تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

سوغات آفریقای جنوبی

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با سوغات آفریقای جنوبی آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با معروف ترین سوغات این کشور در ادامه با ما همراه باشید.

سفر به آفریقای جنوبی که از مهم ترین کشورهای جنوب قاره آفریقا به شمار می رود می تواند تجربه بی نظیری را برای شما و خانواده تان به همراه داشته باشد. بیشتر مردم جهان آفریقای جنوبی را با حیات وحش زیبا و منابع الماس آن می شناسند ولی علاوه بر منابع طبیعی و طبیعت بی بدیل، این کشور فرهنگی غنی و متفاوت و تاریخی پر فراز و نشیب دارد و اخیرا یکی از مقاصد محبوب در جهان شناخته می شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

کشور آفریقای جنوبی نیز مانند تمامی شهرها و کشورهای دنیا سوغات و صنایع دستی منحصر به فرد خود را دارند که خرید آنها برایتان جذاب خواهد بود. در ادامه لیستی از بهترین سوغات آفریقای جنوبی را به شما معرفی می کنیم.

زیورآلات آفریقایی

زیورآلات آفریقایی به طور گسترده ای در همه ی قبایل استفاده می شود و در واقع بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور محسوب می شود. زیورالات بسیار جالب و متنوعی در فروشگاه های صنایع دستی، بوتیک ها و مراکز خرید در هر جای این کشور یافت می شود. وقتی وارد یکی از این مغازه ها می شوید می بینید که چقدر سخت است که همه ی آنها را نخرید.

سوغات آفریقای جنوبی
سوغات آفریقای جنوبی

صنایع منجوق کاری‌

منجوق کاری یکی از صنایع دستی محبوب در آفریقای جنوبی است و در همه جای این کشور می توانید این صنایع را پیدا کنید، همه این کارها به دست مردم محلی آفریقای جنوبی صورت می گیرد و به همین دلیل بسیار با ارزش است، منجوق کاری طیف بسیار وسیعی دارد و حیوانات و وسایل بسیاری را در رنگ های متنوع پوشش می ‌دهد، این سوغاتی می تواند هدیه بسیار با ارزشی باشد و قیمت های بسیار خوبی هم دارد و در سفر خود به شهرهای افریقای جنوبی خوب است که چند تایی از این کارهای زیبای دستی را بخرید.

0d110552 1473 4baf 9f48 4c19cd514dd8

سرامیک‌ آرت آردمور

سرامیک‌ «آردمو» (Ardmore) در سال ۱۹۸۵ تأسیس شد و به خاطر محصولات رنگارنگ، بامزه و جالب توجهش از کاسه‌های متنوع و بشقاب گرفته تا گلدان و ست چای شهرت زیادی پیدا کرده است. این محصولات سرامیکی هنری توسط هنرمندان بومی ساخته شده و همگی منحصر به فرد هستند. می‌توانید از بین این آثار چشم‌نواز هدیه‌ای به یاد ماندنی بخرید.

سوغات آفریقای جنوبی
سوغات آفریقای جنوبی

سبدهای دست بافت

آفریقای جنوبی یکی از مهم ترین و بهترین مکان های دنیا برای تهیه سبدهای دست بافت در جهان است، این صنایع دستی را می توان در طراحی داخلی مورد استفاده قرار داد و بسیار هم محبوب هستند، این سبدها در طرح‌ ها و اندازه‌ های مختلف وجود دارند و از زیباترین و محبوب ترین سوغاتی های آفریقای جنوبی به شمار می روند و در رنگ های زیبا و شاد می توانید آن ها را خریداری کنید.

1

کیف‌ چرمی

کیف های چرمی از محصولات تولید شده توسط طراحان بومی این کشور است که بسیار زیبا و با کیفیت هستند و به عنوان یک سوغاتی با ارزش محسوب می شوند، جالب است بدانید که بیشتر این کیف ها را از چرم شترمرغ می سازند و در بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب هستند، این کیف ها در طرح های گوناگونی از جمله کیف های دستی، کیف‌ های میهمانی، کیف ‌های دوشی و کوله پشتی های زیبا تولید می شوند و نقش ‌های بسیار چشم‌ نوازی دارند.

سوغات آفریقای جنوبی
سوغات آفریقای جنوبی

چای رویبوس (Rooibos)

این چای یکی از محصولات آفریقای جنوبی است که می‌توانید آن را به لیست خریدتان در کیپ تاون اضافه کنید. این چای معطر و بدون کافئین از برگ‌های گیاهی تهیه می‌شود که فقط در کوهستان Cederberg رشد می‌کند. این منطقه سه ساعت با کیپ تاون فاصله دارد. این چای به سراسر دنیا صادر می‌شود و به خاطر خواص بی‌شماری که دارد از جمله این که یک آنتی‌اکسیدان قوی است مورد توجه قرار دارد، ضمن این که به خوبی با سایر دمنوش‌های گیاهی هماهنگ و ترکیب می‌شود.

rooibos tea

ادویه‌ های دوربان

دوربان یکی از شهرهای توریستی آفریقای جنوبی است و به ادویه های خوش عطر و بو شهرت دارد، بهترین کاری ها را می توانید از این شهر خریداری نمایید، به طور کلی ادویه جات در سراسر آفریقای جنوبی وجود دارد و از جمله سوغاتی های این کشور محسوب می شود ولی بهترین کیفیت ادویه را دوربان در افریقای جنوبی دارد و اگر بهاین شهر سفر کردید حتما نمونه هایی از ادویه جات این شهر را خریداری کنید و به خانه ببرید.

سوغات آفریقای جنوبی
سوغات آفریقای جنوبی

صنایع‌چوبی آفریقای جنوبی

کنده‌کاری‌های چوبی یکی از هنرهای تاریخی آفریقای جنوبی است که علاوه بر محبوبیت در بین گردشگران، انتخابی شیک برای هدیه و سوغات دادن است. این صنایع چوبی در شکل‌های متنوع نظیر حیوانات، نمادهای آفریقای جنوبی و جاذبه های گردشگری این کشور ساخته شده‌اند.

kenyan masks

پارچه‌ های شوی ‌شوی آفریقا

شوی ‌شوی (Shwe shwe) نوعی پارچه نخی رنگی و طرح‌ دار است که زنان در خوسا از آن به عنوان لباس سنتی اسفاده می کنند، این نوع پارچه را می توانید هم به صورت پارچه و هم در قالب لباس‌ های آماده خریداری کنید، انواع روکش کوسن، کیف یا محصولات مرتبط را از این پارچه تهیه می کنند، این پارچه های زیبا می تواند یکی از بهترین سوغاتی های آفریقای جنوبی باشد که شما می توانید آن را برای عزیزان خود خریداری نمایید.

سوغات آفریقای جنوبی
سوغات آفریقای جنوبی

تخم شترمرغ

مطمئنا تا بحال ندیده اید و نشنیده اید که تخم شترمرغ درجایی سوغاتی باشد! اما بد نیست بدانید که یکی از اصلی ترین سوغاتی های آفریقای جنوبی تخم شتر مرغ است. به هر حال یادتان باشد که داریم درباره ی یکی از خاص ترین کشورهای دنیا صحبت می کنیم. تخم های شترمرغ تزیینی یکی از خاص ترین وسایل دکوری و سوغاتی هایی است که می توانید به کسی هدیه بدهید. این تخم مرغ ها بسیار حساس هستند اما اگر می توانید آنها را بدون خطر حمل کنید، مطمئنا دوست دارید تا چندین و چند تا از آنها را خریداری کنید. این تخم مرغ ها به زیبایی با نقش و نگارهای آفریقایی و طلا و جواهرات تزیین می شوند. البته آنها را نمی توانید از هر فروشگاهی خریداری کنید و باید کمی بگردید و البته پول زیادی هم در جیبتان داشته باشید.

IMG 0098 painted ostrich eggs

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: