تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

در شهر مشهد و اطراف آن ییلاق‌های خوش‌آب‌وهوا، روستاهای بکر، باغ‌ها، جاذبه‌های قدیمی و شگفت‌انگیز زیادی قرار دارد. کسانی که عاشق طبیعت‌گردی و دوری از دغدغه‌ها و شلوغی‌های زندگی شهری هستند می‌توانند به روستای مجد در شهر مشهد سفر کنند. این روستا آب‌وهوای دل‌انگیزی دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری شهر مشهد است. اگر می‌خواهید با این روستای شگفت‌انگیز و زیبا آشنا شوید پس در ادامه با ما در مجله گردشگری هم اقلیم همراه شوید.

معرفی روستای مجد مشهد

روستای مجد تا جنوب مشهد حدود 27 کیلومتر فاصله دارد. این روستا در جنوب طرقبه قرار دارد. همچنین یکی از زیباترین روستاهای شهر مشهد است. روستای مجد در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و امروزه در تپه‌های آن آثاری از زمان‌های مختلف باستانی وجود دارد. جالب است بدانید که قبرستان‌های قدیمی زیادی در این روستا قرار دارند که نشان‌دهنده قدمت روستای مجد است.

اجاره روزانه خانه در تهران

روستای مجد مشهد

شغل و فعالیت اهالی روستای مجد مشهد

اگر کنجکاو هستید که بدانید اهالی این روستا از طریق چه شغلی و چگونه امرارمعاش می‌کنند؛ باید بگوییم که مردم روستای مجد مشهد مانند سایر روستاهای دیگر کشور به کشاورزی و دامداری می‌پردازند. همچنین محصولات کشاورزی متنوعی دارند که شامل جو، پسته، یونجه، چغندرقند، گندم، هندوانه و خربزه است. بیشتر زنان روستای مجد به قالی‌بافی و خانه‌داری می‌پردازند البته در بعضی فصول مانند فصل تابستان در برداشت محصولات به همسرانشان کمک می‌کنند.

همچنین در برخی موارد هم زنان به دوشیدن شیر گاو و گوسفندان مشغول هستند. جالب است بدانید که میوه‌های خوشمزه و تازه‌ای در این روستا وجود دارد که شما می‌توانید به‌عنوان سوغاتی آن‌ها را از مردم روستا خریداری نمایید. به همین ترتیب شما می‌توانید خوشمزه‌ترین و سالم‌ترین محصولات را از این روستا تهیه کنید.

جاذبه‌های گردشگری روستای مجد

روستای مجد مشهد یک منطقه ییلاقی است که مناظر زیبایی دارد. جاذبه‌های گردشگری روستای مجد مشهد عبارت‌اند از:

قنات‌ها و چاه‌های روستای مجد

در روستای مجد هشت چاه عمیق وجود دارد. یکی از این چاه‌ها دارای آب آشامیدنی و سایر چاه‌ها دارای آب‌شور هستند. همچنین چهار قنات در این روستا قرار دارد که سه قنات آن در اطراف روستا قرار دارد و یک قنات هم از وسط روستا عبور می‌کند.

 اهالی روستا از آب این قنات‌ها برای مصارف کشاورزی استفاده می‌کنند. در بسیاری از روستاهای مشهد آب مانند گنج ارزشمند است. زیرا بسیاری از محصولات کشاورزی از طریق آب به وجود می‌آیند و مردم روستا می‌توانند بسیاری از این محصولات را به فروش برسانند و کسب درآمد کنند.

باغ‌های سرسبز، رودخانه و برکه‌های روستای مجد

در روستای مجد مشهد باغات میوه و طبیعت زیبایی قرار دارد. گردشگران زیادی از نشستن در کنار رودخانه‌ها و بازدید از برکه‌ها لذت می‌برند. اگر به دنبال مکانی برای رسیدن به آرامش هستید ما به شما باغ‌ها و رودخانه‌های سرسبز روستای مجد مشهد را پیشنهاد می‌کنیم. گردشگران بسیاری در روز‌های خنک پاییز و بهار در کنار رودهای این روستا قدم می‌زنند و احساس انرژی زیادی می‌کنند.

رودخانه روستای مجد

امامزاده حسین بن زید (ع)

یکی از مکان‌های زیارتی این روستا امامزاده حسین بن زید (ع) است. اهالی و گردشگران بسیاری که مشتاق و دلتنگ امام عصر (عج) هستند؛ می‌توانند به زیارت این امام زاده شریف و مقدس مشرف شوند. همچنین در غروب دلتنگ جمعه افراد زیادی از این مکان مقدس زیارت می‌کنند. شما می‌توانید قبل یا بعد از بازدید از جاذبه‌های طبیعی این روستا از این مکان مذهبی زیارت کنید.

معماری پلکانی روستای مجد

اگر به این روستای خوش‌آب‌وهوا بروید خانه‌های زیادی را مشاهده می‌کنید که دارای بافت پلکانی هستند. این نوع معماری باعث افزایش جذابیت بصری روستا شده است. این خانه‌های پلکانی دارای سنگ و کاهگل و درب و پنجره‌های قدیمی مخصوصاً برای کسانی که به بافت روستایی علاقه دارند هستند. اگر شما هم عاشق این‌گونه معماری‌های روستایی هستید پیشنهاد می‌کنیم که حتماً به این روستا سری بزنید و از دیدن آن لذت ببرید.

چگونه به روستای تاریخی مجد برویم؟

اگر می‌خواهید از این روستای دیدنی بازدید کنید باید از جاده خلج، جاده‌ای کوهستانی و پرپیچ‌وخم عبور کنید. همچنین این جاده پرپیچ‌وخم از منطقه سیدی در جنوب مشهد و کوه خلج شروع می‌شود و بعد از حدود 27 کیلومتر می‌توانید به منطقه کوهستانی روستای مجد برسید.

همین‌طور اگر در مسیر رسیدن به این روستا پیش بروید طبیعت زیبا، گل‌های وحشی، شقایق‌ها و انواع مختلف گیاهان دارویی را مشاهده خواهید کرد. روستای مجد از جنوب به روستای تاریخی مغان و از سمت شمال به روستای ازغد می‌رسد.

چه زمانی برای مسافرت به روستای مجد مشهد مناسب است؟

بی‌شک همه فصول سال زیبایی‌های مخصوص خودش را دارد. به‌عنوان‌مثال بهار با درختان سرسبزش، تابستان با آفتاب دل‌انگیزش، پاییز با برگ‌های رنگارنگ و منظره فوق‌العاده‌اش، زمستان با منظره برفی و شگفت‌انگیزش است. اما باید به این نکته توجه کنید که بهترین فصل را برای بازدید از این روستا انتخاب کنید.

مردم روستا در فصل بهار آب‌وهوای معتدل و آفتابی و دل‌انگیز، در فصل تابستان آب‌وهوای بسیار گرم و آفتابی، در فصل پاییز آب‌وهوای خنک و مناسب و در فصل زمستان یخ‌بندان و برف را تجربه می‌کنند. پس نتیجه می‌گیریم که فصل بهار و پاییز بهترین فصول برای مسافرت به روستای مجد مشهد است. همچنین محصولات متنوعی در فصل بهار و پاییز رشد می‌کنند که شما می‌توانید به دوستان خود سوغاتی دهید. شما می‌توانید در آب‌وهوای دل‌انگیز فصل بهار در کنار رودخانه‌ها و باغ‌های این روستا قدم بزنید و نهایت لذت را ببرید.

روستای مجد مشهد

اقامت در روستای مجد مشهد

اگر می‌خواهید مدت‌زمان بیشتری را در این روستای زیبا سپری کنید می‌توانید در خانه‌های ییلاقی و یا هتل‌های مشهد اقامت کنید. همچنین روستای مجد مشهد مردم مهمان‌نوازی دارد. البته در روزهای سرد فصل زمستان مسافران کم‌تری به این روستا سفر می‌کنند و فضای روستای مجد خلوت‌تر و مخارج شما کمتر خواهد شد.

روستای مجد مشهد

در آخر

ما در این مقاله برای شما درباره روستای بی‌نظیر مجد مطالبی را شرح دادیم. امیدواریم با این روستای زیبا آشنا شده باشید. شهر مشهد یکی از پرطرف‌دارترین شهر‌های توریستی ایران است. همه ما شهر مشهد را به زیارت و جاذبه‌های مذهبی می‌شناسیم؛ اما جاذبه‌های تاریخی و مناظر ییلاقی زیبایی در روستاهای آن وجود دارد.

روستای مجد مشهد یکی از خوش‌آب‌وهواترین روستاهای مشهد است. این روستا دارای آب‌وهوای خنک و کوهستانی است. همچنین محصولات سالم و تازه‌ای در این منطقه رشد می‌کنند. اگر قصد دارید به مشهد سفر کنید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که به روستای زیبا و دیدنی مجد مشهد هم سری بزنید قطعاً از این سفر پشیمان نخواهید شد.