تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

مناطقی از ایران که دارای اقلیمی گرم و خشک هستند، در فصل پاییز به‌عنوان بهترین مقاصد گردشگری برای سفر با قطار شناخته می‌شوند؛ زیرا مناطق گرمسیری در این فصل بهترین و مطبوع‌ترین شرایط آب‌‌وهوایی خود را دارند. علاوه بر این هزینه سفرهای پاییزی با قطار شامل خرید بلیط و رزرو هتل ارزان‌تر از فصل‌های پرمسافر مانند بهار و تابستان است. مسافران در هنگام سفر با قطار می‌توانند از جاذبه‌های دیدنی مسیر و تماشای قاب رنگارنگ طبیعت پاییزی لذت ببرند. در این مطلب تعدادی از بهترین مقاصد پاییزی برای سفر با قطار را معرفی خواهیم کرد.

بهترین مقاصد پاییزی برای سفر با قطار

در فصل پاییز با قطار به کدام شهرها سفر کنیم؟

بسیاری از مردم برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر ترجیح می‌دهند که در فصل پاییز و با استفاده از قطار به مسافرت بروند؛ زیرا بلیط قطار نسبت به هواپیما ارزان‌تر و از طرفی هتل‌ها نیز در این فصل با قیمت کمتری در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. از دیگری مزایای خرید بلیط قطار می‌توان به آرامش، امکان خوابیدن در قطار، عدم محدودیت بار، دسترسی راحت به قطار، تاخیر نداشتن قطار، لذت بردن از تماشای مسیر و غیره اشاره کرد. در ادامه با تعدادی از بهترین مقاصد سفر ریلی در فصل پاییز آشنا خواهید شد:

اجاره روزانه خانه در تهران

سفر به شهر مشهد پایتخت معنوی ایران

شهر مشهد یکی از پرطرفدارترین مقاصد پاییزی برای سفر با قطار است. با توجه به این که در این فصل مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی می‌شوند و تعداد مسافران کم‌تر می‌شود، مشهد در خلوت‌ترین حالت خود قرار می‌گیرد.

همچنین هزینه خرید بلیط قطار مشهد و رزرو هتل‌های این شهر نسبت به روزهای شلوغی مانند تعطیلات نوروزی ارزان‌تر و مقرون‌به‌صرفه است. مسافران در طول مسیر ریلی به مقصد مشهد می‌توانند از تماشای طبیعت بکر و زیبای پاییزی در شهرهایی مانند سمنان، نیشابور، شاهرود و غیره نهایت لذت را ببرند. هوای مشهد در فصل پاییز بسیار مطبوع و دلپذیر است؛ نه از گرمای طاقت‌فرسای تابستان و نه از سرمای وحشتناک زمستان خبری هست.

در مشهد علاوه بر حرم امام رضا (ع) جاذبه‌های گردشگری دیگری هم وجود دارد. از مهم‌ترین جاذبه‌های دیدنی مشهد در فصل پاییز می‌توان به مواردی مانند جتگل‌های طرقیه، آرامگاه نادرشاه افشار، باغ ملی، پارک ملت، جنگل جیغ، چالیدره، آرامگاه فردوسی، پارک کوهسنگی، سرزمین موج‌های آبی، مسجد گوهرشاد، آرامگاه پیر پالاندوز، پارک علمی پروفسور بازیما، موزه مردم شناسی و حمام مهدی‌قلی بیگ و غیره اشاره کرد.

سفر به شهر مشهد پایتخت معنوی ایران با قطار

سفر به شهر اصفهان شهر تاریخ و هنر ایران

یکی دیگر از مقاصد پاییزی جذاب و دیدنی برای سفر با قطار شهر تاریخ و هنر ایران یعنی اصفهان است. آب‌وهوای این شهر در فصل زیبای پاییز بسیار مطبوع، خنک و دل‌انگیز است. با خرید بلیط قطار اصفهان و اقامت در یکی از بهترین هتل‌های این شهر می‌توانید سفری خوب و به‌یادماندنی را تجربه کنید.

در مسیر ریلی نیز امکان تماشای مناظر دیدنی و زیبای شهرهایی مانند فیروز آباد، کاشان، جمکران؛ گرم آب، اسپیدات چاریسه و غیره وجود دارد. تعداد جاذبه‌های گردشگری اصفهان بسیار زیاد است.؛ به‌عنوان مثال کویر مرنجاب در اصفهان یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی در فصل پاییز است‌. در شب‌های این کویر می‌توان از زیبایی‌های آسمان پرستاره لذت برد.

از دیگر جاذبه‌های گردشگری اصفهان در فصل پاییز می‌توان مواردی مانند مقبره ابومسعود رازی، موزه عصارخانه شاهی، مسجد امام، میدان عتیق، کلیسای مینای مقدس، دریاچه نمک‌خور، مقبره میرعماد، پردیس سینمایی چهار باغ، موزه وانک، موزه هنرهای تزئینی، حمام علیقلی آقا و موزه تاریخ طبیعی را نام برد.

سفر به شهر شیراز شهر تاریخ، معماری، شعر و ادبیات

مقصد پاییزی بسیاری از افراد که به سفر با قطار علاقه‌مند هستند، شهر زیبای شیراز است.‌ این شهر در تمام ماه‌های فصل پاییز به‌ویژه در ماه مهر یکی از بهترین و پرطرفدارترین مقاصد گردشگری ایران به‌شمار می‌رود. هوای این شهر در پاییز بسیار دل‌انگیز و دوست‌داشتنی است. فالوده‌های خوشمزه شیرازو غذاهای محلی آن لذت سفر را برای مسافران دو چندان می‌کند.

بلیط قطار و رزرو هتل‌های شیراز در فصل پاییز با ارزان‌ترین قیمت در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. در مسیر ریلی شیراز، قطار از شهرهایی مانند مرودشت،‌ آباده، صفاشهر، اقلید و سعادت شهر عبور می‌کند‌.

اگر قصد دارید در فصل پاییز با قطار به شیراز سفر کنید، برای پاییزگردی بازدید از جاهای دیدنی مانند مسجد نصیرالملک، باغ ارم، باغ نارنجستان قوام، خانه زینب‌الملک بازار وکیل، تخت جمشید، روستای قلات، روستای دشتک و دشت ارژن را فراموش نکنید.

سفر به شهر یزد شهر بادگیرهای بلند و ساختمان‌های خشتی زیبا

شهر یزد نیز به‌عنوان دومین شهر تاریخی جهان در لیست بهترین مقاصد مقاصد گردشگری برای سفرهای پاییزی قرار می‌گیرد.‌ این شهر خشتی با نام سرزمین آفتاب و عروس کویر نیز شناخته می‌شود. هتل‌های یزد در فصل پاییز پذیرای تعداد زیادی گردشگر هستند که برای پاییزگردی به این شهر سفر کرده‌اند.

شب‌های پرستاره یزد، لهجه شیرین و دلنشین مردم این شهر، معماری منحصر به فرد و سقف‌های گنبدی خانه‌های آن برای گردشگران ایرانی و خارجی از جذابیت بالایی برخوردار است.‌

درصورت سفر به شهر تاریخی یزد در فصل پاییز، از جاذبه‌های دیدنی این شهر شامل مسجد جامع یزد، مجموعه امیر چخماق، آتشکده زرتشتیان، باغ دولت‌آباد، موزه آینه و روشنایی، خانه لاری‌ها،‌ خانه هنر، حمام خان، آب‌انبار 6 بادگیر، منار جنبان خرانق، قنات زارچ، کاروانسرای زین‌الدین، دخمه زرتشتیان، یخچال خشتی میبد، بوستان ناجی، میدان ساعت، بازارهای یزد، باغ ملی، شهربازی و غیره حتما بازدید داشته باشید.

خرید آنلاین بلیط قطار و رزرو هتل در سایت فلای تودی

خرید آنلاین بلیط قطار و رزرو هتل در سایت فلای تودی

در این مطلب چند مورد از بهترین مقاصد پاییزی ایران برای سفر با قطار را معرفی کردیم. اگر قصد دارید در فصل پاییز به شهرهایی مانند مشهد، اصفهان، شیراز و یزد سفر کنید و از جاذبه‌های دیدنی این شهرها بازدید داشته باشید، چند روز قبل از سفر برای خرید آنلاین بلیط و رزرو هتل در این شهرها به “سایت فلای تودی” مراجعه کنید.

فلای تودی به‌عنوان معتبرترین مرجع خرید آنلاین بلیط و رزرو هتل ایران شناخته می‌شود. فلای تودی در سال 1384 کار خود را شروع کرد و در طول این سال‌ها با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات گردشگری توانسته رضایت کامل مشتریان خود را به‌دست آورد. تیم پشتیبانی فلای تودی در تمام ساعات شبانه‌روز آماده است که پاسخگوی سوالات کاربران باشد و راهنمایی‌های لازم را به آن‌ها ارائه دهد.