تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

چشمه آب معدنی خمده

در این مطلب از مجله گردشگری هم اقلیم شما را با چشمه آب معدنی خمده در فیروزکوه آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

حتما نام فیروزکوه و آوازه آب و هوای خنکش به گوشتان خورده است. این شهر در 140 کیلومتری شمال شرق تهران واقع شده است. در فاصله 20 کیلومتری آن روستای خمده و چشمه خمده قرار گرفته است. فیروزکوه به‌ واسطه محل قرار گیری کوه ها و رودخانه هایش، جاذبه های طبیعی زیبایی را در اطراف خود جای داده است. چشمه خمده یکی از آنهاست و آب معدنی و طبیعت خاص اطراف آن میزبان گردشگران بسیاری است.

اجاره روزانه خانه در تهران

چشمه خمده دارای استخری طبیعی است که آب معدنی در آن جمع می شود و خانم ها و آقایان به صورت نوبتی و ساعتی از آن استفاده می کنند. می گویند آب معدنی این چشمه برای درد مفاصل، بیماری های پوستی و … مفید است. جدا از چشمه آب معدنی، دامنه های سرسبز و باغ های آلبالو، گیلاس، سیب و زردآلو و… این روستا نیز بسیار دیدنی هستند. گمانه زنی هایی در مورد قدمت تاریخی چند هزار ساله این منطقه هم وجود دارد.

چشمه آب معدنی خمده

خمده یکی از مقاصد پر طرفدار سفرهای طبیعت گردی است که بعد از تنگه واشی به عنوان دومین مقصد پرطرفدار طبیعت گردی شهرستان پذیرای گردشگران است.

 این چشمه با سنگ‌چینی‌ شبیه به یک استخر طبیعی شده که به شما فرصت آب‌تنی متفاوتی می‌دهد چرا که املاح معدنی در این چشمه خاصیت درمانی نیز دارد که در استخرهای شهری خبری از آن نیست. استفاده‌کنندگان از آب این چشمه بر این باورند که آب آن برای بهبود امراض پوستی و و مفصلی همچنین سنگ کلیه موثر است.

 آب چشمه قابل شرب نیست، آب استخر خنک است و باید آهسته آهسته وارد آن شد. فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر کوتاه به این منطقه است که می‌توانید بعد از آب‌تنی در گرما سری هم به روستای زیبای خمده بزنید یا حتی با 30 کیلومتر رانندگی به تنگه معروف واشی بروید.

از نظر جغرافیایی، این چشمه در مناطق کوهستانی قرار دارد. به‌لطف منابع آب کافی، هوای عالی و خاک حاصلخیز، در دورتادور روستای خمده، باغات میوه به چشم می‌خورد. باغ هلو، آلو، زردآلو، قیصی، گوجه سبز، گردو و درختان بید و تبریزی مهم‌ترین بخش پوشش گیاهی این منطقه را تشکیل می‌دهند. همچنین بوته‌های زرشک در هر گوشه از این روستا خودنمایی می‌کنند.

چشمه آب معدنی خمده

دسترسی

به سمت فیروزکوه حرکت کنید، پردیس، بومهن و رودهن را که رد کردید 10 کیلومتری فیروزکوه تابلو زرین دشت را می‌بینید. اگر کمی جلوتر بروید به یک جاده فرعی خاکی می‌رسید که بر روی تابلو‌ای نوشته شده «روستای خمده» . باید از روی یک پل که بر فراز یک رودخانه بنا نهاده شده‌، عبور کنید تا به یکی از جاذبه‌های فیروزکوه برسید یعنی چشمه آب معدنی خمده.