تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

پارک ملی آئو فانگ-نگا که در سال 1981 به‌عنوان یک پارک ملی دریایی اعلام شد، در امتداد ساحل استان فنگ نگا در جنوب تایلند در دریای آندامان واقع  شده است. از جاذبه‌های محبوب این پارک، جزیره جیمز باند، دیگر جزایر کارست آهکی زیبا، تعدادی سواحل شنی سفید و چند غار هستند. آب‌های فیروزه‌ای اطراف جزایر به‌طور مداوم آرام است و برای قایق‌رانی بسیار ایدئال است. نقاط جالبی برای قایق‌رانی وجود دارد که غارهای سطح دریا هستند و به تالاب‌های داخلی منتهی می‌شوند. در ادامه مطلب با هم اقلیم همراه باشید.

پارک ملی آئو فانگ نگا در تایلند

این پارک ملی مساحتی به وسعت 400 کیلومترمربع را در بر می‌گیرد که شامل بزرگ‌ترین جنگل‌های بومی حرا در تایلند (در امتداد سرزمین اصلی آن) و جزایر بسیاری می‌شود. نزدیک‌ترین شهرها و مقاصد گردشگری محبوب، پوکت، جزایر فی، کارابی، خائو لک و کولانتا هستند. علاوه بر زیبایی‌های طبیعی، این پارک همچنین دارای چند سایت باستان‌شناسی است که قدمت آن‌ها به بیش از 1000 سال می‌رسد، همچنین برخی از نقاشی‌های ماقبل تاریخ روی صخره‌های این پارک  نیز وجود دارد و  ابزار سنگی و ظروف سفالی در برخی محوطه‌ها یافت شده است.

اجاره روزانه خانه در تهران

a2

خلیج آئو فانگ-نگاحدود 35 کیلومتر از اسکله راساداو در پوکت، حدود 50-65 کیلومتر از اسکله‌های مختلف در کارابی و حدود 70 کیلومتر از خائو لک فاصله دارد.

حیات وحش پارک آئو فانگ نگا

جنگل‌های بومی حرا در امتداد ساحل استان فانگ-نگا که بخش قابل‌توجهی از آن در پارک ملی آئو فانگ نگا قرار دارد، بزرگ‌ترین پارک ملی تایلند است. جنگل حرا زیستگاه منحصربه‌فردی برای برخی گونه‌ها است. برخی از گونه‌های گیاهی حرا که در امتداد ساحل یافت می‌شوند.

پارک ملی آئو فانگ نگا

حدود 180 گونه پرنده در این پارک ثبت‌شده است. برخی از گونه‌های پرندگان کمیاب عبارت‌اند از: خرچنگ برگ کامچاتکا، شاه‌ماهی تلخ و قهوه‌ای بالدار، گل کوب سینه قرمز مایل به قرمز، جغد چوبی خالدار، پیتا نواری مالایی، عقاب ماهی کوچک، شکارچی عنکبوت با نوک ضخیم، باربت تاجدار قرمز، مهره سینه بافی ماهی و کوکوشیک کوچک‌تر. این پارک مکانی عالی برای یافتن پیتای حرا است. این پارک همچنین مکانی ایدئال برای یافتن هفت گونه مختلف شاه‌ماهی است. نوک شاخ‌دار بزرگ و نوک شاخ‌دار شرقی تنها گونه‌های نوک شاخ‌دار موجود در پارک هستند. منطقه مکانی آسان برای تیک زدن بیشتر پرندگان حرا است، اما از منطقه حرا دسترسی محدودی به پارک وجود دارد.

قبلاً در پارک گیبون ها و سروهای سفید دستی وجود داشت که برای مدتی است که از بین رفته اند. برخی از پستانداران موجود در این پارک سمورهای با پوشش صاف، میمون های برگ تاریک و ماکاک های خرچنگ خوار هستند. بررسی و تحقیقی در سال 1991 از 18 گونه خزنده یافت شده در پارک خبر می دهد. در این پارک مانیتورهای ابری و افعی‌های حفره‌ای حرا بسیار به چشم می خورد.

جمعیت دوگونگ‌ها(گاو دریایی) در دریای آندامان رو به کاهش است، اما احتمالاً هنوز در آب‌های آئو فانگ نگا یافت می‌شوند. همچنین سوابقی از مشاهده گراز دریایی بدون باله در آب های پارک وجود دارد.

فعالیت ها و تفریحات پارک ملی آئو فانگ نگا

محبوب ترین بخش پارک بدون شک جزیره جیمز باند است، جزیره ای با کارست آهکی نمادین که از بین دو جزیره برمی خیزد و در فیلم جیمز باند “مردی با تفنگ طلایی” محصول سال 1974 به دنیا معرفی شد. این جزیره مکانی  است که بیشتر افراد باید آن را ببینند.

پارک ملی آئو فانگ نگا

آب های شفاف این پارک مکانی ایده آل برای قایقرانی و غواصی است که یک فعالیت بسیار محبوب در این پارک محسوب می شود و که بدون شک بهترین مقصد قایق رانی در تایلند  است. تعداد زیادی تالاب در جزایر مختلف این پارک وجود دارد که از طریق غارهای سطح دریا، با قایق قابل دسترسی هستند. همچنین شما می‌توانید به تورهای ملحق شوید که کمپینگ شبانه در سواحل ارائه می‌دهند و امکان کاوش در حیات وحش اطراف را نیز فراهم می‌کنند.

خوب است که گردشگران چندان از این موضوع اطلاع ندارند که بخش های شمالی هر دو جزیره کو یائو نوی و کو یائو یای نیز در محدوده پارک ملی آئو فانگ نگا قرار دارند و می توان از آنها نیز بازدید کرد. در حالی که  بخش محدودی از شمال کو یائو یای فقط با قایق قابل دسترسی است، به بخش شمالی کائو یائو نوی می توان با ماشین/موتور سیکلت رسید و از چندین ساحل سفید در آنجا دیدن کرد. مناطق اصلی این پارک ملی نیز مکانی ایده آل برای تماشای پرندگان از گونه های موجود در حرا است. قابل توجه است که بدانید تورهای گروهی و خصوصی که توسط شرکت‌های مختلف ارائه می‌شود و شامل قایق‌رانی، فعالیت‌های ساحلی، غواصی و کاوش در غارها است در برنامه‌های این تورها است.

بازدید از پارک ملی همراه با تورهای گردشگری

با پیوستن به تورهای گروهی پارک ملی از  طریق تمام مقاصد گردشگری نزدیک مانند پوکت، خائو لک، کرابی، فی فی و کو لانتا از پارک دیدن کنید. شرکت در این تورها را می‌توان در بدو ورود از طریق پذیرش هتل‌ها یا آژانس‌های مسافرتی در شهرهای مجاور پارک ترتیب داد. امکانات یک تور معمولی شامل بازدید از جزایر جیمز باند، هنگ و فاناک است. فعالیت‌های ارائه‌شده در این تورها معمولاً کاوش در غار، قایق‌رانی، بازدید از سواحل، شنا و غواصی است. همچنین مکان اقامت شبانه در چند هتل در کو پانیی (جزیره) یا روستای سا دنش که دفتر مرکزی پارک در آن قرار دارد، وجود دارد. کمپینگ در سواحل فقط از طریق تور امکان پذیر است. از آنجایی که هیچ رستورانی در جزایر وجود ندارد، تورها شامل وعده‌های غذایی و نوشیدنی می‌شوند.

پارک ملی آئو فانگ نگا

کارست (به انگلیسی: Karst) پدیده خوردگی و انحلال توده سنگ‌های کربناته از قبیل آهک، سنگ گچ و دولومیت است. این پدیده در سایر سنگ‌های انحلال‌پذیر مانند سنگ‌های سولفاته و کلروره نیز اتفاق می‌افتد. کارست در سنگ‌های آواری هم دیده می‌شود. برای مثال ماسه‌سنگ‌ها و کنگلومراهای دارای سیمان کربناته یا سولفاته تحت تأثیر انحلال کارستی خواهند شد.

امیدوارم با مطالعه این مقاله دانستنی هایی راجع به این پارک ملی زیبا به دست آورده باشید، همچنین با دانستن این اطلاعات اگر قصد سفر به تایلند را دارید، بازدید از این پارک ملی نیز جز یکی از مقاصد گردشگری شما قرار گرفته باشد. اگر شما تجربه سفر به تایلند و بازدید از پارک ملی این کشور را دارید لطفا نظرات خود را با خوانندگان ما در میان بگذارید.