تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

تجربه سفر با هواپیما می تواند یکی از لذت بخش ترین تجربه ها و سفرهای عمرتان باشد اگر تمامی نکات مرتبط با آن را در نظر بگیرید. همان طور که می دانید برآورد هزینه های سفر یکی از مهم ترین پارمترهایی است که به آن توجه می شود. به همین منظور در این مطلب  در مجله گردشگری هم اقلیم سعی داریم نکاتی از جمله شرایط، قوانین و مکان های مختلف فرودگاه را در رابطه با سفر هوایی اصفهان به تهران بیان کنیم.

راهنماس سفر هوایی از اصفهان به تهران

مرحله اول: تهیه بلیط

ابتدا نیاز به خرید بلیط هواپیما اصفهان تهران و رزور صندلی دارید. برای خرید می توانید به دو صورت حضوری و اینترنتی اقدام کنید. اما پیشنهاد ما به شما تهیه بلیط به صورت اینترنتی است چرا که از نظر اقتصادی هزینه کمتری پرداخت می کنید و زمان و انرژی کمتری را از شما می گیرد. به علاوه با شیوع بیماری کرونا کمتر در معرض مبتلا شدن قرار می گیرید.

اجاره روزانه خانه در تهران

بلیط هواپیما

مرحله دوم: فرودگاه اصفهان

به یاد داشته باشید که یک ساعت پیش از ساعت تعیین شده پرواز بر روی بلیط در فرودگاه حضور داشته باشید. همچنین به منظور تهیه بلیط، کارت پرواز و در مرحله آخر سوار شدن به هواپیما ارائه کارت شناسایی معتبر ضروری است. بعد از صدور بلیت هنگامی که شما وارد فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان شدید باید به قسمت ترمینال مختص پروازهای داخلی مراجعه کرده و جهت چک این یا گرفتن کارت پرواز خود اقدام کنید. این عمل به دو صورت اینترنتی و حضوری انجام می شود که در پروازهای داخلی به صورت اینترنتی از 24 ساعت قبل امکان پذیر است. بنابراین با ارائه بلیت و بار خود کارت پرواز برای شما صادر می شود. در نهایت باید در سالن انتظار فرودگاه منتظر صدای بلندگو و تابلوی پرواز باشید تا شماره پرواز شما اعلام شود که به کدام گیت جهت حرکت به سمت هواپیما مراجعه کنید.

گیت پرواز

امکانات و بخش های مختلف فرودگاه اصفهان

فرودگاه اصفهان شامل چند بخش از جمله: ترمینالی داخلی جهت پروازهای داخلی، ترمینال خارجی جهت پروازهای خارجی، پارکینگ فرودگاه است. از امکانات فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان می توان به خدمات خودرو اجاره ای، اینترنت رایگان در فرودگاه اصفهان، خودروهای کف ساز، جاروب به منظور ایمنی مناطق پروازی و . . . نیز اشاره کرد.

فرودگاه اصفهان

مرحله سوم: فرودگاه تهران

بعد از ارائه مدارک شخصی مورد نیاز جهت سوار شدن به هواپیما و سنجیدن شرایط ایمن هواپیما مانند کمربند و کیسه اکسیژن، پس از طی مسافتی حدود 338 کیلومتر در طول زمان حدودی 1 ساعت به مقصد یعنی فرودگاه مهرآباد تهران می رسید. پیاده شدن از هواپیما همانند سوار شدن به آن مراحل خاص خود را دارد. بعد از این که هواپیما فرود آمد به آرامی اقدام به باز کردن کمربند ایمنی خود کنید و آماده پیاده شدن از هواپیما شوید. به یاد داشته باشید چنانچه وسیله ای به همراه دارید، فراموش نکنید که آن را بردارید زیرا برگشتن به داخل هواپیما کمی دشوار است.

فرودکاه مهرآباد تهران

خروج از هواپیما

بعد از خارج شدن از هواپیما مجددا پاسپورت و بلیت شما چک می شود و در صورت نبود مشکل می توانید بار خود را تحویل بگیرید. به همین منظور چندین نوار نقاله در فرودگاه موجود است که شما با توجه به شماره پرواز خود می توانید در نقاله مشخص شده وسایل و چمدان خود را تحویل بگیرید.
در صورت بروز مشکل هنگام تحویل بار از روی نوار نقاله شما باید به ماموران مسئول در فرودگاه اطلاع دهید. لازم به ذکر است که اتیکت های بار را حتما نزد خود نگه دارید زیرا نشان دهنده مالکیت شما بر بار است.

فرودکاه مهرآباد تهران

سخن پایانی

قطع به یقین همیشه اولین تجربه سفر با هواپیما به یاد ماندنی است. بنابراین بسیار اهمیت دارد که خاطره و تجربه ای شیرین از اولین پرواز خود را رقم بزنید. البته برای افرادی که ترس از ارتفاع و پرواز دارند، این تجربه ممکن است همراه با استرس باشد. با این حال می توانید در صورت اطلاع کامل از شرایط و رعایت نکات گفته شده از استرس خود بکاهید و تجربه اولین سفر خود را با هواپیما به خاطره ای لذت بخش تبدیل کنید. در عین حال به جهت راحتی و صرفه جویی در هزینه و زمان اغلب سفرهای هوایی مورد استقبال بیشتری قرار می گیرند و نسبت به سایر راه های زمینی از طرفداران بیشتری برخوردار هستند.