تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

لذت قایق سواری در میان جنگل های آبی قشم!

قایق سواری به خودی خود یکی از تفریحات بسیار محبوب دنیا به شمار می آید حال تصور کنید در میان درختان بسیار زیبای جنگل حرای قشم، سوار بر قایق باشید و از دیدن مناظر بکر و بی نظیر هیجان زده شوید، در این نوشته ما قصد داریم در رابطه با این تفریح عجیب اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم، چنانچه قصد سفر به جزیره گردشگری قشم را دارید و از علاقمندان به تفریحات مهیج هستید مطالعه این مقاله را از دست ندهید و در ادامه با ما همراه باشید.

qeshm1

اجاره روزانه خانه در تهران

انبوه ترین جنگل های آبی ایران در قشم

جزیره قشم یکی از قطب های گردشگری موجود در جنوب کشور ایران است که در سال های اخیر مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری قرار گرفته و افراد زیادی با gheshm tour (تور قشم) به این جزیره زیبا سفر می کنند و از جاذبه های گردشگری منحصر به فردش بازدید به عمل می آورند. جنگل های حرا یکی از زیبا ترین و در عین حال عجیب ترین دیدنی های قشم است، این جنگل ها در واقع انبوه ترین و بزرگ ترین جنگل های آبی موجود در ایران می باشند.
جنگل های حرای قشم در میان آب های شور خلیج فارس شکل گرفته اند و جالب است بدانید که این دسته از جنگل ها نه تنها در ایران بلکه در کل جهان از گونه های منحصر به فرد محسوب می شود و شما نظیر این جنگل ها را در نقاط بسیار محدودی از کره زمین می توانید مشاهده کنید.
شاید برایتان سوال شود که این درختان چگونه در آب شور زندگی می کنند؟ نکته شگفت انگیزی که در رابطه با جنگل حرا قشم وجود دارد این است که این جنگل همانند یک کارخانه شیرین سازی آب عمل می کند و بدین صورت به حیات خود در دل آب های شور ادامه می دهند.
نکته جالب دیگری که در رابطه با جنگل های حرای قشم وجود دارد این است که این جنگل بیش از 22 هزار هکتار وسعت دارد، این امر در حالیست که تنها 15 میلیون هکتار جنگل حرا در جهان وجود دارد.

qeshm

قایق سواری در جنگل حرا قشم

اگر قصد سفر با تور قشم لحظه آخر را دارید در نظر داشته باشید که جنگل حرا علاوه بر اینکه مکانی دیدنیست از تفریحات جزیره قشم نیز به شمار می آید و شما می توانید با مراجعه به محل قرار گیری این جنگل ها از امکانات تفریحی منطقه استفاده نمایید، برخی از این تفریحات عبارتند از عکاسی، خرید از بازارچه محلی، بازدید از پرندگان مهاجر (در فصول خاص) و از همه مهمتر قایق سواری.
قایق سواری در واقع محبوب ترین تفریح موجود در جنگل های حرای قشم می باشد، باید بدانید که قایق سواری در جنگل های حرا می تواند به یکی از منحصر ترین خاطرات شما از سفر به قشم باشد، قایقران ها شما را به میان درختان در میان آب های دریا می برند و لمس این طبیعت بکر از نزدیک حس بی نظیری به شما خواهد داد.
لازم به ذکر است که ظرفیت قایق های این منطقه 6 نفر است و هزینه قایق سواری در جنگل حرا قشم به ازای هر گردشگر 150000 ریال می باشد، همچنین بد نیست بدانید که گردشگران تور قشم می توانند با پرداخت 900000 ریال قایق را به صورت دربست کرایه نمایند.

qeshm2

چگونه به جنگل حرا قشم برویم؟

تا این بخش از مقاله با جنگل حرا قشم و زیبایی هایش تا حدودی آشنا شدیم، حال در این قسمت به ارائه اطلاعات بازدید از این جاذبه دیدنی خواهیم پرداخت، پس اگر از گردشگران تور لحظه آخر قشم هستید مطالعه این بخش را از دست ندهید.
مسیر دسترسی به جنگل حرا قشم: چنانچه با تور به جزیره قشم سفر می کنید می توانید از تور لیدر خود بخواهید که برنامه بازدید از جنگل حرا را برایتان در نظر بگیرد، در این صورت می توانید با استفاده از امکانات حمل نقل تور خود را مستقیماً به منطقه جنگل حرا برسانید، اما در صورتیکه به صورت شخصی سفر کرده اید باید بدانید که برای بازدید از جنگل های حرا می توانید به یکی از مکان های زیر مراجعه نمایید:
– اسکله سهیلی
– بندر لافت
– روستای طبل
لازم به ذکر است که بخش قرار گرفته در اسکله سهیلی بسیار دیدنی تر از سایر مکان ها می باشد و اغلب گردشگران تفریح در اسکله سهیلی را انتخاب می کنند.
گردشگران تور قشم باید توجه داشته باشند که بهترین زمان بازدید از جنگل های حرا فاصله زمانی آبان تا اردیبهشت می باشد، همچنین بد نیست بدانید که در منطقه جنگل حرا قشم امکان اسکان برای گردشگران فراهم شده است و شما می توانید در صورت تمایل در جوار این جنگل های شگفت انگیز اقامت نمایید.
سخن آخر
تا کنون باید متوجه شده باشید که جنگل حرا یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری موجود در قشم می باشد، این جنگل منحصر به فرد در تاریخ 25 شهریور 1361 در میان آثار ملی ایران ثبت شده است، در رابطه با اهمیت این جنگل ها باید بدانید که این مجموعه در لیست آثار جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، پس به هنگام بازدید از جنگل نهایت دقت را داشته باشید تا از آسیب به این منطقه محیط زیست جلوگیری شود.
ضمن تشکر بابت همراهی شما دوستان عزیز، امیدواریم این مقاله اطلاعاتی کامل و کافی در رابطه با جنگل حرا قشم در اختیارتان قرار داده باشد، برای مطالعه مقاله های مشابه در رابطه با جاذبه های گردشگری ایران و جهان می توانید به سایت لحظه آخر به آدرس https://lahzeakhar.com/ مراجعه نمایید.