تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

جاهای دیدنی قیروکارزین

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری هم اقلیم جاهای دیدنی قیروکارزین را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی این شهر در استان فارس در ادامه با ما همراه باشید.

استان فارس یکی از استان‌های جنوب کشور است. این استان، چهارمین استان بزرگ و پرجمعیت ایران به‌شمار می‌رود. مرکز استان فارس، کلانشهر شیراز است. استان فارس یکی از محبوب ترین و مهمترین مقاصد گردشگری ایران است. وجود طبیعت زیبا و جاذبه های تاریخی بی شمار دلیل این محبوبیت می باشد. یکی از شهرهای این استان شهر قیروکارزین است.

اجاره روزانه خانه در تهران

قیر و کارزین (Ghirokarzin) یکی از شهرستان‌های استان فارس ایران با مرکزیت شهر قیر است. این شهرستان با وسعتی نزدیک به ۳۴۰۰ کیلومتر مربع، آب و هوایی گرم و سوزان در فصل تابستان، و هوایی خنک و نسبتا سرد در فصل زمستان دارد. شهرستان قیروکارزین با پوشش گیاهی بسیار غنی در فصل بهار و همچنین با وجود درختان کُنار (سدر عربی) یکی از مرغوبترین عسل های دارویی و درمانی ایران را دارد که عسل های خالص این منطقه بیشتر راهی کشورهای حوزه خلیج فارس میشود. این شهرستان قطب تولید لیمو ترش و لیمو شیرین در کشور است. همچنین این شهرستان جزء ۳۰ شهرستان برتر در دنیا در حوزه ی تولید محصولات باغی میباشد.

دیدنی های قیروکارزین

تفرجگاه و چشمه سرآسیاب

یکی از مکان های زیبا برای تفریح و گذراندن لحظات خوش و لذت بخش ، چشمه ی زلال با مناظر دیدنی «سرآسیاب» در قیروکارزین است.این چشمه ی طبیعی در ورودی شهر قیر و در کنار تپه ی شهدای گمنام این شهر واقع شده است. سرسبزی اطراف این چشمه ی قدیمی مانند مخمل سبزی در میان دشت های قیروکارزین خودنمایی می کند. این چشمه ی زیبا و چشم نواز به صورت کانال کشی از بالای کوه به طرف شهر قیر سرازیر می شود و برای مصارف کشاورزان این منطقه نیز مورد بهره برداری قرار میگیرد.

جاهای دیدنی قیروکارزین
جاهای دیدنی قیروکارزین

قش رستم یا نقش برجسته سرباز پارتی

این نقش برجسته را می توانید در فاصله حدود 3 کیلومتری در جاده قیر به فیروزآباد، در سمت راست جاده مشاهده کنید. که البته حدود 100 متر تا جاده اصلی فاصله دارد و هیچ تابلویی برای راهنمایی وجود ندارد. تنها راهنما تابلویی زرد رنگ برای معرفی پروژه جاده ای جدید است که فعلا هیچ عملیاتی برای آن انجام نشده و دقیقا از کنار این نقش عبور می کند. نقش بر روی تکه سنگی بزرگ تراشیده شده و زیر آن را جستجوگران گنج حفاری کرده اند. و عده ای دیگر نیز در تلاش برای از بین بردن این اثر بر روی آن حکاکی کرده اند. هیچ تلاشی برای نگهداری از این نقش برجسته انجام نشده است. نقش سربازی را نشان می دهد که در حال تیراندازی با تیروکمان است.

معرفی جاهای دیدنی شهر قیر 2

روستای قلات

روستای قلات یکی از زیباترین روستاهای استان فارس می باشد که در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر قیر واقع شده است. شغل مردم شریف این روستا اغلب کشاورزی می باشد و افراد تحصیلکرده زیادی نیز در این روستا در مشاغل گوناگون دولتی و غیر دولتی مشغول به فعالیت می باشند. مردم این روستا خونگرم و مهماندوست می باشند و تمامی جمعیت این روستا خویشاوند می باشند.

جاهای دیدنی قیروکارزین
جاهای دیدنی قیروکارزین

روستای علی آباد

روستای علی آباد از توابع استان فارس بوده و در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شهرستان شیراز واقع شده است. از محصولات کشاورزی این روستا گندم، برنج کاری، باغات مرکبات، جو، ذرت کاری و غیره میباشد. این روستا در ۲۵ کیلومتری مسیر جاده قیر به جهرم واقع شده است.

معرفی جاهای دیدنی شهر قیر 3

روستای تنگروئین

این روستا از توابع بخش مرکزی شهرستان قیروکارزین و در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد. این روستا هم تنگروده و هم تنگروئین گفته میشود. رشته کوه هلیگان در جنوب جلوه خاصی به این روستا داده است. در شمال آن رشته کوهی قرار دارد که این روستا را از عشایر شولی جدا میکند. این کوه امتداد رشته کوه جنوب شهر مبارک آباد است که به این روستا ختم میشود.

جاهای دیدنی قیروکارزین
جاهای دیدنی قیروکارزین

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید: