تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر آبگرم قزوین

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با شهر آبگرم قزوین آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر کوچک و محبوب در قزوین در ادامه همراه ما باشید.

قزوین یکی از ۳۱ استان ایران است که در بخش شمال غربی کشور واقع شده‌ است. این استان با دارا بودن تنها ۱ درصد از مساحت کشور نزدیک به ۸ درصد در اقتصاد و تولیدات ایران نقش دارد. این استان از استان‌های تاریخی ایران بوده و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده‌ است، به‌ طوریکه ۱۱ درصد از آثار تاریخی ملی ثبت شده کشور در استان قزوین قرار دارد و از این نظر رتبه نخست را در ایران دارد. بهترین سوغاتی این استان انواع شیرینی های خانگی، باقلوا و غذاهای سنتی می باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

آبگرم (Abgarm) از شهرهای شهرستان آوج در استان قزوین است و با تهران ۲۱۵ کیلومتر فاصله دارد. این شهر دارای آبگرم طبیعی است و یکی از سایت‌های آب معدنی استان به نام حمام ارشیا در این شهر قرار دارد که پذیرای مسافران می‌باشد. آبگرم یکی از نواحی خوش آب و هوای استان است. از روستاهای مهم پیرامون آبگرم می‌توان عباس‌آباد، کلنجین، آسیان، مصرآباد، قمشلو، ساغران، ارتش آباد، شینگیل، حصار ولیعصر، اردلان، دشتک، بهشتیان و یمق را نام برد. مردم شهر آبگرم به زبان ترکی آذربایجانی تکلم دارند.

از اسم شهر آبگرم قزوین پیداست که چه چیزی در انتظارمان است. خیلی‌ها به امید تسکین دردهایشان به این آبگرم می‌آیند، چون هم تمیز است و هم به تهران نزدیک می باشد. همانطور که پیشتر گفتیم، آبگرم که از توابع شهر آوج محسوب می‌شود، با تهران ۲۱۵ کیلومتر فاصله دارد و از قزوین تا آبگرم نیز ۹۵ کیلومتر با ماشین فاصله است. پل آجری خیلی قدیمی‌ای هم در شهر می‌بینیم که در دوره قاجار ساخته شده است. این پل تاریخی هنوز سالم است و از زیر آن رودخانه می‌گذرد.

شهر آبگرم قزوین
شهر آبگرم قزوین

جاذبه های دیدنی آبگرم

مجموعه آبگرم ارشیا

آب مجموعه آبگرم ارشیا از چشمه خرقان تامین می‎شود و به همین دلیل به آبگرم خرقان هم معروف است. این مجموعه هم استخر عمومی دارد و هم سایت خصوصی. امکانات این مجتمع خیلی زیاد نیست، اما رستوران هم دارد. رسوباتی که از دوره چهارم زمین‌شناسی در حوالی آن وجود دارد، باعث شده آبگرم خرقان خاصیت درمانی زیادی داشته باشد. آب این چشمه آهکی‌ست و بعضی از پزشکان برای دردهایی مثل روماتیسم، دردهای عصبی، سیاتیک، سنگ کلیه، اگزما و درد مفاصل، رفتن به آن را توصیه می‌کنند. همچنین می‌گویند این آبگرم برای درمان عفونت دستگاه گوارش هم مفید است. بخار آن هم می‌تواند عفونت مجاری تنفسی، برنشیت و ورم گلو را تسکین بدهد.

شهر آبگرم قزوین
شهر آبگرم قزوین

غار قلعه کرد

این جاذبه ی گردشگری در دهستان حصار که از توابع شهر آبگرم است، قرار دارد. این غار در ۲۰ کیلومتری برج های دوگانه خرقان قرار دارد و محل قرارگیری آن در دهستان حصار است که از توابع شهر آبگرم به شمار می رود. تمامی این غار پوشیده از تزئینات آهنکی ریز و درشت است و زمانی که وارد آن می شوید این تزئینات را خواهید دید که به اشکال استلاگمیت یا چکیده و یا استلاگتیت چکیده است. تزیینات گل کلمی، اشکال سوزنی شکل ریز و اشکالی معروف به «نی نوشابه»ها می باشد. به هیچ عنوان نباید بدون آموزش های لازم غارنوردی و تجهیزات لازم سراغ این غار رفت. در وقت پیمایش مراقب چکیده های ریزی که از سقف کم ارتفاع برخی تالارهای غار آویزان هستند، باشید تا با کلاه کاسک آن هار نشکنید.

شهر آبگرم قزوین
شهر آبگرم قزوین

بهترین فصل سفر

آبگرم قزوین در تعطیلات نوروز و تابستان شلوغ می‌شود، چون زمستان‌ها این منطقه برف‌گیر و سرد است. اگرچه به دلیل دمای بالای آب، بهترین فصل سفر به این منطقه پاییز و زمستان است.

اقامت در شهر آبگرم

نزدیک مجموعه آبگرم ارشیا محل اسکان برای مسافران وجود دارد. اما گزینه‌های دیگری مثل هتل‌ های قزوین هم می تواند انتخابخوبی باشد.در قزوین هتل های متنوع از یک ستاره تا هتل های لوکس با قیمت های متنوع وجود دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: