تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همان طور که می‌دانید، مردمان کشور چین به ساخت کپی از هر چیزی مشهور هستند؛ ولی باید بگوییم که آن‌ها فقط به ساخت کپی از محصولات دیگر کشورها قناعت نکرده‌اند و نمونه‌هایی تقلیدی از کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین را نیز ساخته‌اند. برخی از این نمونه‌های تقلیدی، بخشی از نمونه اصلی هستند و در بعضی از آنها هم نمونه اصلی به‌صورت کامل و عیناً بازسازی شده است.

همچنین باید اشاره نماییم که برخی از این پروژه‌ها تاکنون نیمه ساخته باقی‌مانده‌اند و در حال حاضر، خالی از سکنه هستند. همان گونه که مستحضرید در این مطلب به بررسی موضوع کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین پرداخته‌ایم و شما می‌توانید بعد از مطالعه این مطلب، از مکان‌های مذکور بازدید کرده و درواقع با سفر به چین، به ۱۰ کشور دنیا بروید.

اجاره روزانه خانه در تهران

پاریس در تیاندوچنگ

از آنجایی که شهر پاریس، ملقب به شهر نورها، جذابیت‌های بسیار زیادی برای چینی‌ها دارد؛ آنها کپی شهر پاریس را با جاذبه اصلی پاریس یعنی برج ایفل و آپارتمان‌های مشابه، در منطقه تیاندوچنگ ساخته‌اند. شما پس از طی‌کردن چند ساعت مسیر تا خارج از شهر شانگهای، به شهرک تیاندوشنگ چین خواهید رسید که به تقلید از شهر پاریس فرانسه بنا شده و ارتفاع برج ایفل آن هم به حدود ۱۰۸ متر می‌رسد.

در واقع این برج حدود یک سوم ارتفاع برج ایفل اصلی را دارد. متأسفانه این شهر لوکس به دلیل آن که در زمین‌های کشاورزی قرار گرفته، هم اکنون به شهر ارواح تبدیل شده و بازدیدکننده‌ای هم ندارد.

پاریس در تیاندوچنگ

دهکده فلورنتیا تیانجین

دهکده فلورنتیا که در حوالی شهر بندری تیانجین کشور چین واقع شده، در واقع یک بازار بسیار بزرگ است که به‌صورت استادانه و با تقلید از یکی از دهکده‌های کشور ایتالیا طراحی و ساخته شده و فواره‌ها، هنر موزاییک‌کاری بناها و کانال‌های آب تکمیل‌کننده آن هستند. در این بازار بزرگ، فروشگاه‌هایی از برندهای مشهوری مانند پرادا و گوچی یافت می‌شود. لازم به اشاره است که این دهکده توسط یک فرد ایتالیایی ساخته شده و به‌خوبی حال و هوای کشور ایتالیا را برای بازدیدکنندگان تداعی می‌کند.

دهکده فلورنتیا تیانجین

روستای هلند در پودونگ

Holland Village یا همان روستای هلند، در پودونگ چین قرار دارد و از جمله پروژه‌های مسکن‌سازی «یک شهر. نُه شهرک» محسوب می‌شود که کمیسیون برنامه‌ریزی شانگهای در سال ۲۰۰۱ آن را شروع کرده است. با این حال باید بگوییم که این منطقه به‌عنوان یکی از  کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین ،به موفقیت کامل نرسید چرا که موقعیت جغرافیایی آن فاصله زیادی با شهر دارد.

بیشتر بخوانید

آسیاب بادی در نزدیکی رودخانه، مکانی در کشور هلند است. نام دیگر این شهرک، هلندِ پودونگ بوده و درواقع روستای هلند به تقلید از کلیشه‌های معماری محلهٔ کاتنبروک در شهر آمرسفورت و شهر آمستردام و کانال‌های آب و آسیاب‌های بادی هلند بنا شده است.

روستای هلند در پودونگ

شهر تیمز

همه افراد می‌خواهند موزه‌های مادرید، خیابان‌های پاریس و یا میخانه‌های انگلیس را بشناسند و از آنها بازدید کنند. به حدی که بعضی از کشورها تلاش کرده‌اند تا زیبایی قرن‌های اخیر و گذشته اروپا را بازآفرینی نمایند. نمونه آن در شانگهای چین مشاهده می‌شود و شما می‌توانید در نزدیکی شانگهای مشابه مجسمهٔ برنزی وینستون چرچیل و محافظان ملکه انگلیس، تلفن‌های عمومی قرمزرنگ و خیابان‌های سنگ‌فرش، را در شهر تیمز (Thames Town) ببینید.

اینجا نیز از دیگر شهرک‌های پروژهٔ «یک شهر. نه شهرک» بود که امروزه نیز همچنان شهر ارواح است. شهر تیمز را می‌توان یکی دیگر از کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین در نظر گرفت که چینی‌ها ایده ساخت آن را از کشور انگلستان گرفته‌اند.

شهر تیمز

فلورانس در تیانجین

کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین ساخته شده، شهر فلورانس تیانجین و یا به‌اصطلاح انگلیسی Tianjin Florence Town نیز یکی از این شهرها است؛ این منطقه بیش از آن که شهرک محسوب شود، یک مرکز خرید بزرگ است و متراژی حدود دویست هزار متر مربع را پوشش می‌دهد؛ همچنین شعبه‌های برخی از برندهای معروف‌ جهان هم در این شهرک به چشم می‌خورد.

فلورانس در تیانجین

شهر سوئد در لودیان

سوئد هم در لیست کشورهایی که کپی آن‌ها در چین وجود دارد، قرار گفته است؛ زیرا در پروژهٔ جاه‌طلبانهٔ «یک شهر بزرگ ۹ شهرک»، دولت چین از آن استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید

درواقع می‌توانیم بگوییم که شهرک سوئد چینی، در خارج شهر شانگهای واقع شده و تا حد زیادی نیز به سیگتونا شباهت دارد و حتی  مکان‌هایی مانند ساختمان پارلمان ایسلند و دریاچه ملارن یا به‌اصطلاح انگلیسی Lake Malaren هم تفاوت مشهودی با نمونه اصلی خود ندارند. هر چند که این محل نیز حالا خالی از سکنه است.

شهر سوئد در لودیان

شهر آلمانی آنتیگ

از دیگر شهرهای اروپایی که کپی آن هم در پروژه‌های چینی‌ مشاهده می‌شود، شهر آنتیگ (Anting Town) در  کشور آلمان است. طراحی این شهرک بر عهده آلبرت اسپیر بوده و توجه به فضای سبز، ساختمان‌های سه تا پنج طبقه رنگارنگ، رستوران‌ها و کانال‌های آب نشان می‌دهد که این پروژه نیز درست مشابه اصل آن ساخته شده است.

مجسمه‌های برنزی شیلر و گوته هم در وسط میدان سنگ‌فرش شهر آنتیگ واقع شده‌اند؛ با این حال مردم بومی شناخت چندانی از آن‌ها ندارند. لازم است اشاره  کنیم که این شهر در خارج از شانگهای چین و توسط معماران آلمانی ساخته شده است.

اگرچه قرار بر آن بود که شهرک آنتیگ محل سکونت ۵۰ هزار چینی باشد؛ اما باید در نظر بگیرید که اینجا نیز  به‌عنوان یکی از کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین، تقریباً خالی از سکنه است و افراد چینی‌ علاقه‌ای به زندگی دائمی در این مکان نداشته‌اند.

شهر آلمانی آنتیگ

هتل Château de Maisons. Laffitte در پکن

هتل Château de Maisons. Laffitte در فرانسه واقع شده و از سال 1630 تا 1651 توسط فردی به نام فرانسوا مانسارت طراحی گردیده. این هتل نقطه مرجعی در تاریخ معماری فرانسه بوده و نمونه بارزی از معماری باروک فرانسه به حساب می آید؛ همچنین یک نسخه کپی شده‌ دارد که در شهر پکن ساخته شده است.

باید اشاره کنیم، به لطف  ده‌هزار عکسی که از نسخه اصلی هتل گرفته شده، کوچک‌ترین جزئیات این هتل نیز کاملاً مشابه اصل آن است.

هتل Château de Maisons. Laffitte در پکن

هال ‌استات در گوانگدونگ

هال ‌استات یا به‌اصطلاح انگلیسی Hallstatt، شهر کوچکی است که در رشته‌کوه‌های آلپ اتریش واقع شده و در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید

چینی‌ها با صرف هزینه‌ای حدود ۹۴۰ میلیون دلار، نسخه کپی آن را در گوانگدونگ ساخته‌اند؛ حتی برای شباهت بیشتر آن نیز، یک دریاچه مصنوعی برای آن در نظر گرفته شده و خانه‌هایی مشابه خانه‌های روستای آلپ را هم در آن ساخته‌اند؛ همچنین کبوترهای وارداتی هم در این مکان وجود دارد. به‌طوری که بومیان آلپ را ناراحت  و در عین حال شگفت‌زده کرده است.

هال ‌استات در گوانگدونگ

پل برج لندن در سوژو

بر روی دریاچه یوان هی در شهر سوژو چین، کپی شده پل برج لندن (London’s Tower Bridge) را می‌توانید ببینید که دارای کافه‌ای به سبک انگلیسی بوده و ارتفاع برج‌های آن حدود دو برابر بیشتر از برج‌های اصلی است. تنها تفاوت این پل با نسخه اصلی، در این است که مکانیسم بلند شدن برای عبور کشتی‌ها را ندارد.

پل برج لندن در سوژو

جمع بندی

همان طور که متوجه شدید، در این مطلب کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین را برای شما عزیزان معرفی کردیم و نسخه چینی شهرهای مختلف را برایتان مطرح نمودیم. باید اشاره کنیم که اگر شما عزیزان قصد سفر به کشور چین و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن را دارید، می‌توانید به این مناطق مراجعه کرده و از هر کدام از آن‌ها دیدن کنید. از این که تا انتهای مقاله کپی ۱۰ شهر دنیا در کشور چین، همراه ما بودید از شما عزیزان کمال تشکر و قدردانی را داریم.