تور های پاییزی سلام پروازلحظه آخراجاره خودرو در دبی

کورنیش دوحه قطر

کورنیش دوحه یکی از محبوب‌ترین دیدنی‌های کشور قطر است. این ساحل با طراحی ماهرانه شکل هلال را دارد. زیبایی آن در شب چند برابر می‌شود و پیاده روی کنار آن تجربه خاصی را به ارمغان می‌آورد.

در مقاله کورنیش دوحه قطر از مجله گردشگری هم اقلیم می‌خواهیم شما را با تمامی دیدنی‌ها و جاذبه‌های کورنیش آشنا کنیم. پس اگر قصد سفر به دوحه را دارید، حتماً این مقاله را مطالعه کنید.

اجاره روزانه خانه در تهران

قطر کجاست؟

قطر یک کشور کوچک واقع در جنوب خلیج فارس است. این کشور از کوچک‌ترین کشورهای جهان به حساب می‌آید. در سال‌های اخیر بسیاری از سرمایه گذاران برای تبدیل شدن قطر به یک کشور پیشرفته تلاش کرده‌اند. تا جایی که این کشور کوچک بیابانی به یک کشور مطرح در جهان تبدیل شد. همچنین، توانست در سال 2020 میزبانی جام جهانی 2022 فوتبال را برای خود اختصاص دهد. کشور قطر با سرمایه گذاری روی جذب گردشگر و پیشرفت صنعت گردشگری، خود را به یکی از مطرح‌ترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. اماکن تجاری، تفریحی، فرهنگی مدرن و لوکس در این کشور بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌کند. در کنار این جاذبه‌های گردشگری در قطر، ساحل کورنیش یکی دیگر از جاذبه‌ها بوده که جایگاه خاص و ویژه‌ای در نظر گردشگران دارد. در ادامه این مقاله از مجله هم اقلیم می‌خواهیم به ویژگی‌ها و جذابیت‌های کورنیش دوحه قطر بپردازیم.

زیبایی‌های کورنیش قطر

آشنایی با کورنیش دوحه

اگر قصد سفر به کشور را دارید، حتماً سری به ساحل کورنیش و اطراف آن بزنید تا از زیبایی‌های آن لذت ببرید. شهر دوحه پایتخت کشور قطر بوده و ساحل کورنیش نیز در این منطقه واقع شده است. کورنیش یک شهر ساحلی مدرن همراه با آسمان خراش‌های مرتفع دارد، زیبایی خاصی را به شهر دوحه می‌افزاید. در واقع ساحل کورنیش یک مکان مناسب برای پیاده روی و گشت‌زنی در ساحل خلیج فارس است. طول 7 کیلومتری کورنیش از هتل شرایتون خلیج غربی دوحه شروع می‌شود و تا موزه هنرهای اسلامی قطر ادامه دارد. شما در این منطقه از سویی منظره زیبای خلیج فارس را خواهید داشت. از سویی دیگر نیز پارک‌های جذاب و پیاده راه‌های جنگلی این منطقه را می‌بینید.

تفریحات در ساحل کورنیش

از تفریحات محبوب بین گردشگران خارجی در ساحل کورنیش، پیاده روی است. در هنگام پیاده روی نیز می‌توانید از طلوع و غروب زیبا در افق خلیج فارس لذت ببرید. این تجربه بکر و منظره زیبا، بسیاری از عکاسان و علاقه‌مندان به عکاسی را به خود جذب کرده تا تصاویر بی‌نظیری را خلق کنند. حتی این فضای پیاده روی در کنار ساحل کورنیش نیز برای ساکنین این منطقه جذابیت خاصی دارد. آنها از این مسیر و منظره زیبا معمولاً برای پیاده روی، ورزش صبحگاهی، دویدن و دوچرخه سواری استفاده می‌کنند.

یکی دیگر از تفریحات سالم در ساحل کورنیش، شنا و آب تنی است. این تفریح در ساحل کورنیش به دلیل عمق کم و آب و هوای گرم حاکم در بیشتر ایام سال کشور قطر شکل می گیرد. البته در هنگام شنا باید به توصیه‌ها و علائم شنا در این ساحل توجه کنید.

تفریح دیگر در ساحل کورنیش دوحه قطر، قایق سواری است. قایق‌های سنتی قطری به نام داو (Dhow) یا جهاز دریایی، مسافران را برای گشت‌زنی در خلیج فارس می‌برند. در مسیر گشت‌زنی با قایق‌های سواری یا قایق‌های بادبانی، منظره زیبایی از دوحه را همراه با آسمان خراش‌هایش مشاهده خواهید کرد.

ساحل کورنیش دوحه قطر در شب

جاذبه‌های گردشگری کورنیش دوحه

طبق مطالبی که در بالاتر ذکر شد، پیاده راه مربوط به ساحل کورنیش از یک سمت به هتل شرایتون متصل می‌شود. از سوی دیگر نیز با موزه هنرهای اسلامی قطر خاتمه می‌یابد. هتل شرایتون (Sheraton) از لوکس‌ترین و بهترین هتل‌های پیشنهادی جهت اقامت برای مسافران گردشگران است. موزه هنرهای اسلامی قطر هم با طراحی زیبا و چشم نوازی که دارد، بسیاری از گردشگران هنر دوست را به خود جذب می‌کند. در این موزه می‌توانید آثاری مانند خوشنویسی، منسوجات، جواهرات و غیره را که متعلق به قاره‌های اروپا، آسیا و آفریقا است، ببینید. در ادامه مقاله کورنیش دوحه قطر از مجله هم اقلیم به معرفی دقیق‌تری از هتل شرایتون و موزه هنرهای اسلامی قطر می‌پردازیم.

هتل شرایتون دوحه

هتل شرایتون در دوحه یکی از قدیمی‌ترین هتل‌های کشور قطر به حساب می‌آید. این هتل در سال 1982 ساخته و در سال 2014 بازسازی شد. هتل شرایتون گرند دوحه از بهترین و لوکس‌ترین گزینه‌ها برای اقامت گردشگران و مسافران خارجی است. نمای معماری این هتل به شکل هرمی بوده که ظاهری زیبا و مدرن به شهر می‌دهد. در نزدیکی هتل شرایتون یک رستوران ایتالیایی به نام La Varanda برای سرو غذاهای ایتالیایی مثل پاستا و پیتزا وجود دارد. همچنین، در نزدیکی این هتل یک مکان برای تفریحات شبانه به نام Irish Harp نیز واقع شده است. در Irish Harp مسافران می‌توانند تا پاسی از شب به تفریح و خوشگذارانی خاطره‌انگیز بپردازند.

فاصله این هتل با ساحل کورنیش تنها سه دقیقه است. مسافران عزیز نیز می‌توانند با اقامت در این هتل پنج ستاره از منظره دریای نیلگون در اتاقشان لذت ببرند. در هنگام غروب تماشای این منظره همراه با صراف یک چای به عنوان عصرانه بسیار دلچسب است. همچنین، هتل شرایتون دارای استخر و ساحل اختصاصی بوده که در صورت علاقه به شنا می‌توانید از آنها استفاده کنید. تنوع غذایی رستوران این هتل بسیار بالا است. زیرا بهترین سرآشپزهای دنیا را داشته که تمامی غذاهای ایتالیایی، مدیترانه‌ای و آسیایی را طبخ می‌کنند.

هتل شرایتون گرند در کورنیش دوحه قطر، از امکانات بالایی برخوردار است که در هنگام اقامت می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این امکانات مانند زمین اسکواش، زمین تنیس و سالن بدنسازی همراه با تجهیزات کامل و حرفه‌ای است. به دلیل نزدیک بودن این هتل به مرکز شهر، مسافران دسترسی راحتی به مراکز خرید قطر خواهند داشت.

هتل شرایتون گرند دوحه قطر

موزه هنرهای اسلامی قطر

محوطه موزه هنرهای اسلامی قطر چمن کاری شده به همراه درختان تزئینی زیبایی خاصی ایجاد کرده است. ساختمان این موزه در دوحه پایتخت کشور قطر قرار دارد. موزه هنرهای اسلامی قطر با معماری به سبک پست مدرن همراه با پنجره‌های کم طراحی و بنا شد. به دلیل کاهش مصرف انرژی در این موزه، پنجره‌های کمی به کار رفته است. نزدیک بودن موزه به ساحل کورنیش، در هنگام شب منظره زیبایی را خلق می‌کند. همان‌طور که گفته شد، در موزه هنرهای اسلامی، آثار سه قاره اروپا، آفریقا و آسیا به نمایش گذاشته می‌شود. زیبایی این موزه هر گردشگری را به جذب کرده و بازدید از خالی از لطف نخواهد بود.

آی.ام.پی (IM Pei) معمار و طراح هرم ورودی موزه لوور، همان معمار موزه هنرهای اسلامی قطر است. این بنا به طوری طراحی شده که نمی‌توانید لحظه چشم از ورودی بزرگ آن بردارید. وقتی وارد ساختمان می‌شوید، شاهکاری از نور و فضا را مشاهده می‌کنید. گنبد در میان فضای این ساختمان چشم را به سمت خود می‌کشد. در معماری این بنا تلفیقی از معماری مدرنیته را همراه با معماری اسلامی به طور آشکار می‌بینید.

موزه هنرهای اسلامی در نزدیکی کورنیش دوحه قطر دارای سه طبقه است. طبقه اول و دوم آن مربوط به نمایشگاه‌های دائمی می‌شود که شامل کارهای سرامیک، مینا، شیشه و پارچه‌های نفیس است. تمامی این آثار به دلیل نفیس بودن در ویترین‌های شیشه‌ای نگه داری می‌شود. قرارگیری آثار و منسوجات در این موزه ترتیبی خاص داشته که ذهن بیننده را به خود درگیر خواهد کرد.

برای بازدید از این موزه تورهای رایگان 40 دقیقه‌ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این تورها فقط در روزهای پنج شنبه تا شنبه ارائه می‌شود. نمایشگاه‌های فصلی و موقتی نیز مربوط به روزهای چهارشنبه بوده و از ساعت 2 بعدازظهر قابل بازدید هستند. در داخل مجموعه موزه کافه‌ای وجود دارد که برای استراحت در حین بازدید می‌توانید به آن سری بزنید.

موزه هنرهای اسلامی قطر دوحه

مرکز همایش‌های ملی قطر

مرکز همایش‌های ملی قطر در دسامبر 2011 به طور رسمی افتتاح شد. این مرکز تا به امروز یکی از پیچیده‌ترین معماری‌ها را دارد. در معماری آن از درخت صدر در قالب شکل‌های قلم زنی استفاده شده است. معمار این بنا آراتا ایسوزاکی یکی از معماران برجسته ژاپنی است. طراحی این بنا دو درخت به هم تنیده شده با سیبانی در فضای خارجی شکل گرفت. این فضا یک پناهگاهی امن برای عالمان و شاعران جهت آموختن علم و دانش به دیگران است.

 در مرکز همایش‌های ملی قطر به پایداری توجه شده است. این مرکز طبق رهنمون‌های انجمن ساختمان‌های سبز آمریکا بنا شد. همچنین، طراحی محیط‌ها و انرژی آن طبق استانداردهای گواهی طلایی صورت گرفته است.

این ساختمان دارای سالن کنفرانس تئاتری با ظرفیت 4000 صندلی، سالن تئاتر با ظرفیت 2300 صندلی، سه سالن کنفرانس و در کل 52 اتاق ملاقات است. در هر یک از این سالن‌ها و اتاق‌ها می‌توان فعالیت‌های متعددی انجام داد.

همچنین، این ساختمان دارای 40000 مترمربع فضای نمایشگاهی با 9 سالن به ظرفیت 10000 صندلی است. از این سالن برای مهمانی یا کنفرانس استفاده می‌شود. امکانات این مرکز کاملاً طبقه‌بندی‌شده بوده و برای پذیرانی انتخابی از مهمان بسیار عالی است.

مرکز همایش‌های ملی در کورنیش دوحه قطر

در آخر

در مقاله کورنیش دوحه قطر مجله گردشگری هم اقلیم سعی کردیم شما را با تمامی جذابیت‌های ساحل کورنیش آشنا کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با سفر به کورنیش دوحه یک تجربه خوب و به یاد ماندنی برای خود بسازید.

مقالات بیشتری بخوانید