تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پل شیطان آلمان که با نام پل راکوتز نیز شناخته می‌شود یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار معروف است. شما برای دیدن و عکاسی از این پل باید به باغ‌های سرسبز کروملاو در زاکسن بروید. پارک آزالیا و رودودندرون در اطراف این شهر قرار دارد و شما برای رسیدن به منظره زیبای این پل باید از این پارک‌ها نیز عبور کنید. این پارک بیش از 200 هکتار است و در شهر گابلنتس آلمان و در فاصله کمتر از شش کیلومتر با لهستان قرار گرفته است. ما در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم تا به صورت کامل شما را با این بنای تاریخی عجیب آشنا کنیم پس تا انتها با ما همراه باشید.

پل شیطان آلمان

این پارک یکی از  بناهای بسیار محبوب در کشور آلمان است. این بنا در شهر گابلنتس و بر سر رودخانه معروف Rakotzsee ساخته شده است. پل  Rakotzbrucke که نام دیگر پل شیطان است به علت داشتن معماری بسیار متفاوت و داشتن پیوند نزدیک با طبیعت بسیار معروف شده است و همین موضوع سبب به دست آوردن شهرت جهانی این بنا شد. هر ساله توریست‌های زیادی برای دیدن پل شیطان آلمان به این کشور سفر می‌کنند و یکی از جاذبه‌های توریستی بسیار باارزش است.

اجاره روزانه خانه در تهران

قدیمی‌ها عقیده داشتند که ساخت چنین پلی به این شکل که دارای قوسی بسیار مرتب باشد از توانایی انسانی خارج است و به همین جهت ساخت این پل را به شیاطین نسبت می‌دادند. آن‌ها عقیده داشتند که بعد از ساخت این پل اولین فردی که روی آن قدم گذاشت جان خود را از دست داد و دلیل آن به نیروهای شیطانی باز می‌گردد. به همین دلیل تا مدت‌ها این پل متروکه بوده است. در ادامه به صورت کامل‌تری به بررسی تاریخچه و افسانه‌های این پل می‌پردازیم.

پل شیطان آلمان (پل راکوتز)

چرا نام این پل، شیطانی است؟

در مجموع 30 پل در سرتاسر دنیا وجود دارد که با نام پل شیطانی شناخته می‌شود. دلیل نام گذاری این پل این است که در هر شهر و کشوری اسطوره و یا افسانه‌ای وجود دارد اما به لحاظ بررسی‌های ادبیاتی که صورت گرفته است بین تمام عناصر و اسطوره‌های تاریخی یک عنصر مشترک است.

در این افسانه که شما در بعضی از کشورهای اروپایی بنایی شبیه به این را ممکن است ببینید، عنصر مشترک پیوند داشتن با شیطان است. افراد قدیمی و محلی فکر می‌کردند که هر موضوعی که نظم طبیعت و یا تقارن را به هم بزند با شیطان در ارتباط است. به همین جهت برای ساخت این پل افراد محلی در آلمان به سازنده این بنا گفتند که او با شیطان پیمان بسته و شیاطین در ساخت این پل با او همکاری کرده‌اند.

همین موضوع در انتها سبب کشته شدن بنای اثر پل شیطان آلمان شد. قوس‌های سنگی در تمام شهرهایی که دارای این پل هستند داستانی به مشابه پل شیطانی در آلمان دارند. به همین جهت اگر کمی دقت کنید می‌بینید که در تمام بناها حتی از یک سبک معماری و مواد مشابهی استفاده شده است.

پل شیطان آلمان (پل راکوتز)

تاریخچه پل شیطان آلمان چیست؟

زمان ساخت پل شیطان به سال 1860 میلادی باز می‌گردد. این پل که با نام‌های پل شیطانی یا پل کروملاو بسیار دارای شهرت است در شهر گابلنتس ساخته شد. تاریخچه ساخت این پل با افسانه‌های محلی زیادی آمیخته شده است و در حال حاضر نام معمار این بنا مشخص نیست. اما آنچه تاریخ‌نگاران توانسته‌اند حدس بزنند این است که این پل در حوالی سال 1860 ساخته شده است.

معماری این پروژه بر اساس سبک گوتیک ساخته شده است. گوتیک نامی است که نویسندگان ایتالیایی بر روی افراد وحشی قبیله گوت‌ها می‌گذاشتند و بعد از آن این نام تبدیل به یک سبک معماری شد. رمی‌ها و ایتالیایی‌ها با استفاده از این سبک سعی می‌کردند تا بناهایی بسازند که دارای تقارن هندسی باشد.

تقارن یکی از مدل‌های پیشرفته سبک معماری گوتیک است و همان‌طور که در عکس نیز مشاهده می‌کنید بنای پل شیطان آلمان، کاملا دارای تقارن است که نیمی از آن توسط سنگ و چوب ساخته شده و نیم دیگر آن به خاطر انعکاس تصویر در آب ایجاد شده است.

این پل به صورت عمده از بازالت تشکیل شده است و تاریخ این پل قدمتی طولانی دارد. پل شیطانی به صورت کلی در 30 شهر ساخته شده است که بیشتر این بناها نیز به همین سبک و با همین معماری ساخته شده‌اند.

پل شیطان آلمان (پل راکوتز)

لمس پل شیطان آلمان ممنوع است!

خبری که این روز‌ها بسیاری از توریست‌ها را ناراحت کرد این بود که قدم زدن و لمس این پل از سمت سازمان میراث فرهنگی کشور آلمان کاملا ممنوع اعلام شده است. این پل اکنون کاملا محافظت شده است و شما می‌توانید تنها در طی فاصله‌ای از این پل قرار گرفته و عکاسی کنید. دلیل این تصمیم به این خاطر است که پل شیطان آلمان جزو یکی از آثار بسیار ارزشمند تاریخی به شمار می‌آید و بسیاری از توریست‌ها به خاطر شنیدن داستان‌های افسانه‌ای مربوط به این پل به آلمان سفر می‌کنند و باعث افزایش سرعت فرسایش پل می‌شوند. به همین خاطر آن‌ها تصمیم گرفتند تا با محافظت بیشتر از این پل بر طول عمر آن اضافه کرده و این بنا را برای نسل‌های آینده خود باقی بگذارند.

پل شیطان آلمان (پل راکوتز)

بهترین فصل برای رفتن به پل شیطان در آلمان

یکی از دلایلی که سبب افزایش جذابیت‌های این منطقه شده است، داشتن محیط بسیار زیبا برای عکاسی است. شما در هر زمانی از سال که از این منطقه دیدن کنید این پل را در اوج شکوه و زیبایی خواهید دید. با این حال بسیاری از توریست‌ها برای به تصویر کشیدن زیبایی این منطقه و خلق تصاویر رمانتیک ترجیح می‌دهند تا در فصل بهار از این پل دیدن کنند. البته باید این موضوع را نیز مطرح کنیم که این پل علاوه بر اینکه در فصل بهار برای عکاسی بسیار مناسب است، در صورتی که عاشق راه رفتن روی برگ‌های زرد نیز بودید پس فصل پاییز را فراموش نکنید.

پل شیطان آلمان (پل راکوتز)

چگونه از پل شیطان آلمان دیدن کنیم؟

شما برای بازدید از پل شیطان آلمان حتما باید ویزای شنگن و یا ویزای توریستی با خود به همراه داشته باشید. کشور آلمان در زمینه اعطای ویزای توریستی زیاد سخت‌گیر نیست. اما بهتر است قبل از آماده کردن مدارک خود برای ارسال به سفارت‌خانه اطلاعات کاملی از مکان‌هایی که می‌خواهید دیدن کنید داشته باشید. برای بازدید از این پل حتما این مقاله را به صورت کامل مطالعه کرده تا بعد از ورود به آلمان دچار سردرگمی نشوید.