تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

8 مکان برتر میراث جهانی برای گردشگری

در این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم به معرفی 8 مکان برتر میراث جهانی که در سازمان جهانی یونسکو  ثبت شده اند خواهیم پرداخت .

برای قرن ها یا حتی هزاره ها ، برخی از حیرت انگیزترین مکان های دوران باستان فراموش شده و یا در جهان پنهان شده ، در زیر جنگل ها ، بیابان ها یا مزارع کشاورزان در سراسر کره زمین مدفون شده است. شایعات درباره شهرهای از دست رفته یا اکتشافات شانسی توسط افراد در مورد زندگی روزمره خود منجر به یافته های غیر قابل تصوری شده است که امروزه برای دیدن جهان باز است. بسیاری از اینها به عنوان میراث جهانی یونسکو تعیین شده اند.

اجاره روزانه خانه در تهران

برخی از مکان های باورنکردنی صدها سال در اطراف بوده و گردشگران را به خود جلب می کنند و اکنون به همان اندازه جذاب هستند که برای اولین بار کشف شدند. شاید این یک گفته کلیشه ای باشد که بگوییم هرگز زمان بهتری برای گشت و گذار در بزرگترین مکانهای کره زمین نبوده است، اما این نیز درست است.گرچه همه آنها قابل توجه هستند ، اما برخی از آنها از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. در زیر لیست بهترین مکان های میراث جهانی قرار دارد.

1. ماچو پیچو ، پرو

ماچو پیچو | پرو
ماچو پیچو | پرو

ماچو پیچو که در زمینی سرسبز و کوهستانی واقع در بالای رودخانه اروبامبا ساخته شده است ، در یکی از خیره کننده ترین مکان های هر مکان باستانی در جهان قرار دارد. این شهر باستانی اینکا با پله های تراس دار که از لبه های صخره به درون دره زیر ناپدید می شوند ، از دیوارهای شیب دار در هر طرف کوه سقوط می کند. این ویرانه های باورنکردنی ترمیم شده اند و به خوبی نگهداری می شوند و به بازدیدکنندگان نشان می دهد که هنگام اشغال این شهر در طول قرن های 15 و 16 می توان به چه شکل بود.

بسیاری از افراد تنها به منظور بازدید از ماچو پیچو به پرو می آیند و بسته به نحوه انتخاب مسافران برای رسیدن به این مکان ، سفر به ویرانه ها می تواند به خودی خود یک ماجراجویی باشد.

2. اهرام جیزه ، مصر

اهرام جیزه | مصر
اهرام جیزه | مصر

یکی از نمادین ترین مکانهای جهان ، اهرام جیزه ، درست در خارج از قاهره ، یک منظره سورئال است که از چشم انداز بیابان بی ثمر بالا می رود. محافظ ایستاده در همان نزدیکی ، و تقریباً به همان اندازه چشمگیر ، ابوالهول است که خیره به زمین نگاه می کند.این اهرام به عنوان مقبره فراعنه ساخته شده اند ، که بزرگترین آنها بین سالهای 2560 و 2540 قبل از میلاد ساخته شده است. برای در نظر گرفتن سن آنها ، آنها در حال ساخت بیش از 2600 سال بودند که کولوسئوم در رم ساخته می شد. امروزه این آثار عظیم الجثه تنها عضو بازمانده از عجایب هفتگانه جهان باستان هستند .

3. باگان ، میانمار

باگان | میانمار
باگان | میانمار

هزاران معبد و استوپای باستانی به طور بی وقفه در سراسر مناظر باگان کشیده شده اند ، جایی که شبح معبد در اوایل صبح یا اواخر روز در برابر آسمان قرار دارد منظره ای جادویی است. این منطقه به دلیل داشتن بیشترین تمرکز معابد بودایی در جهان مشهور است ، بسیاری از آنها در دهه های 1000 و 1100 ساخته شده اند ، زمانی که پایتخت پادشاهی پاگان بود.

بعضی از اینها ترمیم شده اند و بعضی دیگر چیزی بیش از خرابه نیستند. آنها همچنین در اندازه و سطح پیچیدگی هستند و ترکیبی جذاب از ساختارهایی را ایجاد می کنند که بازدیدکنندگان را وادار به ادامه جستجو در سایت می کنند. شما می توانید با دوچرخه های چرکین و قدیمی چرخی در این منطقه بگردید ، اسب و گاری اجاره کنید ، با بالون هوای گرم سایت را طی کنید یا به راحتی تاکسی بگیرید. هر یک از این روش ها جذابیت خاص خود را دارند.

4. آنگکور وات ، کامبوج

آنگکور وات | کامبوج
آنگکور وات | کامبوج

در یک جنگل منحصر به فرد و نه چندان دور از شهر سیم ریپ ، انگکور وات به عنوان بزرگترین بنای مذهبی جهان شناخته شده است ، اما بیش از اندازه بزرگ است که مجموعه آنگکور را بسیار جالب می کند. این مکان توسط خمرها در قرن 12 ساخته شده است و معماری آن واقعا خیره کننده است.این مکان ترکیبی جذاب از معابد حفاری شده در اشکال ، اندازه ها و حالت. های مختلف است . برخی از ساختمان ها با بلعیدن درختان و ریشه ها ظاهر عرفانی به خود می گیرند. چهره های بزرگ سنگ تراشیده شده از همه جهات مشاهده می شود. نقش برجسته های گسترده و پیچیده دیوارها و راهروها را پوشانده است. معابر فرورفته و پله های سنگی شیب دار خواستار اکتشاف هستند.

انگکور وات قبل از سقوط در قرن پانزدهم ، بزرگترین شهر جهان بود.انگکور وات مجموعه بسیار عظیمی است و شما ممکن است بخواهید چند روز را صرف بازدید از این مکان کنید.

5. دیوار بزرگ چین

بزرگ چین e1610658824481
دیوار بزرگ چین

با عبور از مسیر جنگل ها و کوه ها تقریباً 6000 کیلومتر ، دیوار بزرگ چین یکی از سایت های غیرقابل انکار لیست سطل است که مدتها الهام گرفته از ماجراهای بزرگی بوده است. این دیوار عظیم ، که نبردها و برج های دیده بانی را به هم متصل می کند ، در طول قرن ها ساخته شده است ، قدیمی ترین بخش ها به قرن 7 قبل از میلاد باز می گردد.امروز ، شما می توانید در یک سفر یک روزه از مکانهایی مانند پکن ، به راحتی از دیوار بازدید کنید یا بخشهای کامل آن را در سفرهای چند روزه سازمان یافته مقابله کنید. برخی از بخشهای دیوار بازسازی شده اند ، در حالی که بخشهای دیگر به شدت نیاز به تعمیر دارند.

6. کولوسئوم روم ، ایتالیا

 کولوسئوم روم | ایتالیا
کولوسئوم روم | ایتالیا

کولوسئوم روم ( Colosseum Roman ) یکی از شناخته شده ترین بناهای جهان بزرگترین بنای باقی مانده از دوران روم است . حضور تحمیلی آن در مرکز شهر امروزی رم شاهدی بر تاریخ باورنکردنی شهر و دستاوردهای امپراتوری روم است.بازدیدکنندگانی که از نزدیکترین ایستگاه مترو ظاهر می شوند یا گوشه ای می چرخند و برای اولین بار آن را می بینند نمی توانند از حضور بی حد و حصر آن مبهوت شوند. ساخت این سازه در سال 72 بعد از میلاد آغاز شد و امروزه هنوز هم یکی از بزرگترین جاذبه های گردشگری در جهان است.

7- آکروپلیس آتن ، یونان

آکروپلیس آتن | یونان
آکروپلیس آتن | یونان

آکروپولیس که از بالای تپه خود بر فراز شهر آتن قرار دارد ، به عنوان یک یادبود افتخارآمیز برای یونان باستان ایستاده است. پارتنون با قدمت بین قرن 5 و 4 قبل از میلاد و تسلط بر این مکان ، بزرگترین و شناخته شده ترین سازه از این دوره است و نمادی از تاریخ گسترده این کشور است.چند قدمی دورتر از آتن امروزی ، آکروپولیس منظره ای قدرتمند است که روزها در آفتاب مدیترانه می درخشد و شب ها برای جلوه ای چشمگیر روشن می شود. برای بازدیدکنندگان از این شهر ، یک منظره الهام آور است و زمینه را برای مسافرانی که به مناطق دیگر یونان می روند آماده می کند .

8. استون هنج ، انگلیس

استون هنج | انگلیس
استون هنج | انگلیس

این بنای تاریخی باورنکردنی ماقبل تاریخ یکی از پربازدیدترین جاذبه های انگلستان و مطمئناً یکی از بی نظیرترین مکانهای آن است که سالانه تعداد زیادی بازدید کننده به خود جلب می کند. تصور می شود که این بنای تاریخی بین 3000-1500 سال قبل از میلاد برپا شده باشد ، اما هیچ سابقه ای درباره منشأ یا هدف آن وجود ندارد ، که منجر به انواع گمانه زنی ها و افسانه ها شود ، برخی از آنها اهمیت مذهبی یا نجومی را نشان می دهند.در نتیجه ، حلقه سنگ های ایستاده عصر برنز تقریباً عرفانی است ، خصوصاً در فصل های تابستان و زمستان ، هنگامی که نور طلوع و غروب خورشید با سنگها همسو است.