تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

اگرچه فرایند عکاسی نیازمند آموزش و مهارت است، اما دوربین مناسب، ذوق و سلیقه و لوکیشن خوب هم تأثیر بسیاری در آن دارد. اگر شما هم به دنبال مکان های لاکچری تهران برای عکاسی هستید، باید بگوییم که خوشبختانه لوکیشن‌های عکاسی بسیار زیادی در کلان شهر تهران یافت می‌شود؛ به همین دلیل در این مقاله قصد داریم تا شما را با این مکان های لاکچری تهران برای عکاسی آشنا کنیم.

در صورتی که شما نیز به این تفریح جذاب علاقه‌مند هستید و یا دوست دارید تصاویر زیبایی را در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر نمایید، در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید؛ چرا که 16 تا از لوکیشن عکاسی رایگان در تهران را برایتان معرفی کرده‌ایم.

اجاره روزانه خانه در تهران

پارک ملت (پارک شاهنشاهی تهران)

اگر جزو افرادی هستید که به عکاسی از مناظر طبیعی علاقه دارید، شکاری از طلوع و غروب آفتاب در پارک ملت تجربه جذابی برایتان می‌شود. این پارک بهترین لوکیشن عکاسی در تهران در پاییز هم هست؛ بنابراین پاییز گردی در آن را به‌صورت ویژه در برنامه‌ خود بگذارید. دریاچه زیبای پارک ملت هم در روز و هم در شب دیدنی است.

اگر نور و زاویه مناسب را پیدا کنید، عکس شما جذاب‌تر از همیشه خواهد شد. آب‌نمای موزیکال پارک ملت، جزو مکان های لاکچری تهران برای عکاسی به حساب می‌آید؛ پس فرصت عکاسی در آنجا را از دست ندهید.

پارک ملت (پارک شاهنشاهی تهران)

خیابان ولیعصر

خیابان طویل ولیعصر یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی خیابانی در تهران است. این خیابان سرشار از زندگی بوده و با تاریخ مردم تهران گره خورده است. خیابان ولیعصر به‌عنوان بلندترین خیابان خاورمیانه نیز شناخته می‌شود؛ بنابراین به همان مقدار زیادی که در آن پیاده‌روی ‌کنید، لوکیشن و سوژه برای عکاسی هم خواهید یافت.

اگر می‌خواهید بدانید که چرا ولیعصر را یکی از مکان های لاکچری تهران برای عکاسی می‌دانیم، لازم است یک بهار و یک پاییز در آنجا قدم بزنید تا زیبایی آن را درک کنید.

خیابان ولیعصر

پارک شهر

پارک شهر، نخستین بوستان شهر تهران محسوب می‌شود و بدون شک یکی از معروف‌ترین پارک‌های تهران است. این بوستان قدیمی با برخورداری از طبیعت بکر، گونه‌های متفاوت پرندگان، موزهٔ صلح (در بخش شمالی) و آکواریوم، اهمیت ویژه‌ای در بین مردم تهران دارد.

شما می‌توانید با استفاده از یک دوربین عکاسی، از این مکان به‌عنوان یک لوکیشن عکاسی اسپرت در تهران استفاده کنید و تصاویر دل‌انگیزی را ثبت نمایید.

پارک شهر

باغ موزه هنر ایرانی

بدون هیچ تردیدی یکی از مکان های لاکچری تهران برای عکاسی باغ موزه هنر ایرانی است که در میدان تجریش واقع شده؛ طراحی فوق‌العاده دلنشین و زیبای این باغ در مقایسه با سایر باغ‌موزه‌ها، نظیر ندارد و شهره عام و خاص است.

در واقع باغ‌موزهٔ هنر ایرانی، عمارتی زیبا و تاریخی است که در آن انواع صنایع‌دستی هنرمندانه برای بازدید و خرید عموم وجود دارد. شما می‌توانید در این مکان اقدام به عکاسی کرده و در شبکه‌های اجتماعی خود منتشر کنید.

باغ موزه هنر ایرانی

پارک چیتگر

بی‌شک می‌توانیم از پارک و دریاچه چیتگر به‌عنوان بهترین لوکیشن عکاسی مینیمال در تهران یاد کنیم. ممکن است شما نیز فکر کنید که برای ثبت تصاویری با تم ساحل حتماً باید تا شمال یا جنوب ایران سفر کنید؛ ولی در حقیقت نیازی نیست. زیرا اگر در تهران یا شهرهای حوالی تهران هستید، می‌توانید سری به دریاچه چیتگر بزنید و عکس‌های هنرمندانه‌ای ثبت کنید.

در کنار این دریاچه، ساحلی سنگی و ساحلی شنی ساخته‌اند تا به عکس‌های شما زیبایی بیشتری ببخشند. لازم به اشاره است که در این ساحل‌ها امکان آب‌بازی با استفاده از وسایل پلاستیکی بازی هم وجود دارد. دریاچه پارک چیتگر دارای دو اسکله شرقی و غربی است؛ بنابراین می‌توانید جذابیت آن‌ها را نیز به فضای بندری عکس‌های خود اضافه کنید.

اگر قصد دارید که در حال ماهیگیری هم تصاویری ثبت کنید، این مورد نیز شدنی است؛ چرا که این پارک کلوپ ماهیگیری هم دارد. در چیتگر مسیرهایی برای دوچرخه‌سواری وجود دارند؛ با این وجود ریسک نکنید و با دوربین یا گوشی سوار آن‌ها نشوید؛ چرا که ممکن است دوچرخه‌ها خراب باشند.

پارک چیتگر

دربند

زیبایی‌های دربند تهران قابل وصف نیست. کافی است نَمی هم به خیابان زده باشد، آن وقت زیبایی همه چیز در این فضا دوچندان هم می‌شود. بعد از غروب آفتاب نیز، با هر سوی چراغی که روشن شود، جذابیت بیشتری در آن جان می‌گیرد. اینجا چه عکاس طبیعت، چه عکاس مدلینگ و چه اجتماعی باشید، برایتان سوژه هست.

بیشتر بخوانید

در صورتی هم که برای گرفتن عکس سلفی رفته‌اید، پس‌زمینۀ عکستان فوق‌العاده می‌شود. آبشارهای کوچک پلکانی، خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده و باران‌خورده و همچنین غذاخوری‌های سنتی، ارزش خوش‌نشینی در لنز دوربین شما را دارند. در هر حالت و با هر هدفی که شما از عکاسی داشته باشید، باید بدانید که دربند هم در روز و هم در شبانگاه، جزو مکان های لاکچری تهران برای عکاسی به حساب می‌آید.

دربند

پارک قیطریه

پارک قیطریه یکی از خاص‌ترین لوکیشن عکاسی مدلینگ در تهران است. وجود گل‌ها و درختان زیبا از یک طرف و کف‌پوش‌های خاص از طرفی دیگر، این پارک را تبدیل به یکی از مکان های لاکچری تهران برای عکاسی کرده‌اند. زیبایی منحصربه‌فرد این بوستان فقط به یک فصل اختصاص نداشته و در همه فصل‌های سال، این پارک زیبایی و جذابیت خاصی دارد.

بیشتر بخوانید

اطراف گل‌کاری‌های این پارک، سنگ‌فرش‌ها، آب‌نماها و آلاچیق‌ها همگی مکان‌ها و سوژه‌های مناسبی برای عکاسی هستند. در بین تنظیم نور و نما، احتمالاً بد نباشد که سری هم به نگارخانه این بوستان بزنید. هنردوست که باشید، ردکردن این پیشنهاد کار سختی به نظر می‌آید.

پارک قیطریه

کاخ نیاوران

یکی دیگر از بهترین جاها برای ثبت عکاس‌های هنری در شهر تهران کاخ نیاوران است. به‌منظور بازدید از این عمارت ابتدا باید به میدان نیاوران بروید.

توصیه می‌کنیم که برای عکاسی در این مکان در ساعات آغازین روز مراجعه نمایید تا بتوانید با استفاده از نور کافی عکس‌های خوبی را از خودتان و فضای باشکوه آنجا ثبت کنید. حتماً پس از بازدید از فضای کاخ، سری هم به پارک نیاوران بزنید.

کاخ نیاوران

پارک آب و آتش

اگر عاشق عکاسی امروزی و مدرن هستید، توصیه می‌کنیم که حتماً سری به پارک آب و آتش بزنید؛ چرا که قدم‌به‌قدم این بوستان جذاب، سوژه‌ها و مکان‌هایی مناسب برای عکاسی هستند. منظره‌های دیدنی، آلاچیق‌های جذاب و فواره‌های زیبای این پارک بهترین گزینه برای ثبت عکس‌های به‌یادماندنی هستند.

تصاویری که با دیدن آنها خستگی از تن شما زدوده خواهد شد. این پارک دیدنی و حیرت‌انگیز در خیابان آفریقا واقع شده و دارای امکاناتی همچون سینما گیم ۷ بعدی، فودکورت، آمفی‌تئاتر، گنبد مینا سازه و فانوس دریایی است. پیشنهاد می‌کنیم که برای تکمیل پروسه عکاسی‌تان، از این امکانات پارک آب و آتش هم بازدید کنید.

پارک آب و آتش

باغ عمارت شاهی

در صورتی که شما هم دوست دارید از کاخی مدرن و شبیه به قلعه‌های اروپایی بازدید کنید یا به مکانی بروید که بتوانید سوار بر قایقی سنتی و چوبی شوید و یا در یک باغ جادویی قدم بزنید و عکس‌های زیبا بگیرید، باغ عمارت شاهی همان مکانی است که به دنبال آن هستید.

لازم است اشاره کنیم که برای ورود به این عمارت و باغ باید هزینه‌ای را به‌عنوان هزینه ورودی پرداخت کرده و از قبل نوبت رزرو کنید. این باغ عمارت فوق‌العاده در بزرگراه آزادگان، خیابان بسیج و در انتهای خیابان الماس واقع شده است؛ همچنین مناسب برای انواع سوژه‌ها و  عکس‌ها است و یکی از بهترین مکان های لاکچری تهران برای عکاسی به شمار می‌رود.

باغ عمارت شاهی

باغ ایرانی

از همان ابتدای ورود به باغ ایرانی، در سردر شرقی یا غربی این باغ می‌توانید یک قاب زیبا ثبت کنید. ورودی‌هایی که با استفاده از آجرها به‌صورت مشبک تزیین شده‌اند تا لوسترهای آبی و سبز، بتوانند فضای عکس‌های شما را قجری کنند. اگر لباس مناسبی را به همراه خودتان ببرید، می‌توانید در لابه‌لای درختان باغ ایرانی عکسی با حال و هوای سریال جیران ثبت کنید.

در ادامه باید بگوییم که این باغ دارای 11 بخش با نام‌های جالب است که هرکدام از آنها می‌توانند بهترین مکان های لاکچری تهران برای عکاسی باشند. بهشت یک و دو، خاطره، طبیعت، اسطوره، دورنگ، آرامش تنهایی، بی‌کرانگی، شعر و باغ درون نام این بخش‌ها هستند. باغ ایرانی کوشک بسیار زیبایی نیز دارد که می‌تواند خوش‌نشین لنز دوربین شما شود.

باغ ایرانی

پل طبیعت

بدون شک پل طبیعت از مهم‌ترین نمادهای شهر تهران است که آن را بر روی اتوبان مدرس بنا کرده‌اند. این پل پارک طالقانی را به پارک آب و آتش وصل می‌کند. جذابیت پل طبیعت، آن را در فهرست سازه‌های شاخص کلان‌شهر تهران قرار داده است. شما می‌توانید در هر سه‌طبقۀ این پل، سوژه‌ها و نماهای جالبی را برای عکاسی پیدا کنید.

بیشتر بخوانید

اگر قرار است عکس سلفی بگیرید، این پل پس‌زمینه‌ای جذاب برای عکس شما فراهم می‌کند و اگر هم برای ثبت تصاویر شهری آن جا باشید، بدون شک می‌توانید زاویه‌ای تماشایی را بیابید.

پل طبیعت

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران به‌عنوان بزرگ‌ترین باغ گیاه‌شناسی خاورمیانه در سال 1348 تأسیس شده است. جالب است بدانید که این باغ گیاه‌شناسی در فهرست 10 باغ گیاه‌شناسی برتر دنیا هم قرار دارد.

شما می‌توانید در این باغ بیش از 3 هزار گونه گیاهی که از نقاط مهم دنیا جمع‌آوری شده‌اند را تماشا نمایید و در کنار آن‌ها عکاسی کنید. بهترین زمان مراجعه به باغ گیاه‌شناسی ملی ایران و عکاسی در آنجا فصل‌های بهار و تابستان است. مساحت این باغ تقریباً 145 هکتار است و از بهترین مکان های لاکچری تهران برای عکاسی به شمار می‌رود.

باغ گیاه‌شناسی ملی ایران

کوچه تمدن

کوچه تمدن نیز جزو مکان‌های خاص عکاسی در تهران است. این لوکیشن فوق‌العاده جذاب در میدان فردوسی واقع شده و با بهره‌گیری از چترهای رنگارنگ و زیبا و حس و حال قدیمی خود، زیبایی شگفت‌انگیزی به عکس‌های شما می‌بخشد. اگر برنامه‌ای برای عکاسی  دارید، حتماً عکاسی در کوچه تمدن تهران را هم در برنامه‌تان بگنجانید.

کوچه تمدن

دیوار گرافیکی اکباتان

از جمله جذابیت‌های شهرک اکباتان تهران دیوار گرافیکی آن است که این هنرها به دست جوانان خوش‌ذوق و هنرمند ساکن در شهرک انجام شده‌اند. افرادی که به دنبال لوکیشن خرابه برای عکاسی در تهران هستند می‌توانند دیوار گرافیکی اکباتان را هم در نظر داشته باشند؛ چرا که این دیوارنگاره‌ها فرصت مناسبی را برای عکاسان و افراد علاقه‌مند به عکاسی فراهم کرده است.

دیوار گرافیکی اکباتان

پارک ساعی

همه جای پارک ساعی تهران حتی پل‌ها و پله‌های این پارک در زوایای خاصی ارزش قاب گرفتن دارند. برکۀ مصنوعی موجود در پارک ساعی نیز خانه ای برای پرندگان است؛ بنابراین در صورتی که به عکاسی از حیوانات و به‌خصوص پرندگان علاقه‌مند هستید، این پارک گزینه خوبی برای شما است.

مجسمه‌هایی از حروف الفبا هم در پارک ساعی وجود دارد که قطعاً سوژه جالبی برای عکاسی هستند.  این پارک دارای آب‌نمای موزیکال نیز است و خودتان می‌دانید که نورپردازی شبانه‌ آن تا چه حد می‌تواند فوق‌العاده باشد. به طور کلی با بازدید از پارک ساعی تهران می‌توانید هر نوع عکسی بگیرید از طبیعت گرفته تا عکاسی مدلینگ و…

پارک ساعی

جمع‌بندی

در جای‌جای شهر تهران، از مکان‌های لاکچری و لوکس گرفته تا خانه های متروکه در تهران برای عکاسی، می‌توان تصاویر زیبایی را به ثبت رساند. همان‌طور که متوجه شدید در این مطلب به معرفی 16 تا از مکان های لاکچری تهران برای عکاسی پرداختیم و برخی از مشخصه‌های آنها را برایتان بیان کردیم.

افراد علاقه‌مند به عکاسی می‌توانند به این مکان‌ها مراجعه کرده و علاوه بر بازدید از فضای بی‌نظیر آنها، تصاویر زیبایی را بگیرند. از این که تا آخر مقاله مکان های لاکچری تهران برای عکاسی همراهمان بودید، از شما تشکر می‌کنیم.