تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی رازمیان

در این مطلب از وب سایت گردشگری هم اقلیم شما را با جاهای دیدنی رازمیان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر کوچک در استان قزوین در ادامه همراه ما باشید.

قزوین یکی از ۳۱ استان ایران است که در بخش شمال غربی کشور واقع شده‌ است. این استان با دارا بودن تنها ۱ درصد از مساحت کشور نزدیک به ۸ درصد در اقتصاد و تولیدات ایران نقش دارد. این استان از استان‌های تاریخی ایران بوده و آثار باستانی زیادی را در خود جای داده‌ است، به‌ طوریکه ۱۱ درصد از آثار تاریخی ملی ثبت شده کشور در استان قزوین قرار دارد و از این نظر رتبه نخست را در ایران دارد. بهترین سوغاتی این استان انواع شیرینی های خانگی، باقلوا و غذاهای سنتی می باشد.

اجاره روزانه خانه در تهران

رازمیان یکی از شهرهای بسیار زیبای استان قزوین می‌باشد. شهر رازمیان در استان قزوین و مرکز بخش رودبار الموت غربی و در 55 کیلومتری قزوین قرار دارد. شهر رازمیان را شهر خوشه‌های طلایی می‌نامند. برای این که در این منطقه بسیار حاصلخیز شغل اصلی کشاورزان منطقه برنج کاری می‌باشد؛ و این منطقه سهم بسزایی در تولید برنج استان قزوین را دارد. آب و هوای این منطقه معتدل کوهستانی و در ارتفاعات در بیشتر مواقع مه آلود است.

دیدنی های رازمیان

دژ لمبسر

دژ لمسر قلعه مستحکم اسماعیلیان در ۳ کیلومتری شمال شرقی شهر رازمیان – مرکز بخش رودبار الموت غربی – قرار دارد. دره‌های عمیق نینه رود و لمه دسترسی به آن را از شرق و غرب غیرممکن ساخته‌اند و تنها از دو دروازه شمالی و جنوبی می‌توان به دژ وارد شد. شیب کوه که از شمال به جنوب کشیده شده و اختلاف دو سطح آن به ۱۵۰ متر می‌رسد حدود ۴۸۰ متر طول دارد و پهنای قلعه بیش از ۱۹۰ متر است، این موارد شرایط استثنایی برای دژ به وجود آورده که موجب تسخیر ناپذیر خواندن این قلعه شده‌ است. تاریخ ساخت بنای اصلی این قلعه را به دوران قبل از اسلام نسبت می دهند.

جاهای دیدنی رازمیان
جاهای دیدنی رازمیان

امامزاده اسماعیل (ع)

آستان امامزاده اسماعیل (ع) در در روستای فلار واقع شده است. بنای ساختمان آستان در حدود 100 متر مربع با نمای آجر سه سانتی کوره ای بوده و گنبد آن شلجمی می باشد که در محوطه ای بالغ بر 1000 متر مربع واقع گردیده است امکاناتی مانند حسینیه، زائرسرای بزرگ در دو طبقه، که مجموع مساحت آن در حدود 600 متر مربع می رسد، سرویس های بهداشتی زنانه و مردانه و زائرسرایی قدیمی نیز به تعداد حجره های 5 عددی می باشد که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد.

جاذبه های گردشگری شهر رازمیان

روستای هیر

روستای هیر بزرگ با جاده آسفالته در ۶۵ کیلومتری شمال استان قزوین و ۱۱ کیلومتری شهر رازمیان واقع شده است و به دلیل دارا بودن حدود ۳۵۰۰ نفر جمعیت ثابت و مهاجر، از بزرگترین روستاهای منطقه الموت غربی محسوب می شود. البته جمعیت زمستانی روستا به ۸۰۰ نفر تقلیل می یابد. خوب است بدانیم جاده ای نیز از پیشانی روستابا تمام زیبایی هایش می گذرد که به روستاهای اشکورات و پس از آن به شهر های استان گیلان می رسد. اگر از پل رودخانه نینه رود روستای ویار بگذریم، جنگلی تنک از درختان اورس را پشت سر بگذاریم و منظرگاه ریواس های تازه را از نظر بگذرانیم و از هوای بکر و نفس آور آن لذت ببریم و مست بوی گلهای کوهی شویم، با طی کردن ۲۵ کیلومتر از جاده کوهستانی و خاکی به روستاهای دیدنی گیلان می رسیم.

جاهای دیدنی رازمیان
جاهای دیدنی رازمیان

روستای محمدآباد

روستای محمدآباد که از جاذبه های رازمیان به حساب می آید، معنای واقعی طبیعت را به شما نشان می دهد. روستایی با مردمانی با عشق و صفا و مهمان نواز که دارای چشم انداز های طبیعی فوق العاده ایست. شما می توانید نهایت هیجان را در هنگام عبور از خطرناک ترین پل خاورمیانه (پل پایین دشت) تجربه کنید.

شهر رازمیان

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: