تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

همان‌طور که می‌دانید سیزده بدر یکی از جشن‌های نوروزی ایرانیان محسوب می‌شود که در تقویم‌های رسمی ایران جزء تعطیلات رسمی می‌باشد. بسیاری از ایرانیان اعتقاد دارند که برای خروج نحسی از خانه، روز ۱۳ بدر را باید در طبیعت سپری کنند؛ از این رو یکی از سؤالات مهمی که در این روز برای تهرانی‌ها پیش می‌آید این است که تهران سیزده بدر کجا بریم؟ و یا بهترین پارک‌های تهران برای سیزده بدر کدام‌اند؟ در این مطلب قصد داریم به چنین پرسش‌هایی پاسخ دهیم. پیشنهاد می‌کنیم که برای تجربه یک ۱۳ بدر خاطره‌انگیز، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

پارک جنگلی کوهسار تهران

پارک جنگلی کوهسار تهران یکی از مکان‌های گردشگری شهر تهران است. این پارک در قسمت شمال غربی تهران و به دور از شلوغی شهر قرار گرفته است. در این پارک می‌توانید به همراه خانواده خود لذت ببرید و یک روز بینظیر را برای خود به ارمغان بیاورید.

اجاره روزانه خانه در تهران

با توجه به فضای سبز و فوق‌العاده‌ای که در این پارک وجود دارد در این مکان می‌توانید ورزش کنید و از آرامش آن استفاده کنید. شما می‌توانید از طریق بزرگراه آبشناسان خود را به این پارک برسانید.

پارک جنگلی کوهسار تهران

پارک آب و آتش

پارک آب و آتش یکی از نام آشناترین پارک‌های تهران به حساب می‌آید. پارکی که در گذشته بسیاری از افراد آن را با مشعل‌های بزرگ دور و اطرافش و آبنمای متفاوت آن می‌شناختند. ولی اگر این روز‌ها گذرتان به شهر تهران و پارک آب و آتش افتاد، به غیر از عکاسی بر روی پل طبیعت، می‌توانید سری به آسمان نما و فانوس دریایی آن هم بزنید و یا اسکیت سواری کنید.

پارک آب و آتش

پارک جنگلی چیتگر

بدون هیچ تردیدی، پارک جنگلی چیتگر از پارک‌های بی‌نظیر تهران محسوب می‌شود که در بخش غربی پایتخت واقع شده است. از امکانات این پارک می‌توانیم به پیست دوچرخه سواری، زمین بازی، پارکینگ، کافی شاپ، رستوران، چادر‌های اقامتی، سالن اجتماعات و… اشاره کنیم.

بیشتر بخوانید

شما می‌توانید با بازدید از پارک جنگلی چیتگر، از مناظر سرسبز و زیبای این پارک نهایت لذت را ببرید و یک ۱۳ بدر فوق‌العاده را در کنار خانواده یا دوستانتان برای خود رقم بزنید. علاوه بر این، در این پارک دریاچه‌ای وسیع و حیرت‌انگیز وجود دارد که شما می‌توانید از ورزش‌های آبی آن مانند قایق سواری استفاده نمایید و از منظره آرامش‌بخش و چشم‌نواز آن نیز لذت ببرید.

پارک جنگلی چیتگر

دربند

یکی از بهترین پیشنهاد‌های ما برای افرادی که می‌پرسند تهران سیزده بدر کجا بریم؟ دربند است؛ دربند تهران منطقه‌ای کوهستانی و خوش‌آب‌و‌هوا در شمال تهران می‌باشد که از اصیل‌ترین مناطق پایتخت هم محسوب می‌شود. دربند در زمان‌های گذشته روستایی ‌ییلاقی و کوچک بود که ساکنان آن را کشاورزان و باغداران تشکیل می‌دادند.

امروزه این منطقه تبدیل به یکی از معروف‌ترین مسیر‌های کوهنوردی شمال تهران شده است. رستوران‌ها و کافه‌های دربند بر فراز صخره‌های کوهستانی قرار گرفته‌اند و چشم‌اندازی بسیار جذاب از طبیعت اطراف دارند. جریان رودخانه دربند در میان کافه‌ها و مسیر کوهستانی این محله حال و هوایی خاص به این منطقه می‌بخشد و منجر به خنکی آب و هوا شده است.

در نظر بگیرید که امکان اتراق در طبیعت در منطقه دربند وجود ندارد و این محله مناسب برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی و کوهنوردی است. البته باید اشاره کنیم که مسیر تله سیژ دربند برای استفاده آن دسته از گردشگرانی تعبیه شده که تمایلی به کوهنوردی ندارند.

دربند

بام تهران

بام تهران یک منطقه‌ی خوش آب و هوا و مشرف به شهر تهران است که در ارتفاعات شمال پایتخت واقع شده و مورد توجه اغلب شهروندان تهرانی قرار دارد. بام تهران در محدوده بین ورودی مجموعه تفریحی و ورزشی توچال و انتهای خیابان ولنجک قرار گرفته و به همین علت دسترسی خوبی به امکانات ورزشی و تفریحی این مجموعه دارد.

در روز سیزده بدر نیز بسیاری از گردشگران تهرانی به بلندای بام تهران ‌می‌روند تا در این منطقه به تماشای چشم‌انداز پایتخت بپردازند. ترامپولین، بانجی جامپینگ، بگ جامپینگ، سینمای پنج بعدی، زیپ‌لاین و سورتمه تهران مهمترین از تفریحات و ورزش‌های در دسترس در بام تهران هستند.

لازم است اشاره کنیم که برای دسترسی به بام تهران باید از سمت بزرگراه چمران در مسیر شمال به خیابان یمن و بعد خیابان ولنجک بروید. بام تهران در انتهای این خیابان واقع شده است.

بام تهران

پارک جمشیدیه تهران

پارک جمشیدیه تهران برای افرادی که می‌پرسند تهران سیزده بدر کجا بریم؟ یکی از بهترین گزینه‌ها است. این پارک جزء قدیمی‌ترین پارک‌های بخش شمال تهران با مجسمه‌های سنگی زیبا و کف سنگ فرش است و به دلیل قرارگیری در پای کوه‌ها، آب و هوایی خنکتر از سایر مناطق تهران دارد.

بیشتر بخوانید

در صورت رفتن به پارک جمشیدیه تهران خودتان را برای پله‌های فراوان و گذر از سربالایی آماده کنید. امکانات رفاهی مناسبی در این پارک وجود دارد؛ ولی تراکم آن‌ها در مقایسه با دیگر پارک‌های نو ساز تهران کمتر است. در عوض طبیعتی متفاوتتر دارد و درختان آن سر به فلک کشیده هستند. مساحت پارک جمشیدیه حدود ۶۹ هزار متر مربع است.

پارک جمشیدیه تهران

پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لَویزان از بهترین پارک‌های جنگلی تهران و بخش شمیرانات محسوب می‌شود که در قسمت شمال شرقی پایتخت واقع شده است. این پارک جنگلی از شرق به شهرک‌امید، باغ پرندگان، از غرب به ده لویزان، از شمال به بزرگراه شهید بابایی و از جنوب نیز به شمس آباد محدود می‌شود.

این پارک در ۱۳ کیلومتری مرکز شهر تهران قرار گرفته و بزرگترین فضای سبز شهر تهران هم به حساب می‌آید. شما در صورت بازدید از آن می‌توانید اوقات خوشی را سپری کنید.

پارک جنگلی لویزان

ژوراسیک پارک تهران

ژوراسیک پارک یا بوستان دایناسور‌های متحرک، یک بوستان تفریحی گردشگری و آموزشی است که در سال ۱۳۹۳ از آن بهره‌برداری شده. مساحت کل ژوراسیک پارک تهران حدود ۳۰۰۰۰ متر مربع است که در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور وجود دارد.

در این پارک روش زندگی و خوراک دایناسور‌ها به همراه زندگی نامه آن‌ها به نمایش گذاشته شده و ابعاد دایناسور‌ها نیز به صورت واقعی طراحی شده‌اند. دایناسور‌هایی که در پارک ژوراسیک قرار گرفته‌اند را کاملاً طبیعی طراحی کرده‌اند به طوری که دست و پای آن‌ها حرکت می‌کند و حتی پلک می‌زنند؛ همچنین یک تخم دایناسور که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل بازمی‌گردد هم طراحی شده است.

ژوراسیک پارک تهران

لواسان

دهکده لواسان منطقه‌ای‌ییلاقی، مشهور و محبوب در سمت شرق تهران است. آبشار ناران، دریاچه لتیان، رودخانه جاجرود، روستای برگ جهان و دشت گل و چمنزار از جاذبه‌های طبیعی این منطقه هستند.

بیشتر بخوانید

لواسان با آب و هوای دلچسب و طبیعت زیبا، آن هم در فصل بهار، بهترین مقصد برای تور سیزده بدر تهران است. در نظر داشته باشید که با اجاره سوئیت و ویلا در لواسان مشکل اقامت نخواهید داشت.

لواسان

درکه تهران

در ادامه مقاله تهران سیزده بدر کجا بریم؟ باید بگوییم که درکه جزء مقاصد بسیار جذاب طبیعت‌گردی تهران محسوب می‌شود که علاوه بر روز ۱۳ بدر در دیگر روز‌های سال هم، علاقمندان اقدام به پیاده‌روی و کوهنوردی در این مکان کرده و لحظات خاطره‌انگیزی را تجربه می‌کنند. این منطقه در کوهپایه شهر تهران قرار گرفته که از آب و هوای مطبوع و معتدل و طبیعت چشم‌نوازی برخوردار است.

در این منطقه امکاناتی همچون سفره خانه‌های سنتی، رستوران‌های محلی، کافی شاپ، سرویس بهداشتی و… به منظور رفاه حال گردشگران و بازدیدکنندگان ایجاد شده است که شما می‌توانید با رفتن به این منطقه در آرامش و لذت کامل ۱۳ بدر خود را سپری کنید و از سایر جاذبه‌های این منطقه مانند قلعه کلاغ چین، بنای امامزاده سید محمد والی، جنگل کارا و چشم انداز زیبا دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید.

علاوه بر این‌ها در مسیر صعود به ارتفاعات درکه صدای آرامش‌بخش رودخانه به گوش می‌رسد و طبیعت بهاری آن هم یک روز خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان می‌آورد.

درکه تهران

توچال

در پاسخ به افرادی که می‌پرسند تهران سیزده بدر کجا بریم؟ باید بگوییم که توچال یکی از بهترین مناطق گردشگری تهران محسوب می‌شود. دامنه جنوبی البرز به کوهستان توچال مشهور شده و میعادگاه مهمی برای ورزشکاران و کوه نوردان شهر تهران است.

پررفت و آمدترین و معروفترین پناهگاه‌های توچال عبارتند از: کلک چال، اسپید کمر، شیرپلا، شروین، توچال و پلنگ چال که همگی آن‌ها مشرف به تهران‌اند. تله‌کابین به عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری این منطقه دارای بالابر صندوقی بوده و پیست توچال هم تنها مکان قابل اسکی روی برف این منطقه به حساب می‌آید.

توچال

روستا‌های وردیج و واریش

وردیج و واریش روستا‌هایی در قسمت شمال غربی شهر تهران هستند و جزء زیباترین مقاصد طبیعت‌گردی داخل پایتخت محسوب می‌شوند. این روستا‌ها هر ساله در طول روز‌های عید نوروز و مخصوصاً روز ۱۳ بدر از گردشگران فراوانی میزبانی می‌کنند. این روستا‌ها در بین کوهستان‌های منطقه کن و سولقان واقع شده‌اند و فضای اطراف آ‌ن‌ها ظرفیت بسیار خوبی برای طبیعت گردی و کوهنوردی دارند.

باغ‌های سرسبز روستا‌های وردیج و واریش بسیار مناسب برای اتراق در طبیعت هستند؛ ولی در نظر بگیرید که بسیاری از باغ‌های این روستا‌ها مالکان شخصی دارند و شما مجوز ورود به آن‌ها را ندارید. مسیر دسترسی به روستا‌های وردیج و واریش از کوهستان‌هایی می‌گذرد که با نام «دامنه ارواح سنگی» مشهور هستند. علت این نام‌گذاری هم اشکال عجیب صخره‌ها و سنگ‌های این کوه‌ها است.

خوشبختانه باید بگوییم که بازدید از روستای وردیج هزینه‌ای ندارد؛ ولی برای ورود به روستای واریش باید در فاصله ۴ کیلومتری از این روستا هزینه ورودی پرداخت کنید. امامزاده بی‌بی زرین‌قمر و ارتفاعات پهنه حصار از بهترین جاذبه‌های این روستا‌ها هستند.

روستا‌های وردیج و واریش

جمع‌بندی

همانطور که متوجه شدید، در این مطلب سعی کردیم به بهترین نحو به سؤالات شما درباره تهران سیزده بدر کجا بریم؟ یا سیزده بدر ۱۴۰۳ کجا بریم؟ پاسخ دهیم و مکان‌های بینظیر تهران برای ۱۳ بدر را برای شما عزیزان معرفی کنیم؛ تا شما عزیزان بتوانید در این روز از بهار، خاطرات فوق‌العاده‌ای را در کنار خانواده و دوستانتان ثبت کنید. از این که تا انتهای مقاله تهران سیزده بدر کجا بریم؟ همراه ما بودید، از شما متشکریم. امیدواریم که از مطالعه مطلب فوق لذت و بهره کافی را برده باشید.