تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین سوغات کشور گرجستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم شما را با بهترین سوغات کشور گرجستان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با معروف ترین سوغات تفلیس در ادامه با ما همراه باشید.

تفلیس و به طور کلی کشور گرجستان یکی از مقاصد محبوب گردشگری در بین ایرانیان است. این کشور به دلیل نزدیکی به ایران و همچنین طبیعت زیبا و آب و هوای عالی و غذاهای خوشمزه بسیار پرطرفدار است. در هر سفر خرید سوغاتی یکی از اصلی ترین کارهای سفر است. از این نظر در گرجستان مشکلی نخواهید داشت، گرجستان هم مانند هر منطقه گردشگر‌پذیر تولیدات، صنایع دستی و تنقلات خاص خود را دارد که از میان آنها می توانید سوغاتی مورد نظر خود را به رسم یادبود از کشور گرجستان تهیه کنید ولی نکته ی مثبت در تور گرجستان اینست که گرجستان سوغاتی های متنوع و زیاد و زیبایی دارد. در ادامه لیستی از بهترین سوغات کشور گرجستان را به شما معرفی میکنیم.

اجاره روزانه خانه در تهران

چورچخلا

چورچخلا (Churchkhela) یکی از بهترین سوغاتی هایی است که با خود می توانید به خانه ببرید. سوغاتی خوشمزه با طعم گرجی! چورچخلا در واقع نوعی آبنبات است که در شکل دراز و کشیده و شمع شکل تولید می شوند. برای تولید چورچخلا انواع مغزها مانند گردو، فندوق، بادام، آجیل و یا گاهی کشمش را به نخ میکشند و سپس این نخ ها را در آب انگور غلیظ یا آب میوه ها دیگر می خوابانند. سپس این نخ ها را به شکل سوسیس در می آوردند و تا خشک شدن کامل آن صبر می کنند. چورچخلا در طعم ها، رنگ ها و قیمت های مختلفی پیدا خواهید کرد و می توانید چند تا از آن ها را به عنوان سوغاتی بخرید.

بهترین سوغات کشور گرجستان
بهترین سوغات کشور گرجستان

ادویه های گرجستان

این کشور از دیرباز دارای انواع ادویه های متنوع و طبیعی بوده که موجب بهبود طعم غذا می شوند. از جمله این ادویه های سنتی که بسیاری از زنان گرجی در غذاهایشان از آن استفاده می کنند، ادویه ای به نام “خملی سونلی” (Khmeli suneli) است که از ترکیب مواد طبیعی دیگری مانند گشنیز، شوید، ریحان، برگ بو خشک کرده، مرزنگوش، شنبلیله، جعفری، کاژیره، زعفران، فلفل سیاه، کرفس، نعنا، آویشن و زوفا درست می شود. شاید ترکیب این همه مواد و چاشنی های مختلف طبیعی برای درست کردن یک ادویه، عجیب و جالب باشد، اما این ادویه در فرهنگ غذایی این کشور نقش بسیار پررنگی دارد.

4a45d94b 367e 4bee 8d61 c1e2e0d8d9d6

پنیر

پنیر از آن دسته سوغاتی ‌هایی است که در بسیاری از کشورهای دنیا پیدا می‌شود اما هر منطقه‌ای پنیر خاص خود با طعم و عطر متمایز از سایر پنیر های دنیا را دارد. گرجستان نیز پنیرهای مشهور زیادی دارد که شما می توانید در بازارهای محلی و فروشگاها و سوپر مارکت ها انواع پنیر را خریداری کنید و طعم و مزه آنها را بچشید. یکی از بهترین پنیرهایی که عمر طولانی تر و طعم متفاوتی با دیگر پنیر ها دارد و شما می توانید به عنوان بهترین سوغاتی ببرید پنیر دودی گرجستان است.

بهترین سوغات کشور گرجستان
بهترین سوغات کشور گرجستان

مرباهای محلی گرجستان

مربا از دیگر خوراکی های خوش طعم در تفلیس است . مربا خوراکی جدیدی نیست و میتوانید آن را در همه جا پیدا کنید اما مرباهای گرجستان متفاوت است و مطمئن باشید در هیچ جای دنیا دیگر نظیرش پیدا نمیشود. معروف ترین این مرباها گردو، میوه ی کاج، توت سفید و فیحوا است. فیحوا نام یک میوه ی برزیلی است که تنها در چند نقطه از دنیا پرورش داده میشود. میوه ای کمیاب که مربایش حتما طعم بینظیری دارد. نایاب بودن این مرباها باعث شده توریستان هم برای استفاده ی شخصی آن را بخرند و هم برای دوستان و آشنایان.

c4e4ed69 4da2 4bbe a3a3 d3ec59829771

جواهرات نقره

یکی از صنایع دستی جذاب کشور گرجستان، جواهرات نقره و و زیورآلات آن است که گرچه شکل و شمایلی جدید و به روز دارند، اما هنوز هم به شیوه سنتی خود ساخته می شوند. جواهرات نقره و عتیقه گرجی را می توانید در بساط دستفروش ها و بازارهای محلی تفلیس ببینید.

بهترین سوغات کشور گرجستان
بهترین سوغات کشور گرجستان

خنجر گرجی

خانجالی (Khanjali) نوعی خنجر دو لبه و دست ساز است که می توانید در سفر به گرجستان و در بساط دستفروش های بازار درای بریج در تفلیس ببینید. این خنجرهای دست ساز غلاف هایی زیبا و حکاکی شده دارند که توجه مسافران را به خود جلب می کنند.

souvenirs4

شال‌های پشمی

یکی از سوغات تفلیس که کار دست هنرمندان و دامداران محلی است و آنها با تلاش خود آن را آماده می کنند شال های پشمی هستند که بسیار گرم و زیبایند. در بازارچه های تفلیس می توانید این شال ها را خریداری کنید. این شال ها علاوه بر این که زیبا و کار آمد هستند خرید آن‌ها، مزایای دیگری هم دارد از جمله اینکه شما می توانید کمکی کوچک به اقتصاد جوامع محلی بکنید و در جهت توسعه ی گردشگری قدم برخواهید داشت. این خرید ظاهرا ساده نوعی حمایت از تولیدکنندگان و هنرمندان بومی است و این نکته در مورد محصولات محلی در همه نقاط دنیا صدق می کند.

بهترین سوغات کشور گرجستان
بهترین سوغات کشور گرجستان

کلاه پاپاخی

کلاه پاپاخی نوعی کلاه پشمی مردانه و سنتی است که در گرجستان، ارمنستان و سایر مناطق کوهستانی استفاده می شود. همچنین این کلاه در ارتش روسیه به عنوان کلاه یونیفرم قزاق ها استفاده می شد می توانید روی این کلاه به عنوان سوغات گرجستان حساب کنید!

4193

رومیزی‌های تزیین شده

این هدیه‌ی اصیل گرجستانی بهترین سوغاتی برای علاقه‌مندان به صنایع دستی و هنر بومی است. طرح‌های موضوعی و اصیل و تنوع رنگ آن‌ها بسیار جالب توجه است البته مدل سنتی و اصیل آن‌ها رنگ آبی و سفید دارد. قیمت این رومیزی‌های زیبا با توجه به ابعاد آن‌ها متفاوت است. اما با توجه به اینکه صنایع دستی است، قیمت نسبتا معقولی دارد.

بهترین سوغات کشور گرجستان
بهترین سوغات کشور گرجستان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: