تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

معمولا ایرانیانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند با دو گزینه دبی و استانبول روبه‌رو هستند. دبی و استانبول دو مقصد پرطرفدار و محبوب میان گردشگران خارجی است که به‌دلیل نزدیکی به ایران هرساله گردشگران ایرانی به این دو مقصد برای سفر می‌کنند. اگر شما نیز قصد سفر خارجی به کشورهای همسایه را دارید، اما در انتخاب دبی یا استانبول مردد هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید؛ چراکه در این مقاله قصد داریم به بررسی و مقایسه دبی و استانبول از جنبه‌هایی همچون آب‌وهوا، جاذبه گردشگری، هزینه سفر، امنیت و… بپردازیم.

مقایسه دبی و استانبول

اجاره روزانه خانه در تهران

مقایسه جاذبه‌ های گردشگری دبی با استانبول

دبی شهری مدرن، مجلل و لوکس است که در آن تفریحات قابل انجام فراوانی وجود داد. این شهر به‌دلیل برخورداری از سواحل، دارای مناظر فوق‌العاده‌ای برای استراحت و عکاسی است که می‌تواند برای گردشگران جذابیت زیادی داشته باشد. دبی به داشتن ساختمان‌های پرزرق‌وبرق و لوکس شهرت داشته و هرساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

بیشتر بخوانید

دبی شهری از شاهکارهای جهان مدرن است و ازجمله جاذبه‌های گردشگری این شهر می‌توان به موزه آینده، برج خلیفه، آکواریوم لاست چمبرز، ساحل جمیرا، اسکای دایو، شهربازی آی ام‌ جی و دهکده جهانی دبی اشاره کرد.

شهر استانبول نیز به‌دلیل برخورداری از بناهای تاریخی برای علاقه‌مندان به تاریخ، مقصد بسیار رویایی محسوب می‌شود. این شهر به واسطه سلطنت عثمانی‌ها به یک شهر تاریخی و جذاب تبدیل شده که انبوه از موزه‌های تاریخی ارزشمند است. پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری استانبول شامل تنگه بسفر، برج گالاتا، مسجد ایاصوفیه، مسجد سلطان احمد، جزیره بیوک آدا، برج دختر، کاخ دلما باغچه و کاخ موزه توپکاپی است.

مقایسه جاذبه‌ های گردشگری دبی با استانبول

هزینه های دبی ارزان تر است یا استانبول

هزینه کلی سفر به دبی و استانبول از فاکتورهای مختلفی همچون حمل‌ونقل، محل اقامت، خوراک هزینه بلیط، هزینه تفریحات و… تشکیل شده؛ اما بهتر است بدانید که اقامت در دبی به‌دلیل لوکس و مدرن بودن از هزینه‌های بالایی برخوردار است و به بودجه بیشتری برای سفر به به آن نیاز خواهید داشت.

دبی شهر ارزانی نبوده و برای استفاده از تفریحات و جاذبه‌های آن باید هزینه زیادی پرداخت کنید؛ درحالی‌که استانبول در مقایسه با دبی شهر ارزان‌تری محسوب می‌شود. توجه داشته باشید که هزینه 5 روز اقامت در شهر استانبول با هزینه 1 روز اقامت در دبی برابری می‌کند. بنابراین هنگام مقایسه دبی و استانبول می‌توان استانبول را شهر ارزان‌تری دانست. شما در استانبول می‌توانید بسیاری از تفریحات را به‌صورت کاملا رایگان یا با پرداخت هزینه اندکی انجام دهید. بنابراین اگر ارزان بودن مقصد برایتان اهمیت دارد، استانبول انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

مقایسه تفریحات قابل انجام در دبی یا استانبول

دبی دارای تفریحات لوکسی است که در هیچ نقطه‌ای از دنیا امکان انجام آن‌ها وجود ندارد. بلندترین برج جهان و بزرگ‌ترین پاساژ دنیا در این شهر واقع شده‌ است. همچنین وجود بزرگ‌ترین چرخ و فلک جهان در این شهر همواره گردشگران را به سفر در این شهر جذب می‌کند. در شهر دبی می‌توان از تفریحاتی همچون پارک‌های آبی و سافاری وجود دارد و آن را می‌توان شهری مناسب برای تفریحات مدرن دانست.

همچنین این شهر برای علاقه‌مندان به تفریحات و کلوپ‌های شبانه گزینه بسیار خوبی است؛ چراکه افراد ثروتمند و مشهور مهمانی‌های بزرگ خود را در این شهر برگزار می‌کنند. استانبول نیز دارای تفریحات متعددی همچون آکواریوم‌ها و پارک‌های مختلف است که می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام تفریحات و سرگرمی باشد. در مقایسه دبی و استانبول توجه به سلیقه شخصی بیش از هر مورد دیگری اهمیت دارد.

مقایسه تفریحات قابل انجام در دبی یا استانبول

برای خرید دبی مناسب‌ تر است یا استانبول

پیش از مقایسه دبی و استانبول باید بدانید که هرکدام از این دو شهر دارای مراکز خرید و بازارهای مختلفی هستند که می‌توانند توجه گردشگران را به‌ راحتی به خود جلب کنند؛ اما اگر قصد خرید کالاهای لوکس از برندهای مشهور جهان دارید دبی گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

در این شهر فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌شود که فرصت خوبی را برای خرید در اختیار شما قرار می‌دهد؛ اما فراموش نکنید که خرید در دبی هزینه زیادی را برای شما به‌ همراه خواهد داشت. البته استانبول نیز دارای پاساژهای مشهوری است که از نظر اقتصادی می‌توانند برای شما به صرفه‌تر باشند. به‌ ویژه اگر قصد خرید پوشاک را دارید شهر استانبول دارای مراکز خرید با قیمت‌های منصفانه‌ای است. شما می‌توانید با سفر به این شهر و بازدید از بازارهای سنتی، کالاها و اجناس مورد نیاز خود را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.

شرایط آب‌ و هوای دبی بهتر است یا استانبول

دبی به دلیل فاصله کم با خط استوا، در بیشتر فصول سال گرمای زیادی دارد و ممکن است برای گردشگران تا حدودی آزاردهنده باشد؛ بنابراین توصیه می‌شود تنها در فصول سرد سال به این شهر سفر کنید. البته اگر به هوای گرم علاقه دارید، در فصول تابستان نیز می‌توانید از این شهر مدرن و زیبا بازدید کنید.

توجه داشته باشید که بهترین فصل برای سفر به دبی، پاییز و زمستان محسوب می‌شود. استانبول با توجه به موقعیت جغرافیایی دارای آب‌وهوا معتدل و مدیترانه‌ای است و در چهارفصل سال نیز امکان سفر به این شهر برای شما وجود خواهد داشت؛ اما توجه داشته باشید استانبول معمولا زمستان‌های بسیار سرد و سختی را دارد. بنابراین اگر سرما بیش‌ از اندازه هوا شما را آزار می‌دهد، بهتر است در فصل بهار و تابستان به این شهر سفر کنید.

شرایط آب‌ و هوای دبی بهتر است یا استانبول

مقایسه حمل‌ و نقل در دبی با استانبول

حمل‌ونقل در دبی توسط تاکسی، اتوبوس، مترو، اتوبوس‌های آبی و مونوریل انجام می‌گیرد؛ اما با مقایسه دبی و استانبول خواهید دریافت که سیستم حمل‌ونقل دبی از تنوع کمتری برخوردار است و برای دسترسی به تمام نقاط شهر ممکن است با سختی مواجه شوید.

بیشتر بخوانید

سیستم حمل‌ونقل در استانبول علاوه‌بر تاکسی، مترو، اتوبوس و اتوبوس‌های آبی، توسط تراموا و کشتی نیز انجام می‌گیرد. هنگام سفر و تردد در این شهر می‌توانید از هریک از این وسایل استفاده کنید و به‌ راحتی به تمام نقاط شهر دسترسی خواهید داشت.

برای سفر خانوادگی دبی مناسب تر است یا استانبول

در سفرهای خانوادگی خارج از کشور به‌همراه کودکان باید مواردی مختلفی را از کشور مقصد با دقت بررسی و بسنجید. دبی برای کودکان جاذبه‌های تفریحی بسیار زیادی را فراهم نموده است. ازجمله این جاذبه‌ها می‌توان به پارک‌های آبی و لگولند اشاره کرد. البته توجه داشته باشید که هزینه تفریحات مخصوص کودکان در دبی نسبتا بالا بوده و درصورتی‌که ارزان بودن تفریحات برایتان اهمیت دارد شهر استانبول گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود.

همچنین این شهر دارای سواحل و باغ گل‌های مشهوری است که علاوه‌بر کودکان، توجه اعضای کل خانواده را به خود جلب می‌کند. استانبول نیز با برخورداری از چندین پارک متنوع و آکواریوم‌های جذاب می‌تواند برای کودکان بسیار سرگرم‌کننده باشد. بسیاری از اقامتگاه‌های واقع در استانبول فضایی خانوادگی دارند و برای اقامت چند روزه شما کاملا مقرون‌به‌صرفه و مناسب هستند.

برای سفر خانوادگی دبی مناسب تر است یا استانبول

مقایسه هتل‌ های دبی با استانبول

امروزه دبی در ساخت هتل‌های لوکس و پرزرق‌ و برق بهتر از هر جای دیگری از دنیا عمل می‌کند. بنابراین اگر به هتل‌های مدرن و با امکانات بالا علاقه‌مند هستید و دغدغه هزینه بالا این هتل‌ها را ندارید، دبی مقصد بهتری برای شما خواهد بود. توجه داشته باشید که هتل‌های موجود در استانبول نیز دارای امکانات رفاهی مناسب و قابل اطمینانی هستند که می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برای شما به ارمغان آورند. بنابراین مقایسه دبی و استانبول در زمینه کیفیت هتل‌ها کاملا به علایق و بودجه شما وابسته است.

مقایسه غذا دبی با استانبول

پیش‌ از مقایسه دبی و استانبول از جنبه خوراک بهتر است بدانید که غذاهای استانبول و دبی معمولا با ذائقه ایرانی‌ها سازگار بوده و برای آن‌ها کاملا جذاب است. بنابراین هنگام سفر به این دو شهر از جانب غذا هیچ‌گونه نگرانی نخواهید داشت. در دبی انواع رستوران‌های بین‌المللی وجود دارد که به طبخ غذاهای بین‌المللی می‌پردازند. بنابراین اگر می‌خواهید غذاهای جدیدی را از کشورهای مختلف تست کنید، دبی این امکان در اختیار شما قرار داده است.

بسیاری از رستوران‌های زنجیره‌ای مشهور در دبی قرار گرفته‌اند که استفاده از آن‌ها لذت سفر را برای شما دوچندان می‌کنند. استانبول نیز دارای انواع غذاهای سنتی و بین‌المللی است تا گردشگران انتخاب راحت‌تری داشته باشند. در این شهر انواع غذاهای پرطرفدار ازجمله پیده، دونر کباب، دسرهای شیرین و باقلوا به گردشگران ارائه می‌شود که طعم بسیار خوشایندی دارند.

مقایسه غذا دبی با استانبول

دبی امنیت بیشتری دارد یا استانبول؟!

دبی یکی از امن‌ترین شهرهای جهان محسوب می‌شود که میزان جرم و جنایت در آن نزدیک به صفر است. بنابراین در مقایسه دبی و استانبول از جنبه امنیت، دبی شهر امن‌تری محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

البته استانبول نیز امنیت بالایی داشته اما توصیه می‌کنیم برای حفظ امنیت خود به برخی از محله‌های آن وارد نشوید تا مشکلی برایتان ایجاد نشود. توجه داشته باشید که اگر نکات ایمنی را در شهر استانبول رعایت کنید هیچ‌گونه خطری برای شما وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم در پاسخ به سوال دبی بریم یا استانبول همواره به مقایسه دبی و استانبول از جنبه‌های مختلف بپردازیم. با توجه به اینکه دبی و استانبول از محبوبیت به‌خصوصی نزد گردشگران برخوردار هستند و جذابیت‌های مخصوص خود را دارند، می‌توانند سفری خاطره‌انگیز را برای شما رقم بزنند. درنهایت پیشنهاد می‌کنیم با بررسی مواردی همچون بودجه، سلیقه شخصی و دیگر شرایط ذکر شده یکی از این نوع مقصد را انتخاب کنید و نهایت لذت را از سفر به هرکدام از این دو مقصد زیبا و پرطرفدار ببرید.