تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جزیره کیش یکی از جزایر تفریحی و گردشگری در حوزه آب های خلیج فارس است که امروزه گردشگران و مسافران زیادی را به خود جذب می کند. این جزیره بیضی شکل، یکی از جزایر شیک و مدرن ایران می باشد که هتل ها و ویلا های لوکسی را در خود جای داده است. اگر قصد سفر به این جزیره را دارید و نمی خواهید به هتل های مجلل بروید می توانید با اجاره خانه در کیش و رزرو آن محل استقرار خود را تعیین نمایید.

ما در این مقاله می خواهیم در رابطه با مروارید خلیج فارس (جزیره کیش) اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم تا لذت سفر در کیش را از دست ندهید.

اجاره روزانه خانه در تهران

راهنمای سفر به کیش، مروارید خلیج فارس

آب و هوای جزیره کیش در فصول سال

کیش یکی از جزایر جنوبی کشورمان است که تابستان های گرم و مرطوب و زمستان های خنک و مطلوبی دارد. میانگین دمای سالانه این جزیره نزدیک به 26 درجه است. کیش جزیره ای کم باران است که هوای زمستانش بهاری می باشد. در فصل بهار این جزیره آب و هوایی خنک و مرطوب دارد که برای مسافرت بسیار مناسب می باشد. در فصل تابستان دمای هوای این جزیره به حدی گرم است که نمی توان آن را تحمل کرد. پس اگر تحمل گرمای شدید را ندارید بهتر است در این فصل به جزیره کیش سفر نکنید.

در فصل های پاییز و زمستان شرایط آب و هوایی کیش بسیار مطلوب است و مسافران زیادی در این فصول به کیش سفر می کنند. دمای هوا در ماه های بهمن و اسفند به 27 درجه سانتی گراد می رسد که بهترین زمان سفر به جزیره کیش می باشد. فصل پاییز هم از دیگر زمان های مناسب سفر به کیش و قشم است.

راهنمای سفر به کیش، مروارید خلیج فارس

هزینه های سفر به کیش

همان طور که می دانید جزیره کیش یکی از جزایر گردشگری است که مکان های دیدنی و تفریحی بسیار زیادی دارد. کیش یکی از مقصد های لوکس با هزینه بالاست؛ اما نگران نباشید با هزینه های پایین تر هم می توان به این جزیره سفر کرد. شما می توانید با بررسی قیمت، هتل ها، ویلا ها و اقامت ها در سایت شب محلی را برای اقامتتان جستجو کنید که هزینه کمتری داشته باشد.

هزینه های خورد و خوراک نیز در جزیره کیش بالاست؛ اما تنوع رستوران ها در این جزیره بسیار زیاد است و به شما این فرصت را می دهد که رستوران دلخواهتان را با قیمت مناسب پیدا کنید. با این حال متوسط هزینه یک وعده غذایی در کیش بر اساس رستوران انتخابی و نوع غذایی که انتخاب می کنید، از 20 هزار تومان تا بیش از 200 هزار تومان می باشد.

هزینه های حمل و نقل در جزیره کیش نیز بستگی به نوع انتخاب شما دارد. تاکسی های خطی زرد، تاکسی دربست سفید و مینی بوس، حمل و نقل های عمومی این جزیره هستند که می توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. البته اگر نمی خواهید که از این وسایل نقلیه استفاده کنید، می توانید خودرو بدون سرنشین اجاره نمایید.

مکان های گردشگری و تفریحی کیش

کیش جزیره ای گردشگری است که آب و هوای معتدلی دارد. معتدل بودن هوا در جزیره کیش باعث شده این جزیره از طبیعت خاصی برخوردار باشد. یکی از جاذبه های گردشگری کیش، کشتی یونانی است. این کشتی در سال 1345 در سواحل غربی این جزیره به گل نشسته است و زیبایی خاصی دارد. این کشی در هنگام غروب آفتاب، منظره ای دیدنی و تماشایی را به وجود می آورد که در زمان سفر به کیش نباید لذت دیدن آن را از دست داد.

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی جزیره کیش، شهر زیر زمینی کاریز می باشد. قدمت این شهر به 2500 سال پیش باز میگردد که در عمق 16 متری زمین واقع شده و 15 کیلومتر طول دارد. این قنات دیدنی، در گذشته آب اهالی این جزیره را تامین می کرده و امروزه به یکی از مکان های گردشگری تبدیل شده است.

یکی از جاذبه های تاریخی جزیره کیش، شهر باستانی حریر می باشد که در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است. قدمت این شهر به قرن 5 تا 10 هجری قمری بر می گردد. این آثار باستانی در قرن 6 در اوج شکوفایی خود قرار داشته است. شهر حریر مجموعه ای از خانه های  اعیانی، حمام، مسجد و قنات های قدیمی می باشد. یکی از جاذبه های گردشگری این شهر درخت آرزو ها است که در چند قدمی این شهر تاریخی می باشد. شما با رفتن زیر ریشه های این درخت کهنسال می توانید آرزو هایتان را بازگو کنید. برخی از افراد نیز برای برآورده شدن آرزو هایشان، دستمال یا پارچه ای را به شاخه های این درخت گره می زنند.

راهنمای سفر به کیش، مروارید خلیج فارس

از جذاب ترین مکان های گردشگری و تفریحی در جزیره کیش می توان به باغ پرندگان، پارک دلفین ها، پارک ساحلی سیمرغ، تفریح های ساحلی و آبی، آکواریوم و پلاژ های آقایان و بانوان اشاره کرد. این جزیره یکی از لوکس ترین بازار ها و مراکز خرید را در خود جای داده است مانند بازار پارس خلیج فارس، مرکز خرید زیتون، مرکز خرید پانیذ، مرکز خرید ونوس، بازار مریم، بازار مرجان، بازار مروارید، مرکز خرید دامون، بازار پردیس 1 و 2 و مرکز خرید سارینا 1 که از معروف ترین مراکز تجاری جزیره کیش می باشند.

غذا های محبوب در جزیره کیش

از محبوب ترین غذا ها که نباید، تجربه خوردن آنها را در سفر به این جزیره از دست داد می توان به سمک مشوی، مرگوگ و مضروبه اشاره کرد. سمک مشوی یکی از غذا های دریایی این جزیره است که مردم محلی آن را تهیه می کنند. مرگوگ نوعی خورشت مخصوص در جزیره کیش است که بسیار لذیذ می باشد و مضروبه یک غذای ترکیبی است که با ماهی و مخلوطی از سبزی و سیر تهیه می شود.

هتل های لوکس جزیره کیش

اگر می خواهید در جزیره کیش در هتل های لوکس و یا ویلای استخر دار مستقر شوید، می توانید به هتل 5 ستاره داریوش، هتل ترنج و مارینا پارک سر بزنید و یا با اجاره ویلا استخر دار از طریق وب سایت های معتبر محل اقامت لوکسی را انتخاب نمایید. هتل های ذکر شده از لوکس ترین هتل ها در جزیره کیش هستند و امکانات رفاهی بسیار زیادی دارند. این هتل های لوکس هزینه بسیار بالایی هم از شما دریافت می کنند؛ اما اگر به دنبال هتلی لوکس با قیمت پایین تر هستید، می توانید به هتل 4 ستاره گاردنیا، گامبرون، فلامینگو و… بروید.