاصی که در این بند وجود دارد مربوط به خانه‌های کوچک و رنگانگ موجود در آن می‌شود. این خانه‌ها به ماهیگیران بومی آن منطقه تعلق دارد. اما مجموعه آن‌ها در کنار هم، فضایی جذاب و کارتونی ایجاد کرده است. به همین دلیل است که بسیاری از گردشگران بخشی از سفر خود را به پیاده‌روی یا قایق‌سواری در این بندر اختصاص می‌دهند.

مارینا گرانده

سفر به جزیره کاپری ایتالیا

جزیره کاپری ایتالیا نیازی به تعریف ندارد. با مشاهده چند عکس شیفته آن خواهید شد. این جزیره در جنوب ایتالیا است و طبیعت بی‌نظیری دارد. جزیره کاپری ایتالیا جزو آن دسته از مناطقی است که هیچ مسافری ناراضی از آن بازنمی‌گردد. کلاب‌های ساحلی، ناحیه ساحلی آزاد، کاخ‌ها و ویلاهای تاریخی باشکوه، مرکز شهری سرزنده و شلوغ و باغ‌هایی سرسبز و خوش منظره جزو مواردی هستند که جزیره کاپری را دوست داشتنی می‌کنند. بسیاری از افراد ثروتمند، تعطیلات خود را در این جزیره سپری می‌کنند. اما برای اینکه سفر مقرون به صرفه‌تری داشته باشید، می‌توانید از تورهای مختلف نیز استفاده کنید.