تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا در این مقاله پذیرای نگاه شما عزیزان خواهد بود و با شناخت هر یک از آن‌ها، بدون شک روزی سفر ماجراجویانه خود را به سوی این مقاصد آغاز خواهید کرد. البته به هر کجای این کره خاکی بروید، شاهد زیبایی و عظمت خالق یکتا خواهید بود، اما اماکنی در گوشه و کنار سرزمین‌های مختلف نهفته که شگفتی خاص و منحصربفردی دارند و کمتر جایی این حجم از زیبایی به تصویر کشیده شده است‌. به همین خاطر در این بخش از مجله هم اقلیم قصد داریم شما عزیزان را با زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا کنیم، پس تا پایان همراه ما باشید.

دریاچه سیف الملوک

از جمله باارزش‌ترین دریاچه‌های شگفت‌انگیز در دنیا، سیف الملوک است که در ضلع شمالی دره کاغان (کشور پاکستان) قرار دارد. این دریاچه زیبا در نزدیکی بالاترین دره و در مجاورت کوه ملکه پربت واقع شده و حدود ۵۷۸‚۱۰ فوت از سطح دریا ارتفاع دارد.

اجاره روزانه خانه در تهران

آب شفاف و زلال دریاچه سیف الملوک که متمایل به سبز است، جلوه دیدنی و جالبی دارد که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند و به خاطر جلوه‌ای که از خود به نمایش گذاشته، در هر فصل سال پذیرای قدم‌های مسافران بسیاری از سرتاسر دنیا می‌باشد.

دریاچه سیف الملوک

آبشار ویکتوریا

نمی‌توان در مورد زیباترین آبشارهای این کره خاکی صحبت کرد و حرفی از ویکتوریای چشم نواز و دوست داشتی به میان نیاورد. حقیقتا که این آبشار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا بوده و به دلیل طول و عرض زیادی که دارد، توجه اغلب گردشگران و دوستداران طبیعت را به خود جلب کرده است. ویکتوریا در نزدیکی زیمبابوه و زامبیا (آفریقای جنوبی) واقع شده و به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا شناخته می‌شود.

بیشتر بخوانید

آبشار ویکتوریا

قله کوه کلیمانجارو

کوه‌های زیبای کلیمانجارو در قاره آفریقا واقع شده و به دلیل ارتفاع قابل توجهی که دارد، به عنوان بلندترین کوه این قاره و یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا شناخته می‌شود. بدون شک چشم انداز زیبایی که از بالای این کوه نظاره‌گر آن خواهید بود، یک تجربه تکرار نشدنی از تماشای زیبایی‌های طبیعت را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

برفی که بر روی قله جا خوش کرده، بخش جدا نشدنی کلیمانجارو بوده و تنها اندکی از آن در گرم‌ترین روزهای تابستان آب می‌شود. در ضمن کلیمانجارو بلندترین کوه آزاد در جهان است که ارتفاعی بالغ بر ۵۸۹۵ متر دارد.

قله کوه کلیمانجارو

دریاچه صورتی هیلر

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا که در غرب استرالیا ارمیده است، دریاچه صورتی هیلر می‌باشد که زیبایی خاص و منحصربفردی دارد. این دریاچه نمکی، به رنگ صورتی دیده می‌شود و به باور محققان، علت این مسئله وجود جلبک‌های صورتی در کف و دیواره‌های دریاچه می‌باشد و جالب‌تر آنکه حتی اگر مقداری از آب این دریاچه را درون ظرف شیشه‌ای بریزید، باز هم به رنگ صورتی خواهد بود.

دریاچه صورتی هیلر

دیواره بزرگ مرجانی

اگر به دنیای زیر آب علاقه مند هستید و رنگ‌های متنوع و جذاب مرجان‌های دریایی را دوست دارید، دیواره بزرگ مرجانی را از دست ندهید. برای کسانی که شیفته زیباترین جاذبه های گردشگری آبی در دنیا هستند، این مکان برای آنان مانند بهشت خواهد بود. تنها کافیست سری به آن‌جا زده و با قایق‌های موجود در اتاقک شیشه‌ای، آبسنگ‌های باشکوه را مشاهده کنید. در کنار آن هم حتی می‌توانید با استفاده از یک کپسول تنفسی، به درون آب پریده و از نزدیک این مرجان‌های زیبا را لمس کنید.

دیواره بزرگ مرجانی

ساحل سرخ چین

پس از دریاچه صورتی هیلر، ساحل سرخ چین در بین زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا، جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است. به دلیل گیاهان قرمز رنگی که در اطراف این دریا رشد کرده، ساحل به رنگ قرمز دیده می‌شود. از طرفی هم این رنگ به قدری محرک روح و اعصاب است که توجه هر کشی را به خود جلب کرده و هر ساله مردم زیادی برای بازدید از این ساحل باشکوه به کشور چین سفر می‌کنند.

ساحل سرخ چین

انگکور وات

در اعماق کشور کامبوج، معبدی باشکوه و بزرگ نهفته که انگکور وات نامیده می‌شود و به شاه سوریاوارمان دوم تعلق دارد. اگر از بالا به این مکان نگاه کنید، شاهد چند کاخ، عمارت و معبد که در دل یک جنگل و در مجاورت یکدیگر ساخته شده‌اند، خواهید بود. تمام موارد مذکور آقار امپراطوری خمر بوده و مجموعه این بناها، به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا شناخته می‌شوند.

انگکور وات

تاج محل هندوستان

یکی دیگر از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا که همگان را به وجد آورده، تاج محل هندوستان می‌باشد. این مکان زیبا نماد عشق بوده و در شهر آگرا واقع شده است. سرگذشت تاج محل بیانگر عشق بی همتای امپراتور مغول شاه جان به همسر خویش (ممتاز محل) می‌باشد که سبب شده تا این مکان زیبا در سال ۱۹۳۲ بنا شود.

بیشتر بخوانید

بنای تاج محل به رنگ سفید عاج است که بسیار جذاب و دیدنی بوده و هر ساله گردشگران زیادی را از سرتاسر دنیا به ساحل جنوبی رودخانه یامونا (موقعیت مکانی تاج محل) می‌کشاند.

تاج محل هندوستان

جزایر گالاپاگوس اکوادور

جزیره گالاپاگوس اکوادور یک اکوسیستم حیرت انگیز از گونه‌های گیاهی و جانوری نادر بوده و جلوه زیبایی را از خود به نمایش گذاشته است. این جزیره توسط داروین هنگامی که مشغول تحقیق بر روی پروژه‌های خود بود، کشف شد. لاکپشت‌های بسیار بزرگی که در اطراف این جزیره یافت می‌شوند، از عجایب آن به شمار می‌روند. در کنار آن پرنده‌های زیبا و پنگوئن‌های بامزه هم در این جزیره وجود دارد که سبب شده تا جذابیت گالاپاگوس دو چندان شود.

جزایر گالاپاگوس اکوادور

اقامتگاه ویستین مایوی

اگر به دنبال یک اقامتگاه دنج و آرام بخش برای گذراندن تعطیلات چند روزه خود هستید، ما به شما ویستین مایوی را پیشنهاد می‌کنیم. بدون شک این استراحتگاه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا بوده و برای تفریح و وقت گذرانی، گزینه‌ای ایده‌آل و مناسب خواهد بود. امکانات متعدد و زیبایی‌های اطراف این تفرجگاه به همراه اتاق‌های لوکس و دیدنی آن، سبب شده تا گردشگران متعددی این منطقه سفر کرده و خاطرات به یادماندنی و شیرینی را با اقامت در آن‌جا برای خود رقم بزنند.

اقامتگاه ویستین مایوی

خلیج لونگ

این خلیج زمردین در کشور ویتنام قرار گرفته و با سنگ‌های زیبا و چشم‌نوازی که آن را احاطه کرده، تصویری ناب و جذاب از یک خلیج باشکوه به نمایش می‌گذارد. در هر فصل سال گردشگران زیادی برای بازدید از این پدیده شگفت‌انگیز، به ویتنام سفر می‌کنند و سوار بر قایق‌های گردشگری واقع در کناره‌های لونگ، چرخی در این خلیج زده و از تماشای زیبایی‌های آن نهایت لذت را می‌برند.

خلیج لونگ

اهرام ثلاثه مصر

جهان هستی سرتاسر معجزه بوده و هر معجزه هم ارزش دیدن دارد، درست مثل زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا که تا به این جای کار خدمت شما عزیزان معرفی کردیم؛ اما حالا می‌خواهیم شما را با یکی دیگر از اماکن بسیار شگفت‌انگیز و باشکوه آشنا کنیم که بدون شک، اگر روزی به مصر سفر کردید، هوس بازدید از آن به سرتان خواهد زد.

بیشتر بخوانید

اهرام ثلاثه (خوفو، خفرع و منقرع) بزرگ‌ترین هرم‌های باستانی این کشور بوده و هنوز هم عجایب شگفت‌انگیزی از آن در حال کشف شدن است. ضمنا اگر سری به کشور مصر زدید، بازدید از مجسمه ابوالهول را هم فراموش نکنید!

اهرام ثلاثه مصر

غار کرم براق

با شنیدن نام غار کرم براق اولین چیزی که در ذهن اغلب ما تداعی می‌شود، غاری پر از کرم‌های درخشان و زیبا است! در حقیقت هم همینطور بوده و این غار یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا در نیوزلند می‌باشد که به دلیل کرم‌های درخشانی که در آن‌جا زندگی می‌کنند، معروف است.

غار کرم براق

ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا

بسیاری از گردشگران و مردمی که ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا را می‌شناسند، آرزو دارند برای یک بار هم که شده، قبل از مرگ از این مکان زیبا و چشم‌نواز دیدن کنند؛ و حقیقتا ساحل شیشه‌ای به قدری زیباست که ارزش حداقل یک بار بازدید را دارد. پس اگر به دنبال زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا در کالیفرنیا هستید، توصیه می‌کنیم که به هیچ وجه از این ساحل باشکوه غافل نشوید. شاید برایتان سوال باشد که که این ساحل به نام شیشه مشهور بوده و علت این نام گذاری چیست؟!

در پاسخ بدین پرسش باید بگوییم که  تکه‌های شیشه موجود در کناره‌های دریای کالیفرنیا که بر اثر گذر زمان و متأسفانه انداختن زباله به دریا، در این مکان انباشته شده،‌ سبب به وجود آمدن این ساحل شیشه‌ای شده است.

ساحل شیشه‌ای کالیفرنیا

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی زیباترین جاذبه های گردشگری دنیا پرداختیم و دانستیم که از کوه‌های کلیمانجارو تانزانیا تا جزایر گالاپاگوس اکوادور، همه برگی از عظمت و قدرت پروردگار در خلق این جهان هستی را به نمایش می‌گذارند. به طبع سفر به این اماکن و بازدید از طبیعت ناب خداوندی، شور و اشتیاق بی شائبه‌ای در وجودتان نهادینه خواهد ساخت. پس تا دیر نشده با سفر و گردشگری آشتی کنید و به دامان طبیعت بزنید و با تماشای شکوه و زیبایی‌های اطراف خود، حس امید به زندگی و تلاش بی وقفه را در وجود خود بیدار نمایید.

امیدواریم نهایت لذت را از مطالعه این مقاله برده و پاسخ سوالات موجود در ذهن خود را یافته باشید. در صورتیکه تجربه سفر به جاذبه های گردشگری معرفی شده را دارید، حتما تجربه و خاطرات شیرین خود را در بخش کامنت‌ها، با ما و سایر همراهان هم اقلیم به اشتراک بگذارید. همچنین اگر جاذبه دیگری می‌شناسید که در این مطلب بدان پرداخته نشد، لطفا آن را هم به ما معرفی کنید تا در قسمت‌های بعدی به طور مفصل راجع به آن هم صحبت کنیم. از اینکه تا پایان همراه ما بودید، متشکریم.