تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شهر آتن پایتخت کشور یونان است. نام این شهر تاریخی برگرفته از آتنا ایزدبانوی خرد، جنگ و الهه نگهبان این شهر است. شهر نافپلیو یونان در خلیج سارونیک واقع شده است و به عنوان رمانتیک‌ترین مقصد یونان به شمار می‌رود. این شهر زیبا از معماری ونیزی و ساختارهای عثمانی برخوردار است و یک  آرامش کامل را به دور از شهر آتن برای گردشگران فراهم می‌سازد. در این شهر زیبای ساحلی دلایل بسیاری برای عشق ورزیدن وجود دارد که در ادامه بیان خواهیم کرد. بنابراین چنانچه کشور یونان مقصد سفر شما است، تا انتهای این مقاله از مجله گردشگری هم اقلیم همراه ما باشید تا با شهر نافپلیو یونان بیشتر آشنا شوید.

تاریخ شهر نافپلیو یونان

طبق افسانه‌های اساطیری، این شهر به دست نافپلیوس، پسر خدای دریا و دختر دانائوس بنا گردید. تاریخ این شهر به دوران پیش از تاریخ بازمی‌گردد، هنگامی که سربازان در جنگ تراوا حضور داشتند. در دوران رومی‌ها مرزهای شهر نافپلیو یونان کاهش بسیاری یافت، اما مجددا در دوران بیزانس گسترش پیدا کرد.

اجاره روزانه خانه در تهران

دیوارهای باستانی، قلعه‌های قرون وسطی، بناهای تاریخی و مجسمه‌ها، آبشارهای عثمانی و ساختمان‌های نئوکلاسیک گردشگران تور یونان را با معماری بی‌نظیر و زیبایی خیره‌کننده‌ خود مدهوش می‌سازد. این شهر زیبا و منحصربه‌فرد خالی از هرگونه خودرو، سرشار از قصرهای‌های نئوکلاسیک، خانه‌های جذاب ونتی‌ها، خیابان‌های کم عرض دیدنی، کلیساهای بزرگ و موزه‌های دیدنی است. همچنین قلعه پالامیدی Palamidi مربوط به قرن هجده بر فراز آن واقع شده است.  جالب است بدانید که این شهر مملو از کافه، بوتیک‌های لوکس و شیک، هتل‌ها و مهانخانه‌های لاکچری و ارزان قیمت است. در شهر نافپلیو یونان ساختمان‌هایی وجود دارد که قدمت آنها بیش از 200 سال است.

اغلب تاورناها میزهای خود را در کوچه‌های کم عرض با معماری قدیمی محافظت شده می‌چینند و از گردشگران با انواع غذاهای دریایی تازه و لذیذ که در همین بندر با قایق‌های کوچک ماهیگیری خود صید کرده‌اند، پذیرایی می‌کنند.

تفرجگاه نزدیک ساحل مملو از کافه‌های شیکی است که در آن بومیان و آتنی‌هایی را که در هوای خنک غروب آن مشغول قدم زدن هستند، خواهید دید. به سمت جزیره بورتزی که نگاه بیندازید، قلعه ونیزی‌های آن، محل اقامت جلاد جزیره و پس از آن هتلی لوکس بوده است.

شهر نافپلیو یونان

دو ساعت فاصله تا آتن

جهت یک سفر جاده‌ای به سوی شهر نافپلیو یونان (شبه جزیره جنوبی یونان) برنامه‌ریزی کرده‌اید؟ پس از بازدید یک هفته‌ای از آتن نیاز دارید که از شلوغی شهر به دور باشید؟ فرار به شهر نافپلیو تنها چیزی است که شما به آن نیاز خواهید داشت. با فاصله دو ساعته از پایتخت یونان، شهر Nafplio  با خودرو و یا حتی اتوبوس قابل دسترس خواهد بود. سفری به شمال پلوپونز (شبه جزیره جنوبی یونان)، چشم‌های شما را روی یک منطقه زیبا و خیره‌کننده نگاه خواهد داشت.

مکانی خیره‌کننده جهت یادگیری تاریخ یونان

شهر نافپلیو یونان  محل موزه باستان شناسی بوده که در یک ساختمان باشکوه ونیزی در میدان سنتاگما واقع گردیده است. نمایشگاه دائمی حاوی یک‌سری از قدیمی‌ترین آثار برجسته دوره پالئولیتیک (پارینه سنگی) است و زیور آلات، جواهرات، لباس، مجسمه‌ها، سرامیک و صنایع دستی نادر از دوره نوسنگی را شامل می‌شود.

گشت و گذار در کل منطقه| شهر نافپلیو یونان

مکان مناسب نافپلیو در خلیج سارونیک موجب می‌گردد تا شهر نافپلیو محل خوبی جهت بازدید از اغلب سایت‌های باستان‌شناسی در پلوپونز باشد. تنها با یک رانندگی کوتاه از این شهر دیدنی و منحصربه‌فرد می‌توان از تئاتر Epidaurus  و شهرهای باستانی Corinth ،Mycenae  و Tyrins  دیدن کرد. علاقمندان شراب جالب است بدانید که منطقه ساخت شراب (Nemea)  نیز در این نزدیکی بوده و امکان تست اکثر طعم‌های شراب را خواهید داشت.

شهر نافپلیو یونان

بهشت علاقمندان به پیاده‌روی

شهر نافپلیو یونان یک مقصد عالی و بی‌نظیر برای علاقمندان به قدم زدن خواهد بود. قلب شهر قدیمی، با پیچ و خم خیابان‌های کم عرض، میدان‌های مخفی و ساختمان‌های نئوکلاسیک خیره‌کننده، بیش از آنچه که بتوان تصور کرد، شگفت‌انگیز است. حتی اندکی دور شدن از هتل، ارزش تماشای این زیبا را دارد.

نقاط ساحلی دنج و مجزا

شهر نافپلیو هر آنچه را که برای یک تعطیلات تابستانی کامل نیاز است اعم از رستوران‌ها و کافه‌های زیبا، مراکز شهر پویا و سواحل نزدیک به آنها، قدم زدن در حاشیه سواحل Arvanitia Neraki  و Karatona را دارد. علاوه بر این،  Tolos (تولوز) با فاصله نه کیلومتری (5.6 مایل) از نافپلیو، از دیگر مقاصد ساحلی محبوب است. اما نزدیک Kastraki مکانی بسیار آرام‌تر وجود دارد که بایستی حتما از آنجا دیدن کنید.

اقامتی مناسب برای تمامی سلایق| شهر نافپلیو یونان

در شهر نافپلیو یونان از اتاق‌های ارزان قیمت گرفته تا هتل‌های بوتیک شیک و ویلاهای لاکچری خصوصی 5 ستاره همگی وجود دارند. اقامت در Nafplia Palace Hotel and Villas  (ویلا و هتل کاخ مجلل نافپلیو)، یک موقعیت بسیار زیبا در Acronauplia و مناظر جذاب و دیدنی از شهر و خلیج را برای شما به ارمغان می‌آورد. حتی این امکان وجود دارد که برای اقامت در یک هتل سنتی‌تر و صمیمی‌تر همچون Xenon Inn  در نزدیکی میدان Syntagma  اقدام نمایید. این هتل بوتیک کوچک بازسازی شده است بیشتر از هر چیز برای لذت بردن از شهر مناسب بوده و هتل Sixty Hotel and Suites  برای کسانی که عاشق دکوراسیون داخلی هستند، بهترین گزینه است.

شهر نافپلیو یونان

غذاهای لذیذ و خوشمزه

شهر نافپلیو  همچون سایر شهرهای یونان از رستوران‌های با مهارت بالا و غذاهای تازه و خوشمزه جهت لذت بردن از خوردن غذاهای کلاسیک یونانی و یا غذاهای مدرن و خلاقانه مدیترانه‌ای برخوردار است. هر قسمتی که باشید اعم از بخش قدیمی شهر و بخش جدید در هر دو تجربیات غذایی بی‌نظیری را خواهید داشت. در سفر به یونان حتما از رستوران هتل 3Sixty  دیدن کنید تا از صرف یک صبحانه و نهار دل‌چسب و لذیذ و یا یک شام خوشمزه لذت ببرید.

مقصدی عالی برای تمامی فصول سال

شهر نافپلیو یونان یک مقصد فوق‌العاده ایده‌آل برای همه فصول خواهد بود. بر عکس جزایر دیگر که عمدتا با فرارسیدن ماه نوامبر رو به سرد شدن می‌روند، نافپلیو به دلیل دارا بودن آب و هوای متعادل می‌تواند مقصدی فوق‌العاده برای فصل پاییز و زمستان باشد. Tavernas  (رستوران‌ها و کافه‌های یونانی)، موزه‌ها و اغلب مکان‌های دیدنی دیگر همواره باز بوده و هیچ چیز بهتر از یک پیاده روی  لذت بخش آن هم در یک هوای تازه در خیابان‌های کوچک محصور شده با عمارت‌های نئوکلاسیک و کافه‌های زیبا نخواهد بود. همچنین شهر نافپلیو بسیاری از فعالیت‌های داخلی دیگر را ارائه می‌دهد و از چندین موزه برخوردار است.

شهر نافپلیو یونان

معرفی دیدنی‌های شهر نافپلیو یونان

این شهر زیبا از تاریخ غنی و پرباری برخوردار است. مجسمه‌های باستانی و بناهای تاریخی نئوکلاسیک شگفتی‌های بسیاری را برای گردشگران به همراه خواهد داشت. همچنین شهر نافپلیو یونان از سازه‌هایی از قرون وسطی نیز برخوردار است. در ادامه به معرفی چند مورد از مکان‌های دیدنی این شهر منحصربه‌فرد خواهیم پرداخت.

ساحل کاراتونا

ساحل کاراتونا از جمله مناطق تفریحی بی‌نظیر در شهر نافپلیو است که سالانه تعداد زیادی گردشگر از در سراسر دنیا برای تفریح به آن سفر می‌کنند تا از طبیعت بکر آن بهره مند گردند. طول این ساحل حدود ۳ کیلومتر است که می‌توانید در آن قدم بزنید و از کافه‌ها، رستوران‌ها و اماکن تفریحی که در اطراف آن وجود دارد، استفاده کنید.

انواع تفریحات آبی در این ساحل وجود دارد که با خرید بلیط خواهید توانست از آنها استفاده نمایید. در صورتی که قصد سفر به کشور یونان و شهر نافپلیو را دارید، این ساحل یکی از بهترین گزینه‌ها به منظور تفریح و سفر خواهد بود. لازم به ذکر است که بازدید از این ساحل رایگان بوده و امکان بهرمندی از هوای مطلوب آن منطقه را خواهید داشت. این ساحل جزو مهم‌ترین جاذبه‌های شهر نافپلیو یونان به شمار می‌رود.

ساحل کاراتونا

قلعه بورتزی

قلعه تاریخی بورتزی در سال ۱۴۷۱ و در نزدیکی شهر نافپلیو به منظور محافظت از شهر در خلیج آرگولیک بنا گردیده است و برای مردم آن منطقه به عنوان یک نماد بزرگ شناخته می‌شود. هدف از ساخت این قلعه ایجاد مانع برای لنگر انداختن کشتی‌های دشمن در قرون گذشته بوده است که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است.

قلعه بورتزی از دیگر جاذبه‌های توریستی شهر نافپلیو محسوب می‌گردد که سالانه هزاران گردشگر از سراسر دنیا جهت بازدید از آن به کشور یونان سفر می‌کنند. در صورتی که به بازدید از قلعه‌های تاریخی علاقمند هستید، معماری و ساخت این بنای تاریخی می‌تواند شما را به حیرت درآورد.

قلعه بورتزی

قلعه پالامیدی

قلعه پالامیدی یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر نافپلیو یونان یوده که در تپه‌ای به ارتفاع ۲۱۶ متر واقع گردیده است. از بلندای این قلعه می‌توان به تماشای چشم‌انداز بی نظیری از این منطقه نشست.

این قلعه در سال ۱۷۱۴ به سبک معماری باروک بنا گردیده است و در بین مردم این شهر از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چنانچه قصد دارید از یک جاذبه منحصربه‌فرد دیدن کنید، بازدید از این قلعه بهترین گزینه در طول سفر شما خواهد بود. علاوه بر این می‌توانید در طبیعت بی‌نظیر آن مشغول پیاده‌روی شوید و خاطرات و تصاویر به یادماندنی را ثبت کنید.

قلعه پالامیدی

قلعه پالامیدی در سال ۱۷۱۵ یک سال بعد از ساخته شدن به دست ترک‌ها اشغال شد و اداره آن تا چندین سال به دست ترک‌ها افتاد. این قلعه تاریخی در حال حاضر از جمله مقاصد توریستی مهم در کشور یونان به شمار . در صورتی که قصد سفر به این کشور را دارید، توصیه می‌شود از بازدید آن غافل نشوید.