تور های تابستان 1403لحظه آخراجاره خودرو در دبی

بلیط استانبول پرفروش‌ترین بلیط هواپیما خارجی برای ایرانیان محسوب می‌شود. استانبول مقصدی ایده‌آل برای گردش و تفریح و خرید است و با فاصله کم از کشور ما و عدم نیاز به ویزا، دسترسی به آن راحت است. اما خرید مقرون به صرفه و به موقع بلیط استانبول راهکارهای خاص خود را دارد. اگر شما هم قصد سفر به این شهر زیبا را دارید، در ادامه؛ بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما به استانبول و همچنین همه شرایط حاکم بر بلیط‌های هواپیما این مسیر را بررسی می‌کنیم.

بهترین زمان خرید بلیط هواپیما استانبول

اجاره روزانه خانه در تهران

بهترین زمان سفر به استانبول

برای دانستن بهترین زمان سفر به استانبول، ابتدا باید بدانیم که هدف از سفر به این شهر چیست. در واقع استانبول یک مرکز تفریحی، رفاهی و همچنین یک پل ارتباطی بین اروپا و آسیا محسوب می‌شود. در ادامه انواع فصل‌های سفر را با اهداف متفاوت بررسی می‌کنیم.

بهترین زمان سفر ارزان به استانبول

اگر می‌خواهید در فصلی ارزان به استانبول سفر کنید، زمستان را انتخاب کنید. در این فصل به علت کاهش چشم‌گیر مسافر، بلیط هواپیما استانبول و همچنین هزینه خورد و خوراک و اقامت، تا سطح چشم‌گیری با کاهش مواجه می‌شود. همچنین خلوتی شهر باعث می‌شود تا بدون ترافیک بیشتر مقاصد دیدنی این شهر را مورد بازدید قرار دهید.

بهترین زمان سفر برای خرید

از اوایل ماه آگوست و میانه‌های تیر و مرداد ماه، حراج های تابستانه استانبول آغاز می‌شود. این حراج‌ها در اواسط ماه دسامبر و قبل از کریسمس هم وجود دارند که به بلک فرایدی معروف است. در این دو بازه زمانی حراج های استانبول شروع می‌شود و کالاها تا ۶۰ درصد شامل تخفیف می‌شود. بیشترین میزان سفر و خرید بلیط هواپیما تهران استانبول در این دو دوره حراجی اتفاق می‌افتد که برای همین موضوع بهتر است از قبل بلیط هواپیما خود را رزرو کنید.

همچنین بخوانید: بهترین زمان خرید بلیط هواپیما کیش

بهترین زمان خرید بلیط استانبول

بهترین زمان سفر برای تفریح و گردش

بهترین زمان سفر به استانبول برای گردش، پاییز و بهار است. در این دو فصل نه خبری از سرمای زمستان است و نه گرمای آزاردهنده تابستان. در این دو فصل استانبول بیشترین میزان گردشگر را تجربه می‌کند و انتظار یک سفر خلوت را نداشته باشید. همچنین این دو فصل گران‌ترین زمان سفر به استانبول است. در این زمان بلیط هواپیما به صورت فصلی از چند شهر ایران موجود می‌شود و برای مثال: می‌توان بلیط هواپیما شیراز استانبول را که در حالت عادی، روزهای خاصی از هفته موجود می‌شود را هر روز خریداری کرد.

بهترین زمان سفر برای حضور در فستیوال ها

فصل بهار اوج زیبایی استانبول است. در این فصل در اطراف شهر و همچنین جاهای مهم گردشگری آن فستیوال های مختلفی برگزار می‌شود. همچنین در اواخر تابستان و زمستان نیز این شهر شاهد فستیوال‌های مختلف است. لیست فستیوال‌های معروف استانبول به شرح زیر است.

  • فستیوال فیلم استانبول: جشنواره فیلم استانبول برای عاشقان سینما در ۱۶ تا ۲۷ فروردین است.
  • جشنواره موسیقی استانبول: فستیوال موسیقی استانبول برای عاشقان موسیقی و خوانندگی در ۲۱ خرداد تا ۹ تیر است.
  • جشنواره گل لاله استانبول: برای عاشقان گل در ماه اردیبهشت است.
  • فستیوال رنگ استانبول: فستیوال رنگ استانبول در شهریور ماه در لایف پارک استانبول برگزار می‌شود، از هیجان انگیزترین جشنواره‌های ترکیه است.

خرید بلیط هواپیما استانبول

بهترین زمان خرید بلیط استانبول

در هر فصلی که باشید، خرید بلیط استانبول قلق‌های خاصی دارد که با دانستن آنها می‌توان سفر با کیفیت‌تری را تجربه کرد. در ادامه به این نکات اشاره می‌کنیم.

روزهای وسط هفته

به طور معمول، روزهای وسط هفته بلیط‌های ارزان‌تری نسبت به روزهای آخر هفته دارد. دقت داشته باشید که روزهای وسط هفته برای سفر به استانبول از دوشنبه تا جمعه محسوب می‌شود و شنبه و یکشنبه معمولا قیمت بلیط استانبول گران‌تر است. همچنین اگر قصد خرید بلیط هواپیما در روزهای آخر هفته را دارید، بهتر است به دنبال بلیط سیستمی باشید.

ساعات ابتدایی روز

ساعات ابتدایی روز و بامدادها از قیمت مناسب‌تری برخوردار است. در این بازه زمانی با توجه به خلوت‌تر بودن فرودگاه، روند بازرسی قبل از پرواز سریع‌تر انجام شده و راحت تر سوار هواپیما می‌شوید. همچنین بیشترین بلیط‌های هواپیما اصفهان استانبول که به صورت لحظه آخری به فروش می‌رسد، در این بازه زمانی از روز قرار دارد.

ایام تعطیلات

اگر قصد سفر به استانبول در تعطیلات رسمی را دارید. یا در تعطیلات کریسمس می‌خواهید به استانبول سفر کنید، باید از حدود دو ماه قبل به فکر خرید بلیط هواپیما باشید. در روزهای منتهی به تعطیلات، قیمت بلیط افزایش زیادی خواهد داشت و گاها ممکن است بلیطی برای فروش باقی نمانده باشد.

بهترین زمان خرید بلیط استانبول

قیمت بلیط استانبول

برای دانستن قیمت بلیط استانبول، بهتر است اول نوع بلیط را معرفی کنیم و قیمت آن را بررسی کنیم.

قیمت بلیط سیستمی استانبول

بلیط سیستمی استانبول در طول سال با قیمت مشخصی عرضه می‌شود. این بلیط در ایام تعطیلات زود به فروش می‌رسد و بازه قیمتی آن در بیشتر مواقع ثابت است. در حال حاضر رنج قیمتی بلیط سیستمی استانبول از ۴ میلیون برای پروازهای اکونومی شروع می‌شود.

قیمت بلیط چارتری استانبول

بلیط چارتری استانبول دارای قیمت مشخص و همچنین قوانین کنسلی ثابت نیست. این بلیط در بازه زمانی پر مسافر یا “های-سیزن” با افزایش چشم‌گیر و همچنین در بازه زمانی کم مسافر یا ” لو-سیزن” با کاهش قیمت همراه است. قیمت بلیط چارتری در روزهای وسط هفته و ساعات ابتدایی روز کمتر است. اگر در فصلی که به استانبول می‌روید، مسافر زیاد نیست، برای خرید بلیط عجله نکنید تا ۱۴ روز پیش از سفر مهلت خرید خواهید داشت. رنج قیمتی بلیط چارتری استانبول از ۳ میلیون تومان در بازه ارزانی و تا ۱۶ میلیون تومان در بازه گرانی برای کلاس پروازی اکونومی شروع می‌شود.

قیمت بلیط لحظه آخری استانبول

بلیط‌های لحظه آخری در فاصله یک روز الی چند ساعت مانده به پرواز موجود می‌شوند و جزء ارزان‌ترین بلیط‌های هواپیما هستند. این بلیط‌ها که در واقع نوعی بلیط چارتری محسوب می‌شوند، غیر قابل استرداد‌اند و یکی از دلایل ارزانی این بلیط همین است. همچنین بلیط‌های لحظه آخری همیشگی نیست و برای سفرهای با برنامه قبلی مناسب نیستند. اما قیمت بلیط لحظه آخری بسیار مناسب است و از ۱ میلیون تومان برای کلاس پروازی اکونومی شروع می‌شود. می‌توان دید که قیمت این بلیط تقریبا با بلیط اتوبوس استانبول یکسان است.

جمع بندی

برای دانستن بهترین زمان خرید بلیط استانبول، اول شرایط بازه زمانی سفر را بسنجید و طبق موارد گفته شده بلیط هواپیما را تهیه کنید تا ارزان‌ترین نرخ بلیط را تجربه کنید. شما چگونه بلیط استانبول را خریداری می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.