تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نکات مهم برای کمپینگ

یکی از تفریحات و ورزش هایی که در سال های اخیر بین گردشگران ایرانی خیلی محبوب شده کمپینگ است که باعث می شود لذت سفر چند برابر شود و خاطره های خوبی را برای گردشگران رقم بزند.به دلیل محبوب شدن روز به روز کمپینگ در ایرا تصمیم گرفتیم در این مطلب نکات مهم کمپینگ را به اطلاع شما عزیزان برسانیم تا اگر قصد کمپ زدن دارید دچار مشکلی نشوید.با مجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

چه جایی را برای کمپ زدن انتخاب کنیم ؟

با توجه به روحیه و سلیقه شخصی خود و افرادی که قصد کمپ زدن با آن ها را دارید می توانید مناطق مختلفی را برای کمپینگ انتخاب کنید.شاید بخواهید سراغ  ماجراجویی در کوهستان ها و ارتفاعات بروید شاید هم قصد دارید در یک جنگل زیبا و در کنار یک رودخانه کمپ خود را ایجاد کنید..بنابراین پیشنهاد می کنیم قبل از سفر ابتدا در مورد محلی که انتخاب کردید کمی تحقیق کنید و تا حدودی با آن منطقه آشنا شوید.

اجاره روزانه خانه در تهران

کمپینگ

این باعث می شود تا با کلیه احتمالات پیش رو در هنگام اقامت آشنایی داشته باشید و شوکه نشوید.علاوه بر این بررسی محل کمپینگ کمک می کند تا بدانید چه وسایلی مورد نیاز است و وسایل اضافی به همراه خود نبرید.برای انتخاب محل کمپ به موارد زیر دقت داشته باشید :


همچنین بخوانید : وسایل مورد نیاز سفر


  • محل مورد نظر امکان چادر زدن و ایجاد کمپ را داشته باشد.
  • محیط انتخابی بزرگ و مسطح باشد تا بتوان چادر را به راحتی نصب کرد.
  • سعی کنید منطقه ای که انتخاب می کنید خیلی دور افتاده نباشد و در نزدیک روستا ها باشید مخصوصا اگر به همراه خود لیدر یا راهنما ندارید.
  • توجه داشته باشید که در محل انتخابی چادر زنی و کمپینگ ممنوع نباشد.

تجهیزات مورد نیاز و ضروری کمپینگ

وسایل ضروری کمپینگ

بسته به نوع کمپینگ ، تعداد روز و محلی که برای کمپ انتخاب کردید وسایل و تجهیزات مورد نیاز شما نیز متفاوت خواد بود.به طور مثال برای برخی از کمپ ها تنها بردن یک کوله پشتی کافی است اما در کمپ های طولانی و در محل های دور افتاده قطعا این مقدار کافی نیست و وسایل و تجهیزات بیشتری لازم است.

اما این نکته بسیار مهم است که تجهیزات لازم را به همراه داشته باشید چراکه قرار است چند روز لذت ببرید و چیزی کم نباشد.در ادامه برای شما لیستی تهیه کردیم که همراه داشتن آن ها در کمپ ضروری است :

چادر : به طور قطع چادر یکی از ضروری ترین وسایل مورد نیاز کمپینگ است که حتما باید با خود به همراه داشته باشید.چادر مناسب خود را با توجه به تعداد نفرات ، شرایط محیط و حجم آن برای حمل و نقل انتخاب کنید.مثلا اگر به منطقه ای می روید که بارش باران در آن زیاد است حتما چادر ضدآب با خود ببرید.دقت کنید که قطعات یدکی همراه چادر فراموش نشود.

زیرانداز : زیرانداز نیز یکی از وسایل مهم برای کمپینگ است.برای انتخاب یک زیرانداز مناسب باید به ابعاد چادری که انتخاب کردید ، تعداد نفرات و ضد آب بودن آن توجه داشته باشید.پیشنهاد می کنیم از زیراندازهای کوچک استفاده کنید تا حمل آن ها آسان باشد.


حتما بخوانید : نکات مهم و ضروری برای سفر


کیسه خواب : کیسه خواب نقش خیلی مهمی در کمپینگ دارد مخصوصا اگر به مناطق کوهستانی و سرد سفر می کنید.سعی کنید متناسب با آب و هوای منطقه کیسه خواب را تهیه کنید تا عملکرد بهتری داشته باشد.

لوازم پخت و پز : بی شک یکی از لذت بخش ترین قسمت های کمپینگ درست کردن غذا و آشپزی است که پیشنهاد می کنیم حتما تجربه کنید.برای اینکه بتوانید یک آشپزی بی نقص در دل طبیعت را تجربه کنید همراه خودتان لوازمی مانند گاز سفری ، کارد و چنگال ، ظروف ، باربیکیو … داشته باشید.خوشبختانه امروزه تنوع زیادی در تجهیزات آشپزی وجود دارد و دست شما در انتخاب باز است.

از دیگر لوازم ضروری کمپینگ که باید همراه خود داشته باشید عبارتند از : چراغ قوه،یخچال یا یخدان،جعبه کمک های اولیه،اجاق خوراک پز،لوازم بهداشتی،لباس مناسب کمپ،شلوار طبیعتگردی،کفش مناسب طبیعتگردی

نکات مهم کمپ زدن

غذاهای کمپینگ

همانطور که گفتیم یکی از لذت های کمپینگ آشپزی کردن است اما اگر دوست ندارید آشپزی کنید و یا در آن مهارتی ندارید می توانید از کنسرو ها و غذاهای آماده استفاده کنید.در هر صورت در ادامه نکاتی را به شما می گوییم که در هنگام آشپزی باید به آن ها توجه داشته باشید :

  • مواد غذایی خام و فاسد شدنی مانند گوشت ، مرغ و ماهی و … را در یخدان و یخچال بگذارید تا فاسد نشود.
  • حتما دقت داشته باشید که سوخت کافی برای پخت و پز داشته باشید و متناسب با تعداد روزهای کمپینگ کپسول گاز با خود ببرید.
  • استفاده از غذاهایی مانند ماکارانی ، سیب زمینی ، تن ماهی و سوپ فوری می تواند در کمپینگ بسیار کاربردی باشد.
  • زباله ها و مواد غذایی معطر را در داخل چادر قرار ندهید.
  • مواد غذایی را بدون مراقبت نگذارید چراکه ممکن است توسط حیوانات ربوده شوند.
  • زباله ها را از هم تفکیک کنید و در نزدیک ترین سطل آشغال بیاندازید.