تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی عسلویه

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی عسلویه را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با دیدنی های این شهر در استان بوشهر در ادامه با ما همراه باشید.

استان بوشهر از استان های جنوبی ایران است که در حاشیه خلیج فارس واقع شده و به دلیل صادرات و واردات دریایی، صنعت صیادی، وجود ذخایر نفت، کشاورزی و نخلداری، از اهمیتی ویژه برخوردار است و پایتخت انرژی ایران لقب گرفته است. بوشهر بندری شبه جزیره ای محسوب می شود و یکی از زیباترین بندرهای جنوب کشور است که گردشگران زیادی را به سمت خود می کشاند. یکی از بنادر زیبای این استان بندر عسلویه است.

اجاره روزانه خانه در تهران

عسلویه (Asaluyeh) یک شهر بندری و مرکز شهرستان عسلویه از توابع استان بوشهر در جنوب ایران و در کرانه خلیج فارس است. منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به حوزه گاز پارس جنوبی که در میان خلیج فارس واقع شده (دنباله حوزه گنبد شمالی قطر) دسترسی دارد. در ادامه مطلب همراه ما باشید تا درباره بندر عسلویه بیشتر بدانید. دریای خروشان و سرزمین دریانوردان چالاک از دیگر معانی است که از عسلویه استنباط کرده‌اند. این شهرستان در مجاورت استان های فارس و هرمزگان واقع شده و به همین دلیل در موقعیت جغرافیایی خوبی قرار گرفته است.

دیدنی های عسلویه

پارک ملی نایبند

منطقه حفاظت شده نایبند در سواحل شهرستان عسلویه قرار گرفته است. خلیج نایبند اولین پارک ملی دریایی کشور در سواحل خلیج فارس می باشد. در این منطقه حفاظت شده هر آنچه برای لذت بردن از طبیعت را گردشگران بخواهند می توانند تجربه کنند. حیاط وحشی کم نظیر و فراوانی حیواناتی از جمله قوچ، آهو، پلنگ، میش و گونه های نادری مانند آهوی هندی(جبیر) در این منطقه گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. از لحاظ پوشش گیاهی وجود جنگل های حرایی در این منطقه زیبایی سواحل خلیج فارس را دو چندان کرده است. درختان و درختچه هایی مانند استبرق، انجیر معابد، صبر زرد و انار شیطان در این پارک ملی به چشم می خورد. از دیگر زیبایی های کم نظیر این منطقه وجود تپه های مرجانی و به چشم خوردن لاک پشت های زیبایی که برای تخم گذاری به این ساحل پا می گذارند، می باشد.

جاهای دیدنی عسلویه
جاهای دیدنی عسلویه

جنگل  های حرا

جنگل‌های حرا که یکی از عجایب گیاهی است در منطقه پارک ملی حفاظت شده نایبند قرار دارد. این جنگل را درختچه های کوچکی تشکیل می‌دهد که ازشوری آب دریا برای رشد خود تغذیه می‌کنند حتی هنگامی که به طور کامل به زیر آب می‌روند نیز به حیات خود ادامه می‌دهند. همچنین در زمان جز آب مانند این است که در اب با ریشه‌هایی آویزان شناورند. درختان جنگل حرا در فصل سرما و گرما پذیرای پرندگان مهاجر و بومی بسیاری است.

17e074229a643fbfd2d01365

چشمه کلات

در مجاورت شهر عسلویه روستایی به نام “کلات” قرار گرفته است. با ورود به این روستا و روبرو شدن با طبیعت آن، فراموش خواهید کرد که این روستا در استانی صنعتی و منطقه ای پر از سکوهای گازی و نفتی قرار گرفته است. زیبایی کوه ها و صخره ها در کنار طبیعت سرسبز و از همه چشم نواز تر چشمه ای پر آب در این میان از ویژگی های این روستای زیبا می باشد. وجود نخل هایی سر به فلک کشیده در میان کوه و طبیعت، منظره ای چشم نواز به ویژه در فصول سرد سال و ایام نوروز را به وجود می آورد.

جاهای دیدنی عسلویه
جاهای دیدنی عسلویه

آبشار درزو

در میان کوه‌های روستای اخند دریاچه و آبشار زیبایی قرار گرفته که نگاه هر گردشگری را به خود جذب می‌کند. پس از پیاده روی ۲ ساعته در مسیری که گویی قبل‌تر ها رودخانه جریان داشته پیاده روی کردید، دریاچه ای می‌بینید که با وجود نخل‌های خودرو بر دیوارهای سنگی آن همانند قطعه ای از بهشت است. اگرچه این دریاچه در تمام فصول آب دارد اما اگر در فص گرما به استقبال آن بروید شاید راه رفتن در هوای گرم کمی سخت بنظر برسد اما اگر در ماه‌های بین اسفند تا فروردین به این آبشار سر بزنید با دشتی پوشیده شده از گل‌های قرمز روبه رو می‌شوید.

darzo 02 e1608718047621

روستای ساحلی بنود

در حدود ۴۰ کیلومتری شهر عسلویه روستایی ساحلی و زیبا به نام “بنود” قرار گرفته است. روستایی کم جمعیت و آرام که در کنار زیباترین سواحل جنوب کشور قرار گرفته است. سواحل شنی این روستا در بین تمام روستاهای جنوب کشور کم نظیر و محلی برای تفریح و بازی های ساحلی برای علاقه مندان به این رشته ها می باشد. زیبایی سواحل این روستا و آرام بودن آن باعث شده است که در سال های اخیر محلی برای فیلم برداری فیلم های سینمایی و تلوزیونی باشد. به تدریج مناطقی از این سواحل قابلیت آن را دارد که به شهرک سینمایی طبیعی تبدیل شود.

جاهای دیدنی عسلویه
جاهای دیدنی عسلویه

روستای هاله

روستای هاله نام روستایی است در جنوب ایران و از توابع بخش چاه‌مبارک شهرستان عسلویه می باشد که در استان بوشهر واقع است. روستای هاله در گذشته، به دلیل صید مروارید یکی از مهم‌ترین بنادر تجاری حکومت آل بویه بوده است. این روستا در ۸۵ کیلومتری جنوب شرق شهرستان کنگان و در ۹ کیلومتری بندر عسلویه قرار دارد.از شمال کوه، از جنوب رأس نایبند، از مغرب عسلویه، و از سمت مشرق به بساتین محدود می‌گردد. این روستا به “خلیج نای‌بند” نیز معروف است.این روستا ۹ متر از سطح دریا ارتفاع دارد.

haleee

دهکده گردشگری دریایی پازارگاد

دهکده گردشگری دریایی پازارگاد که با نام دهکده گردشگری پازارلند نیز شناخته می‌شود، در فاصله ۲۰ کیلومتری منطقه ویژه اقتصادی عسلویه قرار دارد. این مرکز تفریحی با مساحتی نزدیک به ۲۰ هکتار، شامل مجموعه کاملی از فضاهای بازی کودکان و شهربازی‌ها، رستوران‌های ساحلی، جامپینگ، هانیبال، پیست اسکیت، تفریح‌های دریایی نظیر جت اسکی، پاراسل و غواصی و سینمای ۶ بعدی می‌شود. همچنین در فصول مختلف سال، به‌ویژه ایام عید می‌توانید شاهد اجرای برنامه‌ها و کنسرت‌های گوناگون در این مجموعه باشید. برای دسترسی به پازارلند، در مسیر کنگان به عسلویه برانید و از منطقه‌های نخل غانم و تنبک گذر کنید. سپس در سه‌راهی جم، سیراف و عسلویه، اتوبان سمت عسلویه را پیش بگیرید. پس عبور از پرک و نرسیده به شیرینو، تابلو دهکده گردشگری پازارلند دیده می‌شود.

جاهای دیدنی عسلویه
جاهای دیدنی عسلویه

دهکده‌ گردشگری نخل تقی

یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی استان بوشهر، پارک ساحلی بندر نخل تقی است که در شهرستان عسلویه و در ساحل نیلگون خلیج فارس قرار دارد. این دهکده‌ی گردشگری به‌دلیل داشتن امکانات تفریحی و رفاهی متنوع و متعدد، گردشگران و مسافران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این پارک با مساحت حدود ۱۶ هکتار، بزرگ‌ترین پارک ساحلی جنوب ایران است که در ابتدای سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید. نخل تقی دارای امکانات رفاهی، از جمله رستوران، کافی‌شاپ، ۳۷ آلاچیق، تالاری با ظرفیت ۵۰۰ نفر، ویلاهای شناور جهت اقامت مسافران و سرویس‌های بهداشتی است.

4049a672 ab64 4147 abb6 515c1484a030 840x560 1

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: