تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

غذاهای سنتی کشور عمان

عمان یک کشور پادشاهی در شرق شبه جزیره عربستان است. مسقط پایتخت آن است. این کشور از جنوب با یمن و از غرب با عربستان سعودی و امارات متحده عربی همسایه است. عمان و ایران دارای مرز دریایی هستند. این کشور دوست داشتنی دارای فرهنگ غذایی منحصر به فردی است. در ادامه همراه ما در مجله گردشگری هم اقلیم باشید تا با تعدادی از غذاهای سنتی عمان آشنا شویم.

غذاهای سنتی عمان

اجاره روزانه خانه در تهران

غذاهای سنتی فرهنگ عمانی ، یکی از شگفتی های این کشور است. از خرما و قهوه گرفته تا برنج و گوشت کبابی، فهرستی از برترین غذاهای عمانی که هر بازدیدکننده ای باید در طول بازدید خود تجربه کند، گردآوری کرده ایم.

غذاهای سنتی عمان

مجبوس

مجبوس

مجبوس (گاهی اوقات مکبوس نوشته می شود) یک غذای برنجی کلاسیک از عربستان سعودی است. این غذا در جهان عرب به ویژه در کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند عمان بسیار محبوب است. برنج (معمولا باسماتی)، سبزیجات، گوشت گاو یا مرغ و ترکیبی از ادویه ها این غذا را تشکیل می دهند. این غذا اغلب با ماست، سالاد، نان سنتی و سس گوجه فرنگی همراه است.

شووا

شوا

شووا در زبان عربی به گوشت کبابی اطلاق می شود. این غذای محبوب عمانی ، اغلب برای مناسبت های خاص مانند عید سرو می شود. کباب شووا یک غذای وقت گیر برای تهیه است. مردم عمانی در واقع در روز اول عید اغلب گوشت را آماده می کنند و در روز دوم یا سوم می خورند.

شاوا را قبل از گذاشتن روی برگ موز یا برگ خرما در ادویه های عمانی خیس می کنند و به مدت یک تا دو روز در اجاق یا اجاق شنی زیرزمینی می پزند. ممکن است این روش غیرعادی به نظر برسد، اما گوشت شووا یکی از محبوب ترین غذاهای لبنانی است و خوشمزه است.

مشکاک

مشکاک | کباب | عمان

مشکاک یا کباب عمانی، گوشت گاو، گوسفند یا مرغ سیخ شده و کبابی است. این کباب ها معمولا با انواع ادویه ها از جمله کاری چاشنی می شوند و با نان عمانی خورده می شوند. این یکی دیگر از غذاهای لذیذ منحصر بفرد عمانی است که در سراسر کشور به ویژه در مراسم و جشنواره ها طبخ می شود.

مشوی

مشوی عمان

مشوی همان ماهی خوشمزه عمانی است. ماهی کبابی با سس لیموی متمایز در این غذا سرو می شود. این غذا فوق العاده عالی است و با ادویه های معمولی عمانی درست می شود و در سفر به این کشور نباید آن را از دست داد.

هریس

هریس

هریس (Harees) یکی دیگر از غذاهای سنتی است که در مناسبت های خاص در عمان ارائه می شود. این غذا از گندم و گوشت درست می شود و معمولا با سس مخصوص سرو می شود.

نان عمانی

نان عمان

نان عمانی انواع مختلفی دارد. یکی از آنها ضخیم و گرد است. نوع دیگر آن ترد و نازک است که به اندازه یک بشقاب گرد کوچک است. اکثر مردم عمانی نان خود را در خانه درست می کنند و یک نانوایی نیز وجود دارد. نان همراه با غذا در رستوران ها ارائه می شود.

خرما

خرمای عمان

درختان نخل رایج ترین گیاه در عمان هستند. این درختان خرمای لذیذی دارند. خرما، با اندازه‌ها، رنگ‌ها و انواع متعددی که دارد، به عنوان بخشی از مهمان نوازی عالی عمانی، برای هر مهمان ضروری است. مردم عمانی اغلب خرمای خشک را با کنجد یا نارگیل مخلوط می کنند. خرما همچنین در مجموعه ای از شیرینی ها و شیرینی های عمانی استفاده می شود.

قهوه

قهوع عمان

قهوه عربی به دلیل طعم و بافت و همچنین نحوه رشد، خشک کردن و تهیه آن به خوبی شناخته شده است. در خانواده های عمانی معمولاً قهوه با پودر هل مخلوط می شود. قهوه، مانند خرما، یک جنبه جدایی ناپذیر از مهمان نوازی عمانی است و معمولاً با حلوای عمانی (به عنوان دسر) سرو می شود. اکثر مردم عمانی چندین بار در روز قهوه مصرف می کنند. آنها همچنین قهوه درست می کنند و گهگاه در هنگام بازدید از همسایه ها آن را با خود می آورند.

مقالات بیشتری بخوانید