تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

شاید شما هم مانند بسیاری از افراد، اعتقاد داشته باشید که همه ما به‌عنوان یک ایرانی، لازم است ایران را به اندازه کافی گشته باشیم. هر چند، سفر به تمام شهرها و روستاهای کوچک و بزرگ ایران، بسیار وقت گیر و تقریبا ناممکن است؛ اما اگر بخواهید برخی از شهرها را در لیست گردش سالانه خود قرار دهید، بی‌شک اردبیل انتخابی درست و هیجان‌انگیز خواهد بود که ایرانی‌بودن شما، بازدید و گشت و گذار در این شهر را طلب می‌کند. اگر بدانید ایران‌گردی در شهر اردبیل می‌تواند تا چه اندازه رویایی باشد، همین حالا با خرید بلیط اردبیل تهران و جمع و جورکردن وسایلتان، راهی سفر می‌شوید و این تجربه ماندگار را به خودتان هدیه می‌دهید. در ادامه، می‌خواهیم به شناخت بهتر این شهر 8000 ساله و چگونگی خرید ارزان‌ترین بلیط اردبیل تهران بپردازیم.

جاذبه‌های اردبیل، شهر عسل ایران

اجاره روزانه خانه در تهران

 

اردبیل، زیر ذره بین تاریخ و جغرافیا

اگر بخواهیم به شکلی مختصر و مفید از تاریخ و قدمت اردبیل حرف بزنیم، باید بگوییم که این شهر، در حاشیه جاده ابریشم، سن و سالی 3000 ساله دارد و تمام شهرهای این استان به علت قرارگرفتن اردبیل مرکزی در محل گذر بسیاری از کاروانسراهای نظامی و تجاری و احداث کاروانسراهای جدید، از رونق اقتصادی برخوردار بوده‌اند.

در طول تاریخ، بسیاری از پادشاهان، اردبیل را قرارگاه خود ساختند. علاوه‌بر آن، افرادی مثل شیخ صفی‌الدین اردبیلی، موسس فرقه صفویه، در این شهر شروع به فعالیت کرد و در همین شهر هم به خاک سپرده شد. به‌طور کلی، مرکز آذربایجان غربی، یکی از شهرهای باستانی و تاریخی ایران است که گشت و گذار در آن، فرصت آشنایی و پیوستگی بیشتر ما با تاریخ و خاک کشورمان را به ما هدیه می‌دهد.

به لحاظ جغرافیایی، اردبیل دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد است. این شهر در شمال غربی فلات ایران واقع شده و مهم‌ترین ارتفاعات آن، کوه‌های سبلان و تالش هستند. همچنین، این شهر در نزدیکی مرز جمهوری آذربایجان، 220 کیلومتری شهر تبریز و 580 کیلومتری شهر تهران قرار دارد که جاذبه‌های طبیعی آن، به خوبی جاذبه‌های تاریخی‌اش می‌تواند شما را مجاب کند که با خرید بلیط اردبیل تهران و سفر تابستانه به این شهر، فرصت خلق تجربه‌های جدید را داشته باشید.

دیدنی‌های شهر مقدس

از نظر لفظی و به زبان اوستایی، «ارد» به معنی تقدس و «ویل» به معنی شهر است. بنابراین، از نظر لفظی، اردبیل یعنی شهر مقدس. پیش‌از سفر به شهر مقدس و خرید بلیط اردبیل خوب است به برخی از دیدنی‌های زیبا و هیجان انگیز آن اشاره کنیم که شناخت آن‌ها می‌تواند رابطه مستقیمی با بیشترشدن رغبت شما برای سفر به این شهر داشته باشد.

دریاچه شورابیل

از زیباترین مناظر طبیعی شمال غربی ایران که که مسیر پیاده‌روی سلامت آن، طولانی‌ترین جاده تندرستی در ایران است، دریاچه شورابیل است که در هر فصل سال، بازدید از آن جذابیت خاص خودش را دارد.

آرامگاه شاه اسماعیل

یکی از جاهای دیدنی اردبیل، که در فهرست میراث جهانی یونسکو و آثار ملی ایران ثبت شده، آرامگاه شیخ صفی‌الدین اردبیلی است که به علت فرم خاص معماری آن که در اتاقی در ابعاد 2.5 در 3.5 متر طراحی شده، بسیار مشهور است.

دریاچه نئور

دریاچه نئور در دامنه کوه‌های تالش و در منطقه‌ای سردسیر و پربارش واقع شده است. اگر از علاقه مندان به طبیعت‌های بکر و سرسبزی که از آسیب ساختمان سازی و آلودگی‌های محیطی زیستی دور مانده‌اند، هستید، بازدید از دریاچه نئور می‌تواند یکی از دلایل سفرتان به اردبیل باشد.

جاذبه های اردبیل

بازار بزرگ اردبیل

این بازار سرپوشیده که یادگار قرن هفتم و هشتم هجری است، از دیدنی‌های مهم اردبیل به‌شمار می‌رود که برخی از بخش‌های آن مانند بازار قیصریه با پویایی و معماری خاص خودش، خاطرات بی‌نظیری را برای مسافران به‌وجود می‌آورد.

پل معلق مشگین شهر

امکان ندارد نام استان اردبیل را شنیده باشید و دلتان نخواسته باشد که پس‌از تهیه بلیط اردبیل تهران، برای یک بار هم که شده روی طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه قدم نزنید. ارتفاع این پل 80 متر و طول آن 365 متر است و شما با بازدید از این پل، می‌توانید از فرصت‌های تفریحی مثل زیپ لاین، بانجی جامپینگ و پارگلایدر به‌خوبی استفاده کنید و از آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

پل معلق مشگین شهر

پیست اسکی آلوارس

بزرگ‌ترین پیست اسکی ایران به قدری خاص و منحصر‌به‌فرد است که می‌تواند شما را مجاب کند اوقاتی از سفرتان به اردبیل را در بخش‌هایی از دامنه‌های مرتفع سبلان بگذارنید که حتی در تابستان هم از برف بی‌نصیب نمی‌ماند.

خرید بلیط اردبیل تهران و بازدید از شهر مقدس با فلای تودی

همان‌طور که گفته شد، اردبیل یکی از بهترین مقاصد برای گردشگرانی است که قصد دارند ایران را بگردند؛ چراکه این شهر، به قدری از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی فراوان و متنوع برخوردار است که به مسافران اجازه نمی‌دهد در طول سفر چند روزه خود مجبور شوند از جایی تکراری یا جاذبه‌های مشابه یکدیگر بازدید کنند. همچنین، صنایع دستی معروف اردبیل مانند گلیم مشهور اردبیل، فرش بافی، ملیله کاری، آبگینه و صنایع دستی چرمی اردبیل که توسط مردمی مهربان و دوست داشتنی تهیه شده است، شما را به سفر به این استان، خرید بلیط اردبیل تهران و همچنین رزرو هتل تهران ترغیب می‌کند.

فلای تودی، به عنوان مرجع خرید ارزان‌ترین بلیط هواپیما از 900 ایرلاین و رزرو بیش‌از 1.5 میلیون هتل در سراسر دنیا با پشتیبانی 24 ساعته خود، شرایطی را برای شما گردشگران فراهم کرده است که بتوانید در خرید بلیط اردبیل تهران، به بهترین شکل و با صرفه‌جویی در زمان و هزینه، اولین قدم محکم را در جهت خلق خاطره‌ای به یاد ماندنی از این سفر بردارید.