تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بهترین غذاهای خیابانی استانبول که حتما باید امتحان کنید

حتما می دانید که استانبول یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری برای ایرانیان است و با توجه به اینکه برای ورود به این شهر و کشور ترکیه نیاز به ویزا نیست روز به روز شمار گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند بیشتر می شود.اگر شما هم قصد سفر به استانبول را دارید پیشنهاد می کنیم در این مطلب با ما همراه باشید تا با غذاهای خیابانی استانبول آشنا شوید چراکه یکی از جذاب ترین بخش های سفر به استانبول شکم‌گردی در این شهر است.

آشنایی با خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول

فرهنگ غذایی کشور ترکیه بسیار شبیه به ما ایرانی هاست و اغلب غذاهای این کشور برای ما خوش طعم هستند و طرفداران زیادی بین ایرانیان دارند.در مطالب گذشته از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با رستوران های ارزان استانبول و همچنین بهترین غذاهای استانبول آشنا کردیم و در این مطلب قصد داریم غذاهای خیابانی استانبول را به شما معرفی کنیم:

اجاره روزانه خانه در تهران

سیمیت

سیمیت

اگر تابحال به استانبول سفر کرده باشید می دانید که در هر نقطه از این شهر می توان سیمیت را پیدا کرد.این نان خوشمزه و برشته که روی آن از کنجد پرشده هر گردشگری را به سمت خود می کشاند.سیمیت که بیشتر به عنوان میان وعده استفاده می شود یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی استانبول است که خیلی از افراد روز خود را با خوردن آن به همراه یک چای شروع می کنند.

برای خوشمزه تر شدن آن می توانید از فروشنده بخواهید که روی آن پنیر خامه ای و یا نوتلا بریزد.برای خرید سیمیت نیازی به صبر کردن هم نیست و می توانید آن را به صورت آماده از فروشنده های چرخی در نقاط مختلف شهر خریداری کنید.

دوروم

غذاهای خیابانی استانبول

یک غذای میان وعده ای که در این شهر بسیار محبوب است دوروم است.این غذا به صورت ساندویچ است که از نان لواش،گوشت و سبزیجات تهیه می شود.این غذا به دلیل اینکه بسیار ساده است و به راحتی خورده می شود یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول می باشد.اگر به میدان تکسیم بروید می توانید بهترین نوع دوروم را خریداری کنید و نوش جان کنید.

لهمجون

لهمجون

لهمجون یک پیتزای استانبولی است که طعم بسیار لذیذی هم دارد.این پیتزا از موادی مانند گوشت چرخ شده،پیاز،فلفل قرمز و … تهیه می شود به طوری که این مواد روی خمیر نازکی پخش می شوند.بعد از پهن کردن مواد روی خمیر آن را درون فر می گذارند و بعد از چند دقیقه یکی از لذیذ ترین غذاهای خیابانی استانبول را از فر بیرون می آورند.معمولا این غذای خوشمزه را به همراه آب لیمو و دوغ محلی می خورند.

لهمجون هم مانند غذاهای محبوب دیگر در همه نقاط استانبول پیدا می شود اما اگر بهترین نوع آن را می خواهید دنبال آن در جاهایی باشید که برای درست کردن آن از تنور سنگی استفاده می کنند.

میدیه دولما

میدیه دولما

یکی دیگر از غذاهای خیابانی استانبول که در هر منطقه ای از این شهر می توانید آن را ببینید میدیه دولما است که معمولا آخر شب ها آن را خریداری و میل می کنند.میدیه دولما از ترکیب برنج تند و صدف دریایی تهیه می شود و افرادی که به غذاهای دریایی علاقه دارند معمولا از طعم آن خوششان می آید.این غذا را می توانید از دکه های غذاخوری و چرخی های سطح شهر خریداری کنید و به همراه آبلیمو میل کنید.

بالیک اکمک

بالیک اکمک

بالیک اکمک به معنی ساندویچ ماهی یکی از بهترین غذاهای خیابانی استانبول است که پیشنهاد می کنیم خوردن آن را حتما در کنار تنگه بسفر تجربه کنید.حتما تنگه بسفر را به عنوان یکی از بهترین جاهای دیدنی استانبول می شناسید.این تنگه علاوه بر چشم اندازهای زیبا غذاهای دریایی خوشمزه ای هم به گردشگران ارائه می دهد.در غذاخوری ها و حتی دکه های کنار تنگه بسفر می توانید انواع غذاهایی که با ماهی درست می شوند را خریداری کنید و از خوردن آن ها لذت ببرید.یکی از بهترین این غذاها بالیک اکمک است که باید حتما امتحان کنید.

شاه بلوط بو داده

شاه بلوط بو داده

در خیابان های استانبول در فصل زمستان می توانید بوی شاه بلوط بو داده را حس کنید.چرخی های استانبول در شب های زمستان سرشان شلوغ است و مردم در این شب های سرد در کنار گاری های گرم این دست فروشان جمع می شوند و از خوردن شاه بلوط لذت می برند.

کوکورچ

کوروچ

کوکورچ یکی دیگر از غذاهای خیابانی استانبول است که طرفداران خاص خود را دارد.این غذا کباب روده گوسفند است که با ادویه مخصوص و فلفل مخلوط می شود.برخی از افراد به دلیل اینکه این غذا از روده گوسفند تهیه شده و ممکن است بهداشتی نباشد سمت آن نمی روند اما برخی دیگر نیز این غذا را یکی از محبوب ترین غذاها می دانند.

ایسلاک برگر

ایسلاک برگر

اشتباه نکنید ایسلاک برگر نام یک برند فست فود نیست!ایسلاک برگر یکی از مشهورترین غذاهای خیابانی استانبول است که در همه جای شهر پیدا می شود.ایسلاک برگر به معنی همبرگر خیس است و چون نان این همبرگر مرطوب است این نام را روی آن گذاشته اند.

ایسلاک برگر از قرار دادن نان های همبرگر در سس گوجه و پیاز و سپس پختن آن تولید می شود.

ذرت

در استانبول چرخی های زیادی را می بینید که به فروختن بلال پخته می پردازند که خیلی هم محبوب هستند.پیشنهاد می کنم حتما بلال های آب پز این دست فروشان را خریداری کند و میل کنید چراکه بسیار شیرین و خوش طعم هستند و به عنوان یک میان وعده مقوی و لذیذ می تواند گزینه مناسبی باشد.

گزلمه

گزلمه

یکی از نان های سنتی ترکیه که بیشتر در منطقه آناتولی یافت می شود گزلمه است که داخل آن را با موادی مانند گوشت و سبزیجات پر می کنند و به این ترتیب به یکی از خوشمزه ترین غذاهای خیابانی استانبول تبدیل می شود.در بیشتر اغذیه فروشی ها و رستوران ها می توانید گزلمه های خوشمزه را سفارش دهید و نوش جان کنید.

مقالات بیشتری بخوانید