تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

نگارخانه ملی ارمنستان

در این بخش از مقالات جهانگردی قصد معرفی و آشنایی با نگارخانه ملی ارمنستان را که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است داریم.در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان با ما درمجله گردشگری هم اقلم همراه باشید.

نگارخانه ملی ارمنستاننگارخانه ملی ارمنستان

یکی از موزه های هنری کشور ارمنستان که در شهر ایروان واقع شده نگارخانه ملی ارمنستان است.این موزه در میدان جمهوری ایروان قراردارد و سال 1921 میلادی احداث گردیده است.نگارخانه ملی ارمنستان در سال 2005 میلادی 65 هزار بازدیدکننده داشته است.

اجاره روزانه خانه در تهران

یکی از جذاب ترین گالری های هنری برای علاقه مندان به هنر میدان جمهوری شهر ایروان است.نگارخانه ملی با 25000 آیتم برتر از هنرهای نقاشی ارمنی و اروپایی در سال 1921 احداث شد.نگارخانه ملی ایروان افتخار دارد آثار ماندگار هنرمندان نظیر:مارک شاگال ، هوهاتس آیوازوفسکی ، میناس ، اوتیسیان ، ماردیروس ، ساریان ، هاروتیون گالنتس را در بر گیرد.

نگارخانه ملی ارمنستان

از این نگارخانه ملی می توان به عنوان بزرگترین گالری در کشورهای مشترک المنافع نام بردِ. جایی که بزرگترین کلکسیون نقاشی های ارمنی در دنیا است.این گالری به عنوان غنی ترین موزه های جهان آیتم های برتر کلکسیون ارمنی اروپای غربی و هنرهای روسی را درخود دارا است.

در سال 1922 آثاری از موزه ارمیتاژ در سن پترزبورگ و نگارخانه ترتیاکوف در مسکو را به این موزه تازه تاسیس آوردند.کلیسای جامع اچمپادزین هم مجموعه ای از هنرهای ارمنی متعلق به قرن 17 و 18 را پیشکش این نگارخانه کرد.ساختمان موزه 8 طبقه است و به 4 قسمت هنری های تجسمی ارمنی ،‌ هنرهای تجسمی خارجی  ، هنرهای تجسمی روسی وهنرهای تزیینی ،کاربردی تقسیم شده است.

نگارخانه ملی ارمنستان

قسمت هنرهای روسی: کارهای جذاب و زیبا ی نقاشان معروف نظیر: رپین ، کاندینسکی و شاگال است.

قسمت هنرهای خارجی تابلوهای زیبا ازهنرمندان معروف ایتالیایی ،‌فرانسوی وهلندی است.

قسمتی از آثار نمایشی موزه هم متعلق به نمونه های هنر ارمنی است.

قسمتی هم که شاخه ای از هنرهای خود ملی ، نقاشی و مجسمه سازی را درخود جای داده میزبان آثار هنرمندان برجسته این سرزمین نظیر هووناتانیان ،‌آیوازووسکی ،‌سایان ،‌ادگارشاهین و سورنیان می باشد.

ساعت کاری : سه شنبه تا شنبه ساعت11 تا 17:30  ( آخرین پذیرش تا ساعت17 است) و در روز های یک شنبه ساعت 11 تا 17  ، آخرین پذیرش ساعت 16:15 ، این نگارخانه در روز دوشنبه تعطیل است.

هزینه ورودی : برای بزرگسالان 800 درام و دانش آموزان ،‌دانشجویان ومستمری بگیران 300درام و  برای کودکان زیر 7سال ، دانشجویان رشته هنر ، اعضای اتحادیه هنرمندان ، معلولین ، کارکنان موزه ، هئیت نمایندگان و مستخدمین رایگان است.

در ضمن در آخرین شنبه هر ماه ورود به موزه برای تمامی بازدیدکنندگان رایگان است.

مقالات بیشتری بخوانید