تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کاسکاد ایروان

در این بخش از مقالات جهانگردی  قصد معرفی و آشنایی با کاسکاد ایروان را که یکی از جاهای دیدنی ارمنستان است داریم.در ادامه برای آشنایی بیشتر با این مکان زیبا با ما درمجله گردشگری هم اقلیم همراه باشید.

کاسکاد ایروان
تصویر از سایت کجارو

ارمنستان کجاست؟

ارمنستان با نام رسمی جمهوری ارمنستان شناخته می شود که کشوری است در قفقاز جنوبی و پایتخت آن ایروان است که از شمال با گرجستان ،‌ از شرق با جمهوری آذربایجان، از غرب با ترکیه و از جنوب با ایران و نخجوان هم مرز است.

اجاره روزانه خانه در تهران

در امتداد رود هزاردان پایتخت ارمنستان ، ایروان که بزرگترین شهر جمهوری ارمنستان است قراردارد.ایروان مرکز اداری، فرهنگی و صنعتی جمهوری ارمنستان است.شهر ایروان به عنوان پایتخت جهانی کتاب سال 2012 میلادی توسط یونسکو برگزیده شد.

کاسکاد ایروان

یکی از مهمترین دیدنی های ایروان ، بنای کاسکاد است که اغلب گردشگران و جهانگردان را به سمت خود جذب کرده است. ساخت کاسکاد از سال 1971 تا 1980 میلادی طول کشید.کاسکاد در حقیقت پلکانی عظیم است که برگرفته از طرح آبشار ساخته شده و ظاهری چشم نواز دارد.

کاسکاد ایروان
تصویر از سایت تاپ تراول

از پله ها که بالا بروید در سطوح مختلف این سازه چندین مجسمه و چشمه خواهید دید.این اثر زیبا به جایگاه تفریح برای جوانان و نوشیدن چای و قهوه است و یا حتی محلی برای گذراندن تفریح خانوادگی تبدیل شده است در این اثر گاهی موسیقی های زنده هم بر پا می شود.

سازندگان هنرمند آن: جیم توروسیانJim Torosyan ، اسلان ماهیتاریان Aslan Mkhitaryan و سرگس گورزادیان Sargis Gurzadyan بودندکه اثرهای جاویدان از خود به جای گذاسته اند.

کاسکاد ایروان
تصویر از سایت تاپ تراول

آدرس: ارمنستانایروانخیابان تمانیان پلاک 10

ساعت کاری: 24 ساعت شبانه روز

هزینه: رایگان

مقالات بیشتری بخوانید