تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

صومعه کتابخانه ادمونت ابی در شهر کوچک ادمونت در کنار رودخانه انس در اتریش واقع شده است. این صومعه کتابخانه یکی از قدیمی‌ترین صومعه‌های باقی‌مانده در اتریش و یکی از با ارزش‌ترین بناهای تاریخی این کشور است. با ما در هم اقلیم همراه باشید تا این صومعه زیبا را بیشتر به شما معرفی کنیم.

صومعه کتابخانه ادمونت ابی

اگر مسافر اتریش باشید، شاید افزودن اسم یک صومعه کتابخانه به لیست مکان‌های مد نظر شما برای بازدید کمی غیر منطقی به نظر برسد چرا که در اتریش مکان‌های زیادی برای دیدن وجود دارد. با این حال باید بدانید که ادمونت ابی یک اتاق پر از کتاب برای دیدن نیست. این صومعه کتابخانه یک شاهکار سبک باروک-گوتیک است که تاریخ آن به بیش از هزار سال پیش باز می‌گردد.

اجاره روزانه خانه در تهران

ادمونت ابی

کلیسای بندیکت ادمونت برای اولین بار در سال 1074 به سفارش اسقف اعظم، سالزبورگ ساخته شد  و محل زندگی راهبان صومعه سنت پیتر بود که فاصله چندانی با صومعه اصلی نداشت. بیش از پنج قرن بعد از احداث، صومعه اصلی شاهد آتش‌سوزی بود که بیشتر ساختمان اولیه آن را ویران کرد. بنابراین، این بنا دست خوش بازسازی شد.

قبلاً (اما به اشتباه) در آثار مرجع قدیمی‌تر ذکر شده بود که معمار آن گوتارد هایبرگر، اهل شهر استایر است، اما تحقیقات بعدی نشان داد که معماری و بازسازی این بنا توسط جوزف هابر، معمار متولد وین که عمدتاً در اشتایر فعالیت می کرد، انجام شده است. او از کتابخانه باشکوه امپراتوری که در سال 1726 تکمیل شد (کتابخانه ملی اتریش کنونی) در وین به عنوان الگوی خود استفاده کرد.

ادمونت ابی

شبیه ترین بنا در اتریش به ادمونت ابی، صومعه ملک ابی است که پیشنهاد می‌کنیم مطلب آن را نیز بخوانید.

در نهایت بنای جدید همان هدف بنای قبلی را دنبال می‌کرد، اما کاملاً به روز شد. کتابخانه ادمونت ابی هنوز قدیمی‌ترین کتابخانه صومعه در جهان است، اما با ظاهری کاملاً متفاوت نسبت به گذشته.

جالب است بدانید که صومعه کتابخانه در طول عمر خود چندین کاربری مختلف داشته است که از جمله این کاربری‌ها می‌توان به اسکریپتوریوم (جایی که دانشمندان آثار الهیات مختلفی را می‌نوشتند)  و صومعه دخترانه اشاره کرد. بنابراین، قدم زدن در ادمونت ابی نه تنها لمس یک تجربه تاریخی است، بلکه یک تجربه عرفانی نیز می‌تواند باشد.

کتابخانه ادمونت ابی، بزرگترین کتابخانه جهان

در حقیقت بزرگترین بخش این مکان به کتابخانه آن اختصاص دارد. این کتابخانه تا حد زیادی الهام‌بخش‌ترین فضای ادمونت ابی و دلیل اصلی بازدید بسیاری است. کتابخانه ادمونت ابی  شامل بزرگترین آثار اواخر باروک اروپا است. درون آن ژانرهای هنری مختلفی (معماری، نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌ها، نسخه‌های خطی و آثار چاپی) به نمایش گذاشته شده است که با هم ترکیب می‌شوند تا یک کل چشمگیر را تشکیل دهند.

ادمونت ابی

این کتابخانه حدود 70000 جلد  کتاب دارد. 1400 نسخه از این کتاب‌ها آثار خطی است و قدیمی ترین نسخه مربوط به قرن هشتم پس از میلادی است. این کتابخانه مخزن دانشی است که در طی قرن ها گردآوری شده است.

اگر به دیدن صومعه‌های قدیمی علاقه دارید، ما مطلب زیر را نیز به شما پیشنهاد می‌دهیم

بنای این کتابخانه با 70 متر طول، 14 متر (46 فوت) عرض و 13 متر (42.6 فوت) ارتفاع، بزرگترین کتابخانه صومعه در جهان است. کل سالن این کتابخانه از سه قسمت متصل تشکیل شده است که شامل یک گنبد مرکزی به شکل بیضی دراز و دو بال متصل در دو طرف است. سقف اتاق گنبد مرکزی توسط دوازده ستون ساخته شده از سنگ مرمر متمایل به قرمز که بر بعد عمودی تأکید دارد، پشتیبانی می شود.

ادمونت ابی

این اتاق هیچ گالری ندارد تا اطمینان حاصل شود که توجه ناظر  به صورت ناخودآگاه به نقاشی گنبد مرکزی، که هسته اصلی مفهوم طراحی کتابخانه است جلب می شود. دو فضای جانبی شامل سه دهانه است که با طاق‌های بلند پوشش داده شده‌اند. از این رو این فضای خارق العاده در مجموع توسط هفت گنبد پوشیده شده است. ارتفاع آن دو طبقه است و نور و روشنایی آن توسط 48 پنجره تامین می‌شود.

فضای داخلی ادمونت ابی

طراحی فضای داخلی کتابخانه ادمونت ابی بسیار متفاوت از دیگر کتابخانه‌های صومعه‌های ساخته شده در قرن هجدهم است، به خصوص رنگ و طراحی سیستم نوری کتابخانه. کتابخانه ادمونت ابی از رنگ برنزه‌ای که در کتابخانه صومعه قرن هجدهم رایج بود استفاده نکرد. در عوض از قفسه‌های کتاب سفید رنگ و تزئین شده با نقش‌های طلایی استفاده شده است.

برای سفربه اتریش باید ویزای شینگن داشته باشید. لطفا اطلاعات بیشتر را در مطلب زیر دنبال کنید

سقف این کتابخانه مزین به نقاشی‌های دیواری پیچیده است که مراحل مختلف درک انسان را به تصویر می‌کشد. هفت نقاشی دیواری سقف مملو از روح روشنگری است و توسط بارتولومئو آلتومونته 80 ساله (1694 – 1783) در ماه‌های تابستان سال های 1775 و 1776 کشیده شده است. این نقوش مراحل مختلف درک بشر را نشان می‌دهند و از اندیشه و گفتار از طریق علوم و هنرها شروع می‌شود و در نهایت به وحی الهی در گنبد مرکزی ختم می‌شود.

ادمونت ابی

16 مجسمه و 2 نقش برجسته در سالن وجود دارد که همگی توسط جوزف استامل، مجسمه‌ساز ابی (1695 – 1765) خلق شده‌اند. از میان این آثار “چهار شمایل آخر” قابل توجه است. در حقیقت چهار مجسمه تمام بدن زیر طاق مرکزی تمثیل‌هایی از مرگ، قضاوت، بهشت ​​و جهنم را به نمایش می‌گذارند. لازم به ذکر است خلق این آثار توسط این مجسمه‌ساز به قبل از بازسازی ادمونت ابی برمی‌گردد و بعدها به این مکان منتقل شده‌اند. مفاهیم این مجسمه‌ها تضاد کاملی با مفهوم روشنگری  دارد که معمار و نقاش در این بنا ارائه کرده‌اند.