تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

قلعه اژدها پیکر

قلعه اژدها پیکر در استان فارس و شهرستان لار واقع شده است و از استحکامات بسیار قوی برخوردار است.قدمت اینجا به دور ساسانیان برمیگردید و در قدیم به اینجا طلسم کیانی نیز گفته می شود بخاطر مستحکم بودن.در ادامه همراه وب سایت گردشگری هم اقلیم باشید تا با این قلعه مستحکم تاریخی در لار بیشتر آشنا شوید.

قلعه اژدها پیکر

اجاره روزانه خانه در تهران

معرفی قلعه ازدها پیکر

این قلعه مربوط به دوره ساسانیان است و در ساخت آنها بسیار دقت شد و بنای را ساخته اند که تا الان پابرجا مانده است. قدیم به این بنا طلسم کیانی نیز می گفتند.

در کنار این قلعه آرامگاه مادر نادر شاه قرار کرفته است این مکان از جاذبه های گردشگری شهسرتان لار در استان فارس به شمار می رود.

قلعه اژدها پیکر

در بالا تپه نیز چاهی حفر شده خواهید دید که به دولاب شهرت دارد،که مردم محلی منطقه افسانه های زیادی درباره آن می گویند.از قلعه نیز تا حدود یک قرن پیش استفاده  می شود جنس قلعه از خشت است

در بین قلعه و تپه که قلعه نارین ساخته شده دره کوچک وتنگ قرار گرفته در مسیر دورخانه فصلی قرار گرفته استساختمان سد بین دو تپه اندکی باقی ماند است.

دیواره های مربع به ابعاد 5/5*5/5 *9 ارتفاع می باشد.

قلعه اژدها پیکر

قلعه اژدها پیکر کجا قرار دارد؟

این سازه خشتی بر روی تپه در شمال شهرستان لار قرار دارد.

قلعه اژدها پیکر

قدمت قلعه ازدها پیکر

قدمت اثار پیدا شده در قلعه به دوره ساسانی می رسد، و از تاسسیات محکم داخلی برخوردار است.

افسانه روایت شده محلی ها درباره چاه فلعه اژدها پیکر:

از نوک کوه تا به قعر یک سنگ تراشیده شده است در آن چاه گنجی عظیم وجود دارد که ماری موکل به کسانی به طلب آن گنج رفته اند را کشته استدر زمان شاه عباس حاکم لار سیدی در آن چاه رفت بعد از مدتی دید  او بیرون امده است و گفت در چاه چندین هزار شمیشیر که در چاه بر یک دیگر می خوردندمن نیز قرآن به همراه داشتم شنیدم که گفتند وی کلام الله دارد کاری به آن مدارید.

کمی جلو تر از آن چندین هزار تیر می انداختند که به وسیله قرآن از انجا گذر کردم بعد از رفتن به تختی رسیدم که مردی ریش سفید و نورانی بر او نشسته بود

سلام دادم جواب داده گفت :به ما بگو از ما چه می خواهی آقا تو عباس آن را نداشته باشد،به غیر از یک دسته خنجر اشرافی خنجر داد گفت بده به عباس و قدری خاک به من داد گغت:چون نظر کردم ، در ته چاه چهار خیابان عظیم شکل گرفت درون یکی ظروف طلا و نقره و زر بود درون یکی جواهر برهم ریخته، دورن دیگر سپاهی مکمل  و گفت این سپاه قایم ال محمد است. به آنها بگو سرچاه را بپوشانند به حال خود باشند تا ضرر نبیندد.

قلعه اژدها پیکر

ثبت در لیست آثار ملی کشور

شمارهٔ ثبت ۱۰۵۰۷
تاریخ ثبت ملی ۲ آبان ۱۳۸۲