تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

بخش مهمی از هر مسافرتی را مکانی که قرار است در آن اقامت کنید، تشکیل می‌دهد و به همین دلیل است که افراد قبل از شروع مسافرت زمان زیادی را صرف پیدا کردن هتل یا اقامتگاه مناسب می‌کنند. هتل کاروانسرای مشیر یزد یکی از همان اقامتگاه‌های زیبایی است که نظر هر فرد عاشق گشت‌وگذار و فضاهای قدیمی را برای اقامت در خود جلب می‌کند. این هتل رؤیایی در شهر یزد واقع‌شده و ما قصد داریم زیبایی‌ها، امکانات، دسترسی‌ها و هرآنچه که مسافران قبل از رزرو و اقامت در هتل نیاز دارند بدانند را به آنان بگوییم.

کمی درباره شهر کهن یزد

شهر یزد در ابتدا به دستور پادشاه ایرانی یزدگرد سوم در دل کویر بنا شد و از آنجا تاریخ اولین شهر خشتی جهان شروع شد. شهر خشتی، شهر بادگیرها و شهر قنات‌ها نام های دیگری هستند که این شهر 1700 ساله با آن‌ها شناخته‌شده است. یونسکو در سال 1396 این شهر را به ثبت جهانی رسانده و جالب است بدانید که درواقع شدن اولین بانک و صندوق امانات جهان در این شهر، یا داشتن بیش از 1300 اثر ملی و جاذبه گردشگری، یکی از دیدنی‌ترین شهرهای ایران ازنظر مسافران داخلی و توریست‌های خارجی محسوب می‌شود.

اجاره روزانه خانه در تهران

با مسافرت به شهر یزد شما می‌توانید در زمان سفرکرده و بناهای تاریخی و آثار متعلق به دوره‌های مختلف را مشاهده کنید، از طرف دیگر در این شهر اقلیت‌های دینی نیز حضورداشته و علاقه‌مندان به دیدن آیین و رسومات دیگر ادیان و آتشکده‌ها به‌راحتی می‌توانند هر آنچه می‌خواهند را در این شهر پیداکرده و از دیدن مراسم‌های دینی و مذهبی آنان مانند جشن مهرگان یا نخل گردانی لذت ببرند.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

هتل کاروانسرای مشیر یزد در کجا قرار دارد؟

برای هر مسافری لازم است بداند تا هتل محل اقامت وی در کجا قرار داشته و چگونه می‌تواند به خیابان‌های اصلی دسترسی پیدا کند و آیا به‌راحتی امکان رفت‌وآمد به هتل وجود دارد یا خیر. هتل کاروانسرای مشیر یزد در شهر کهن یزد، بلوار امامزاده جعفر، خیابان مصلی، بازارچه مشیر الممالک واقع‌شده و ازنظر موقعیت دسترسی و رفت‌وآمدی بسیار برای مسافران مناسب است.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

هتل کاروانسرای مشیر یزد از کاروانسرای کوچک تا هتلی زیبا در بافت قدیمی شهر

بسیاری از هتل‌ها یا اقامتگاه‌های بوم گردی که در شهرهای مختلف و همین شهر یزد می‌توانید پیدا کنید، همگی خانه‌های قدیمی بوده‌اند که موردبازسازی و مرمت قرارگرفته و با تغییر کاربری، تبدیل به هتل و اقامتگاه شده‌اند اما داستان هتل مشیر یزد متفاوت است. این هتل کاروانسرایی بوده است که در حدود 150 سال پیش در دوره قاجاریه به دستور مظفرالدین شاه قاجار ساخته شد. این کاروانسرا در آن سال‌ها مآمن و پناهگاه مسافران و تاجرانی بود که خسته از راه سفر به یزد رسیده و مدتی را در این شهر سپری می‌کردند.

این کاروانسرا یکی از نمونه‌های قدیمی و ارزشمند ایرانی در دوره قاجار بوده است. مرمت و بازسازی این هتل در سال 1375 آغاز شد و پس از پایان انجام بازسازی و مرمت در سال 1385 با کاربری هتل افتتاح‌شده و تاکنون نیز میزبان و پذیرای مهمانان داخلی و خارجی است. بنای این هتل کاروانسرای سنتی و زیبا دوطبقه بوده پس از بازسازی وابسته به آستان مقدس حضرت امام‌زاده جعفر (ع) شهر یزد فعالیت خود را شروع کرد.

ظرفیت پذیرش مسافر در هتل کاروانسرای مشیر شهر یزد

هتل کاروانسرای مشیر دارای بنای دوطبقه بوده و ظرفیت پذیرش 50 گردشگر را دارد. در این هتل 19 واحد برای اقامت مسافران گرامی در نظر گرفته‌شده است که ازاین‌بین 3 واحد سوئیت و 16 واحد دیگر اتاق هستند که به‌صورت زیر تقسیم‌بندی شده و مهیای پذیرایی از میهمانان هستند:

  • 3 اتاق 3 تخت خوابی
  • 13 اتاق 2 تخت خوابی
  • 1 سوئیت 5 تخت خوابی دارای 2 اتاق‌خواب و آشپزخانه
  • 2 سوئیت 4 تخت خوابی دارای 2 اتاق‌خواب و آشپزخانه

تمامی واحدهای هتل کاروانسرای مشیر یزد دارای حمام اختصاصی و توالت فرنگی بوده و برای افرادی که به دنبال توالت ایرانی هستند باید بگوییم که تنها یکی از اتاق‌های 2 تخت خوابی این هتل دارای سرویس بهداشتی ایرانی بوده اما در انتهای راهروهای هر دوطبقه سرویس بهداشتی ایرانی برای استفاده مسافران در نظر گرفته‌شده است.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

فضای داخلی هتل کاروانسرای مشیر یزد

زمانی که در ورودی چوبی این کاروانسرا با بازکرده و وارد می‌شوید، با یک دالان بزرگ و زیبا مواجه خواهید شد که در هر دو طرف آن بر روی طاقچه‌ها کوسن‌هایی قرار داده‌شده و مسافران می‌توانند تا زمان تحویل اتاق و سپری کردن مدت انتظار، در این قسمت استراحت کنند و به‌نوعی این فضای زیبا و سنتی جایگزین همان لابی در هتل‌های مدرن است. در ادامه وقتی از دالان عبور کنید، وارد حیاط بزرگ و زیبای هتل کاروانسرای مشیر یزد شده و در وسط حیاط نیز حوض بزرگ و آبی‌رنگی را مشاهده خواهید کرد.

در اطراف حوض و فضای حیاط نیز گلدان‌های زیبا با گل‌های رنگارنگی چیده شده‌اند که زیبایی فضا را دوچندان کرده و روح خسته هر مسافری را تازه خواهند کرد. در اطراف حیاط می‌توانید نیمکت‌های چوبی که برخی از آن‌ها تنه درختان هستند را مشاهده کره و برای تماشای حیاط روی آن‌ها بنشینید. فضای اصلی ساختمان که اتاق‌ها در آن قرار دارند، دورتادور حیاط بوده و زمانی که پنجره اتاق‌ها را بازکنید، با یک ایوان زیبا و منظره تسخیرکننده مواجه خواهید شد که شما را به یاد عکس‌های کارت‌پستالی خانه‌های قدیمی خواهد انداخت.

امکانات و فضاهای موجود در کاروانسرای مشیر برای خدمات‌دهی به مسافران

این هتل دارای امکان روم سرویس، وای فای رایگان و اینترنت بوده و لوازم بهداشتی شخصی مانند حوله، کیت خیاطی، شانه، شامپو و صابون در اختیار مسافران قرارگرفته و تا انتهای مدت اقامت آن‌ها مجدداً شارژ خواهد شد. هتل مشیر از شوفاژ و کولرهای آبی برای تأمین سرمایش و گرمایش مجموعه استفاده کرده و مسافران می‌توانند از امکان پارک خودرو در محوطه پارکینگ روباز هتل همراه با نگهبان 24 ساعته استفاده کنند. کارکنان این مجموعه به زبان انگلیسی نیز مسلط بوده و می‌توانند به‌خوبی با گردشگران خارجی ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را راهنمایی کنند. شما همچنین می‌توانید با راهنمای تورهای محلی گردشگری صحبت کرده و همراه با آنان به دیدن جاذبه‌های گردشگری شهر یزد بروید.

فضای رستوران ایرانی هتل کاروانسرای مشیر یزد کاملاً به سبک معماری اصیل ایرانی بوده و به کار بردن کاشی‌های هفت‌رنگ سنتی در این فضا همراه با سرو انواع و اقسام غذاهای ایرانی و مخصوص شهر یزد در این فضا، اقامت خوبی را برای مسافران رقم خواهد زد. هتل مشیر دارای کافی‌شاپ نیز بوده و شما می‌توانید تجربه حضور در یک کافی‌شاپ در فضای یک کاروانسرای تاریخی عهد قاجار را نیز داشته باشید.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

فاصله هتل کاروانسرای مشیر یزد تا اماکن اصلی شهری

شما می‌توانید تنها با 5 دقیقه پیاده‌روی و عبور از کوچه‌پس‌کوچه‌های اطراف بازار مشیر الممالک به ایستگاه تاکسی و اتوبوس رسیده و به هر نقطه شهر که می‌خواهید، دسترسی داشته باشید. این هتل تنها با ایستگاه مترو شهر یزد 10 دقیقه با خودرو فاصله داشته و تا فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی و پایانه مسافربری نیز 20 دقیقه با خودرو فاصله دارد. شما می‌توانید تنها با 15 دقیقه پیاده‌روی یا 5 دقیقه رانندگی به موزه آب، مسجد جامع یزد، خانه لاری‌ها، بازار خان و بافت تاریخی شهر دسترسی پیدا کنید. فاصله این هتل تا میدان امیر چخماق یزد که یکی از میدان‌های اصلی شهر است نیز تنها یک کیلومتر است.

قیمت رزرو اتاق در هتل کاروانسرای مشیر

هزینه رزرو اتاق در این هتل کاملاً بستگی به تعداد نفرات شما و مدت اقامتتان دارد. جالب است بدانید که اقامت در هتل کاروانسرای مشیر برای کودکان تا 5 سال رایگان بوده و برای کودکان بالای شش سال، هزینه اقامت معادل یک نفر کامل محاسبه خواهد شد. زمان اقامت در هتل اگر در مواقع اعیاد و مناسبت‌های سنتی یا مذهبی مانند عید نوروز باشد، می‌تواند بر هزینه اقامت شما تأثیر بگذارد.

درصورتی‌که 30 روز تا 72 ساعت مانده به اقامت در هتل اقدام به کنسل کردن اقامت خو نمایید، هتل 50 درصد از هزینه را به‌عنوان جریمه دریافت کرده و بقیه مبلغ را به شما عودت خواهد داد و چنانچه کمتر از 72 ساعت به زمان ورود شما به هتل مانده باشد، هتل کاروانسرای مشیر یزد هیچ مبلغی را باز پس نخواهد داد. در زمان عید نوروز نیز هیچ‌گونه کنسلی و جابجایی روز رزرو نیز امکان‌پذیر نخواهد بود.

هتل کاروانسرای مشیر یزد

جاذبه‌های تفریحی و تاریخی در نزدیکی هتل کاروانسرای مشیر

زمانی که برای مسافرت و اقامت در یک شهر در حال برنامه‌ریزی هستید، بسیار اهمیت دارد که از فاصله محل اقامتتان با مکان‌هایی که قرار است از آن بازدید کنید، داشته باشید. در ادامه فاصله هتل مشیر یزد از معروف‌ترین مکان‌های تفریحی و تاریخی شهر یزد را خواهیم دید:

  • فاصله هتل مشیر یزد تا غار نباتی: 87.1 کیلومتر معادل 1 ساعت و 20 دقیقه فاصله با خودرو
  • فاصله هتل کاروانسرای مشیر تا دخمه زرتشتیان یا همان برج خاموشان: 18 کیلومتر معادل 24 دقیقه
  • فاصله هتل تا مجموعه دیدنی امیر چخماق: 1.1 کیلومتر معادل 5 دقیقه
  • فاصله هتل مشیر تا آب‌انبار شش بادگیر: 2.3 کیلومتر معادل 6 دقیقه
  • فاصله هتل تا حمام تاریخی خان: 900 متر معادل 4 دقیقه
  • فاصله هتل مشیر تا آتشکده زرتشتیان: 2.7 کیلومتر معادل 8 دقیقه

کلام پایانی هتل کاروانسرای مشیر یزد

اگر به دنبال یک تجربه متفاوت اقامت در شهر زیبای یزد هستید یا می‌خواهید بیشتر درباره تاریخ ایران و زندگی به سبک سنتی اطلاعات داشته و تجربه به دست بیاورید، حتماً پیشنهاد می‌کنیم تا از هتل کاروانسرای مشیر یزد دیدن کرده و حداقل یک‌شب را در این محل اقامت داشته باشید. این هتل سه ستاره با زیبایی‌های زیاد خود تمامی مسافران را به وجد آورده و با داشتن قیمت مناسب یکی از بهترین مقاصد برای اقامت در شهر یزد است.