تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

راهنمای خرید کیسه خواب برای سفر

اگر اهل طبیعتگردی باشید و گردشگری جزو علایق شما باشد حتما می دانید که کیسه خواب یکی از مهمترین تجهیزات برای سفر است و نقش مهمی در سفرهای ما دارد مخصوصا اگر سفر از نوع کمپینگ باشد.کیسه خواب باعث می شود تا در شرایط آب و هوایی مختلف بتوانید خوابی آسوده را تجربه کنید.در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را در رابطه با خرید کیسه خواب برای سفر راهنمایی می کنیم.

کیسه خواب مناسب سفر

اجاره روزانه خانه در تهران

اگر به سفرهای طبیعتگردی علاقه داشته باشید می دانید که اکثر مکان های طبیعی حتی در فصل تابستان نیز شب های سردی دارند به همین دلیل خرید کیس خواب برای سفر یکی از نکاتی است که پیش از سفر باید مد نظر داشته باشید.برخی از گردشگران به این دلیل که کیسه خواب فضای زیادی اشغال می کند و یا در آن راحت نیستند تصمیم می گیرند که از آن استفاده نکنند اما زمانی که به دل طبیعت می زنند با خود می گویند کاش کیسه خواب داشتیم!بنابراین همراه داشتن کیسه خواب در سفرهای طبیعتگردی بسیار مهم است.با ما همراه باشید.

چگونه کیسه خواب مناسب سفر را خریداری کنیم؟

اول از همه باید بگوییم که کیسه خواب مناسب کمپینگ با کیسه خواب کوله گردی متفاوت هستند به طوری که کیسه خواب های کمپینگ دارای فضای بیشتری هستند و راحت تر هستند اما کیسه خواب های کوله گردی سبک وزن هستند و به منظور محافظت در برابر سردی هوا استفاده می شوند.

اگر نمی خواهید هر دو نوع کیسه خواب را تهیه کنید پیشنهاد ما این است که کیسه خواب کوله گردی را تهیه کنید چراکه سبک تر است و حمل و نقل آن روی دوش شما خستگی زیادی برای شما در پی نخواهد داشت.

کیسه خواب

انتخاب کیسه هوا بر اساس میزان تحمل دما

اما نکته بسیار مهمی که به غیر از وزن کیسه خواب باید به آن توجه داشت میزان تحمل کیسه هوا در برابر دما است.همه ما دوست داریم که موقع خواب در مکانی بخوابم که دارای آب و هوای مطلوب باشد.بنابراین پیشنهاد ما این است که در خرید کیسه خواب برای سفر کیسه خوابی را بخرید که تحمل آن از حداقل دمای مورد نظر شما بیشتر باشد تا هنگام خواب سردتان نشود.


همچنین بخوانید : نکات مهم کمپینگ


به طور کلی کیسه خواب های زمستانی تا دمای منفی 9.5 درجه،کیسه خواب های سه فصل از دمای منفی 1 تا منفی 9.5 درجه و کیسه خواب های تابستانی تا دمای منفی 1 درجه از شما در برابر سرما محافظت می کنند.

متوسط میزان تحمل کیسه های هوا روی آن ها درج شده است بنابراین هنگام خرید کیسه خواب برای سفر پیشنهاد می کنیم بر این موضوع دقت داشته باشید و با توجه به تحمل بدن خود بتوانید بهترین کیسه خواب را برای خود انتخاب کنید.

البته علاوه بر شاخص تحمل دمای هوا موضوعات دیگری را هم برای خرید کیسه هوا باید مدنظر داشته باشد که عبارتند از: میزان مقاومت در برابر رطوبت و میزان مقاومت در برابر باد.همچنین در انتخاب کیسه خواب برای سفر باید به عواملی مانند نوع لباس خود هنگام خواب و تشک مورد نظر و همچنین میزان سوخت و ساز بدن را در نظر داشته باشید.

کدام شکل کیسه هوا را انتخاب کنیم؟

کیسه های هوا در اشکال مختلفی تولید و عرضه می شوند که این موضوع نقش مهمی در راحتی آن ها دارد.بهترین کاری که در هنگام خرید کیسه خواب برای سفر می توانید انجام دهید این است که داخل آن بخوابید تا بتوانید همه چیز را امتحان کنید.معمولا کیسه خواب هوا مستطیل هستند و برای کمپینگ استفاده می شوند چراکه فضای خوبی دارند و راحت هستند.

انواع کیسه خواب

کیسه خواب سفر

اگر بخواهیم کیسه خواب ها را بر اساس شکل آن ها تقسیم بندی کنیم به این صورت هستند: کیسه خواب مستطیل،کیسه خواب نیمه مستطیل، کیسه خواب مومیایی شکل،کیسه خواب دوقلو و کیسه خواب مخصوص کودکان

انتخاب کیسه خواب در اساس نوع مواد داخل آن به عنوان قایق

به طور کلی کیسه خواب ها برای عایق شدن در برابر هوای سرد یا با مواد طبیعی پر می شوند یا با مواد مصنوعی.معمولا کیسه خواب هایی که با مواد طبیعی پر می شوند سریع تر خشک می شوند و مقاوت بالاتری در برابر رطوبت دارند.ضمن اینکه حساسیت زا نیستند و مقرون به صرفه تر هستند.


همچنین بخوانید : 10 نکته مهم در سفر که باید بدانید


اما کیسه خواب هایی که با مواد مصنوعی پر می شوند هم کارایی بالا و مناسبی دارند.این کیسه های خواب معمولا سبک وزن هستند و در برابر آب و هوای مختلف عملکرد مناسبی دارند.بسته بندی آن ها راحت است و در برابر رطوبت مقاوم هستند.این کیسه خواب ها نیاز شما را برای چند سال پاسخگو هستند.

کیسه خواب برای سفر

اگر قصد خرید کیسه خواب برای سفر را دارید باید بدانید که برخی از برندهای معروف در این صنعت برای پر کردن کیسه ها از پر پرندگانی مانند غاز و اردک استفاده می کنند که البته به گفته خودشان این کار کاملا کنترل شده انجام می شود و آسیبی به پرندگان نمی رسد.اگر قصد خرید کیسه خواب با مواد طبیعی را دارید پیشنهاد می کنیم برای کمک به جلوگیری از آسیب دیدن پرندگان کیسه خوابی را خریداری کنید که برچسب RDS یا TDS داشته باشد.

سایر ویژگی های کیسه خواب مناسب سفر

مهم‌ترین مواردی که باید در خرید کیسه خواب برای سفر می‌دانستید را به شما گفتیم اما چند ویژگی دیگر وجود دارد که می تواند در خرید کیسه خواب به شما کمک کند.این ویژگی ها عبارتند از: داشتن کلاه،داشتن جیب کناری،داشتن چند زیپ،کیف نگهداری و روکش

 

منبع : kojaro