تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بام لند تهران

مرکز تجاری و تفریحی بام لند تهران یکی از مکان‌های پرجاذبه پایتخت است که در مجاورت دریاچه چیتگر واقع شده است. بسیاری از مردم تهران هنگامی که برای بازدید و استفاده از فضای دلنشین این دریاچه حضور می‌یابند، حتما سر به مجموعه تفریحی و تجاری بام لند می‌زنند تا با یک تیر دو نشان زده و در کنار تفریح به خرید نیز بپردازند.

بام لند تهران

اجاره روزانه خانه در تهران

این منطقه به عنوان یکی از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری تهران دارای امکانات رفاهی بسیاری است و همواره جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی متنوعی برای جلب نظر مردم در آن برپا می‌شود. اگر شما قصد خرید از یکی از معروف‌ترین مراکز خرید تهران و انجام تفریحات مناسب همچون قایق‌سواری و ماهیگیری و غیره در کنار خانواده و سایر دوستان خود را دارید، حتما سری به مجموعه بام لند بزنید. با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه شوید تا شما را با ویژگی‌های متمایز بام لند تهران با سایر مراکز خرید پایتخت بیشتر آشنا کنیم.

معرفی بام لند معروف‌ترین جاذبه تفریحی و گردشگری تهران

بام لند نام یک مجموعه تجاری و تفریحی است که اخیرا در نزدیکی دریاچه چیتگر (دریاچه شهدای خلیج فارس) ساخته شده و در مدت زمان کوتاه فعالیت خود توانسته نظر طرفداران بسیاری را جلب کند. این مجموعه جذاب، مدرن و شیک، دارای 12 ویلای دو طبقه مستقل است که برندهای تجاری ویژه‌ای را در کنار هم جمع کرده است. هر کسی که به این مرکز خرید مراجعه کند به هیچ عنوان دست خالی به خانه برنمی‌گردد.

اما در کنار جاذبه خرید از برندهای معتبر داخلی و خارجی معروف، سرگرمی‌ها و تفریحات بی‌نظیری نیز برای هر گروه سنی در بام لند تهران پیش‌بینی شده است تا لحظات خوشی را در کنار دوستان و خانواده خود ثبت و تجربه کنید. علاوه بر این‌ها کافه‌ها و رستوران‌های مشهور و پرطرفدار در این مکان با چشم‌انداز فوق‌العاده رو به دریاچه چیتگر وجود دارد که مدت زمان بازدید از بام لند را بریا شما خاطره‌انگیزتر خواهد کرد.

 مجموعه تفریحی و تجاری بام لند تهران با توسط دو معمار ایرانی با نام‌های مریم یوسفی و مرتضی ادیب ساخته شده است و تعبیه امکانات رفاهی به روز و معماری جذاب توانسته رضایت بسیاری از بازدیدکنندگان را جلب کند. طراحی این مجتمع چنان خاص و ویژه‌ است که در سال 2018 توانسته جایزه معماری ویژه در مسابقه بین‌المللی سالانه پریکس ورسیلز در بخش قاره‌ای آفریقا و غرب آسیا را برای طراحی خارجی کسب کند.

امکانات رفاهی بام لند تهران

مجموعه امکانات تفریحی و تجاری که در بام لند تهران گنجانده شده است در سطح ایده‌آلی قرار دارد و با هر سلیقه‌ای جور در می‎‌آید و نسبت به دیگر مراکز خرید موجود در تهران از کیفیت بالاتری برخوردار است. بازدیدکنندگان برای حضور در این مجموعه نیازی به پرداخت ورودی ندارند و فقط باید هزینه پارکینگ را متقبل شوند.

فروشگاه‌ها، کافه‌ها، رستوران‌ها و تفریحات بسیاری در این مرکز تجاری وجود دارد که برای استفاده هر گروه سنی از کودک، جوان و سالمند مناسب است. از جمله این امکانات رفاهی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران و کافی شاپ
  • صندوق امانات
  • آمفی تئاتر روباز
  • آسانسور و پله برقی
  • بوفه و پارکینگ
  • اینترنت مرکزی و وای فای رایگان
  • دوربین مداربسته، حراست و لابی‌من 24 ساعته
  • اطفای حریق خودکار، اعلام حریق دیجیتال، برق اضطراری
  • سرویس بهداشتی
  • اطلاعات بام لند
  • پارکینگ بام لند

بام لند تهران

اطلاعات ضروری درباره بام لند تهران

مجموعه بام لند تهران در منطقه 22 شهرداری و در نزدیکی دریاچه چیتگر ساخته شده و مساحتی بیش از ۶۰ هزار مترمربع دارد که از این میزان بیش از ۱۳ هزار مترمربع آن به فضای تجاری اختصاص داده شده است. بام لند نخستین مرکز خرید خطی ایران است که در فضای باز ساخته شده است و امروزه به عنوان یکی از جاهای دیدنی تهران شناخته می‌شود.

سبک معماری این مجموعه تلفیقی از معماری سنتی برگرفته از بادگیرهای یزد و ستون‌های تخت جمشید است و البته المان‌های مدرن و لوکس نیز در آن خودنمایی می‌کنند. البته این مجموعه چشم‌اندازی زیبا و دیدنی به سمت دریاچه چیتگر دارد.

هزینه ورودی بام لند تهران

جهت ورود به بام لند نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ای ندارید و استفاده از فضای داخلی و معماری جذاب و آن رایگان است. اما جهت استفاده از امکانات تفریحی بام لند باید بلیط تهیه کنید.

ساعت کاری بام لند

مجموعه تفریحی، گردشگری و تجاری بام ‌لند تهران همه روزه از ساعت 9 صبح تا ساعت 12 شب باز است.

راه‌های ارتباطی با بام لند

  • تلفن تماس بام لند: ۰۲۱-۴۰۴۴۳۰۳۴
  • وب‌سایت بام لند: ir
  • آدرس بام لند: تهران، انتهای اتوبان همت غرب، خروجی بلوار کاشانی، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند
  • پارکینگ بام لند: پارکینگ در بخش جنوبی این مجموعه در خیابان هوانیروز و بلوار صدف قرار دارد.

بام لند تهران

مسیر دسترسی به بام لند تهران

  • مسیر دسترسی به بام لند با ماشین شخصی: بازدیدکنندگانی که از مسیر کرج به سمت بام لند تهران می‌آیند، باید پس از عبور از جاده مخصوص کرج وارد اتوبان آزادگان شمالی و سپس اتوبان خرازی شوند تا در ادامه به بلوارهای کاشانی، موج و صدف برسند. البته علاوه بر این مسیر، می‌توانید در اتوبان ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ به سمت اتوبان شهید خرازی حرکت کنید و سپس با عبور از خروجی وارد ۴۵ متری کاشانی جنوب، میدان موج، خیابان موج و بلوار صدف شوید تا در نهایت خود را به مرکز خرید بام لند برسانید.
  • مسیر دسترسی به بام لند با مترو: بازدیدکنندگانی که قصد رفتن به بام لند با مترو را دارند، باید از طریق قطارهای خط صادقیه گلشهر، در ایستگاه مترو چیتگر پیاده شوند و در ادامه با اتوبوس شهرک شهید باقری به سمت بام لند بیایند. همچنین از طریق پایانه چیتگر نیز امکان سوار شن در تاکسی‌های خطی را دارید.
  • دسترسی به بام لند با اتوبوس: اتوبوس‌های پایانه آزادی به شهید باقری این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به‌راحتی به بام لند دسترسی پیدا کنید. البته باید در ایستگاه بلوار کاشانی پیاده شده و پس از چند دقیقه پیاده‌روی به بام لند برسید. گزینه دیگر استفاده از اتوبوس شهرک دریا در پایانه اتوبوس صادقیه است که برای حضور در بام لند و دریاچه چیتگر باید در ایستگاه جوزانی پیاده شوید.

مراکز خرید بام لند تهران

با حضور در مرکز تجاری بام لند خواهید دید که تعداد بی‌شماری از لوکس‌ترین و بهترین فروشگاه‌های مد و پوشاک، لوازم‌ خانگی، ساعت و جواهرات و غیره در آن کنار هم جمع شده‌اند و حتی توانسته‌اند نظر مشکل‌پسندان را نیز به سوی خود جلب کنند.

فروشگاه‌های این مجموعه در دو طبقه زیرهمکف و همکف واقع شدند که اغلب مغازه‌ها کالاهای با کیفیت و متنوعی از برندهای معروف دنیا اعم از آدیداس، ریباک، منگو، اسکچرز، OVS، کانی راش، اسکای اسکارف و سرژه و غیره برای مشتریان عرضه شده‌اند.

بام لند تهران

مجموعه تفریحات بام لند تهران

همان‌طور که پیشتر گفته شد، بام لند تنها یک مرکز خرید شیک و مدرن نیست بلکه با حضور در این مجموعه می‌توانید از امکانات تفریحات و سرگرمی‌های مختلفی استفاده کنید و لحظات خوشی را در کنار و خانواده و دوستانتان سپری کنید. البته در خیابان‌های بام لند می‌توانید شاهد اجرای موسیقی زنده، تئاتر خیابانی، جشن‌ها و پخش و اجرای دیگر برنامه‌های شبانه باشید. در ادامه برخی از تفریحات بام لند تهران را برای آشنایی شما بیان کرده‌ایم.

مجموعه وی آر لند

یکی از بخش‌های جذاب بام لند تهران، مجموعه وی آر لند است که در شرق دریاچه چیتگر و محوطه بام لند واقع شده است. در این مجموعه با زدن عینک واقعیت مجازی می‌توانید وارد محیط ۳۶۰ درجه شوید و از بالای قله‌های برفی اسکی کنید یا روی موج‌های دریا قدم بزنید. همچنین افرادی که عاشق هیجان هستند و می‌خواهند آدرنالین بیشتری را تولید کنند بهتر است سراغ اسکای فلایر (تاب زنجیری) بزرگی که در بخش تفریحی وی آر لند وجود دارد، رفته با پرواز در آسمان از چشم‌انداز مجموعه چیتگر لذت ببرند.

واقعیت مجازی زاویه در بام لند تهران

در بخش واقعیت مجازی زاویه بام لند بیش از 40 نوع بازی همچون تیراندازی وسترن، زامبی، غواصی زیر اقیانوس، ترن هوایی، ورزش اسکی وجود دارد که به صورت گروهی و فردی می‌توانید آنها را بازی کنید و آدرنالین خون خود را بالا ببرید.

شهر بادی بام لند

شهر بادی بام لند تهران طرفداران زیادی دارد و با پوشیدن لباس‌هایی مخصوص می‌توانید در بازی‌های جذاب دارت بادی، فوتبال حبابی و فوتبال صابونی شرکت و مسابقه بدهید.

  • بازی فوتبال صابونی: در زمینی به کف و آب آغشته شده است باید دو تیم 6 تا 8 نفره به مدت 15 دقیقه به بازی مهیج فوتبال بپردازند که سطح لغزنده زمین سبب سرخوردن آنها می‌شود.
  • بازی دارت بادی: این بازی نیز تلفیقی از فوتبال و دارت است و باید توپ‌ها را به سمت صفحه دارت پرتاب کنید تا امتیاز دریافت کنید.
  • فوتبال دستی انسانی: فوتبال دستی انسانی شبیه به فوتبال دستی است و فقط به جای آدمک‌های پلاستیکی باید انسان‌های واقعی قرار بگیرند و به صورت هیجان‌انگیزی به مسابقه بپردازید.
  • فوتبال حبابی بام لند تهران: فوتبال حبابی روی زمین چمن مصنوعی برگزار می‌شوند و یکی از ورزش‌های خنده‌دار، مهیج و سرگرم‌ کننده است. در این بازی، افراد دو تیم حباب‌های نرم و محکمی می‌پوشند که از بالاتنه تا سر را می‌پوشاند و در حین بازی به یکدیگر ضربه می‌زنند.

بام لند تهران

شهربازی سرپوشیده کیدز گاردن بام لند تهران

شهربازی کیدز گاردن جزو یکی از مدرن‌ترین شهربازی‌های تهران است که وسایل بازی زیادی برای شاد و هیجان کودکان 2 تا 5 ساله اعم از فوتبال دستی، ترامپولین، استخر توپ، سرسره، پل معلق، ماشین و موتور شارژی،  ایرهاکی، اتاق نقاشی روی صورت و غیره در آن پیش‌بینی شده است.

تشک پرش آزاد

تشک پرش آزاد یکی از تفریحات جدید بام لند است که توسط امیر بدری از رکوردداران پرش آزاد در جهان ایجاد شده است. این بازی برای کساتی که ترس از ارتفاع دارند، اصلاح مناسب نیست. برای استفاده از این تفریح باید از پله‌های چوبی عبور کنید و از ارتفاع زیادی خود را روی تشک بادی رها و سقوط کنید.

مجموعه ساحل شنی پرشین

مجموعه ساحل شنی پرشین نخستین ساحل شن بازی در تهران است که مخصوص کودکان در مجاورت دریاچه چیتگر مهیا شده است. در این محیط خانواده‌ها در کنار کودکان خود می‌توانند به ساخت مجسمه‌های شنی و مفرح و شادی بپردازند.

پیست دوچرخه‌ سواری بام لند تهران

یکی از مجموعه پرطرفدار در مرکز تفریحی و تجاری بام لند تهران، پیست دوچرخه‌سواری است که با امکان کرایه دوچرخه به علاقمندان این فرصت را می‌دهد تا مسیر 6 کیلومتری دورتادور دریاچه چیتگر را رکاب بزنند. البته کسانی که در دوچرخه‌سواری مهارت ندارند، می‌توانند با اجاره موتورهای چهارچرخ دور دریاچه را گشت بزنند.

پیست پاتیناژ بام لند

پیست پاتیناژ بام لند تهران به صورت حرفه‌ای یا مبتدی فرصتی را برای اسکیت روی یخ فراهم کرده است. البته امکان یادگیری و آموزش این رشته ورزشی نیز در بام لند وجود دارد.

قایق‌سواری در بام لند تهران

قایق سواری به صورت پدالی و موتوری از مجموعه تفریحاتی است که در دو اسکله دریاچه چیتگر قابل انجام است البته شنا در این دریاچه ممنوع است.

کلوپ ماهیگیری در بام لند

ماهیگیری در دریاچه چیتگر یکی از جذاب‌ترین تفریحات در اسکله بام لند است. کلوپ ماهیگیری این مجموعه با 32 جایگاه جزو یکی از لوکس‌ترین باشگاه ماهیگیری ایران به شمار می‌آید در آن انواع لوازم ماهیگیری اجاره داده می‌شود. البته امکان آموزش ماهیگیری و عضویت در کلوپ برای شما وجود دارد.

رستوران‌های معروف بام لند تهران

کسانی که به مرکز خرید بزرگ و شیک بام لند تهران مراجعه می‌کنند بعد از گشت‌زنی در بین فروشگاه‌های برندهای معروف، هر موقع احساس گرسنگی کنند می‎توانند در رستوران‌ها و کافه‌هایی که در این مجموعه وجود دارد، حضور یابند و انواع غذاها و نوشیدنی‌ها را سرو کنند.

  • رستوران‌های بین‌المللی بام لند: از جمله این نوع رستوران‌ها می‌توان از رستوران بی‌کباب (ترکی)، رستوران کوبابا، رستوران چیناباکس (چینی)، رستوران تومو، رستوران زاهد العراقی (عربی)، رستوران رومانا پلاس (ایتالیایی)، رستوران باب البحر (لبنانی)، رستوران هندی روتی، کشتی رستوران رویال لانژ (کافه رستوران شناور روی دریاچه چیتگر)، وارطان لند نام برد.
  • رستوران‌های ایرانی بام لند: از رستوران‌های معروف ایرانی می‌توان به دروازه طهرون، چلوکباب رفتاری، رستوران ته‌دیگ، چراغان و رستوران سماک اشاره کرد.
  • فست فودهای بام لند: در این بین مراکزی همچون مم‌مد استیک هاوس، باروژ، جوگریل، چیکن فکتوری، ، سالادبار ورف، برگر فکتوریرولینجا و نایابارا وجود دارند که بهترین فست‌فودها را برای مشتریان طبخ می‌کنند.
  • کافه های بام لند: از مهمترین و معروف‌های کافه‌هایی که در این مجموعه تفریحی و تجاری فعالیت دارند، می‌توان به ایلی کافه، بابا کافه، کافه بونو، آنتیکا کافه، بستنی ورف، کافه بالون رویایی، کافه باپاری، کافه رستوران لانجین، کافه رستوران ونوشک، کافه رستوران ویکولو، کافه رستوران بلک لانژ، کافه روژ، هایک، کافه دوکاتی، کافه شمرون، کافه لایم پلاس، کافه قمر، کافه آله و امیر شکلات اشاره کرد.

جاذبه‌های دیدنی و گردشگری اطراف بام لند

مجموعه بام لند تهران با وجود مراکز خرید متعدد، رستوران‌های متنوع و بازی و سرگرمی‌های بسیار می‌تواند یک روز شما را به طور کامل به خود اختصاص دهد. با این حال، وقتی به بام لند آمدید حتما به دیگر جاذبه‌های دیدنی و طبیعی اطراف آن نیز سری بزنید.

دریاچه چیتگر

دریاچه چیتگر یا دریاچه شهدای خلیج فارس جزو یکی از بزرگ‌ترین دریاچه‌های مصنوعی ایران است که امکان استفاده از تفریحات متنوعی اعم از دوچرخه‌سواری، پیاده‌روی، قایق‌سواری، سرزمین بازی و جایزه، کارتینگ، اسکیت هوایی، سافاری، سرسره سقوط آزاد، و رول گلایدر در آن وجود دارد تا اوقات خوشی را برای خود به ارمغان آورید.

پارک آبشار تهران

 پارک آبشار یکی از پارک‌های مصنوعی است که در تهران و در فاصله 7 کیلومتری بام لند واقع شده است. سبک باغبانی در این پارک برای بازدیدکنندگان جذاب خواهد بود. اگرچه آبشار این پارک مصنوعی است اما به لطف این آبشار، برکه‌های طبیعی به وجود آمدند که باعث حضور دوزیست‌ها در این منطقه کوهستانی شده است.

پارک جنگلی چیتگر

پارک جنگلی چیتگر در فاصله 7 کیلومتر بام لند قرار دارد که با 950 هکتار مساحخت جزو بزرگترین بوستان‌های جنگلی تهران به شمار می‌آید. این پارک مکانی مناسبی برای پیکنیک‌های خانوادگی، دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی است. این بوستان دارای یک کتابخانه، یک مجموعه با نام باغ راز هستی است که در آن بخش‌های اعم از گیاهان دارویی، برکه و مجموعه نگهداری پرندگان زینتی طاووس و قرقاوول، باغ پرتقال و درختان زیتون قابل مشاهده است.

باغ گیاه شناسی ملی

باغ گیاه شناسی ملی ایران با ۱۴۵ هکتار مساحت در اراضی چیتگر و دامنه جنوبی رشته کوه البرز واقع شده است. در این باغ انواع گیاهان بومی و غیربومی در فضاهای باز و گلخانه‌ای کشت می‌شوند. از این باغ به عنوان ذخیره ژنتیکی گیاهان در معرض خطر انقراض یاد می‌شود.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی اطراف بام بلند تهران می‌توان به شهربازی ارم، پارک جوانمردان، پارک باغ اناری و غیره اشاره کرد.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم تمام اطلاعات مورد نیاز درباره ظرفیت‌ها و امکانات رفاهی، تفریحی و تجاری بام لند تهران را برای شما بازگو کنیم تا بتوانید در فرصت مناسب به این مجموعه مراجعه کنید و اوقات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود صرف کنید.

مقالات بیشتری بخوانید